Creditcards via UTUA

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Op Instagram kwam een advertentie van UTUA voorbij die belooft nieuwe klanten probleemloos aan een nieuwe creditcard te helpen.

Hoewel UTUA een Braziliaanse dienst is reageerde ik met interesse. Het eerste aanbod was van ING. UTUA was wel zo eerlijk om te vermelden dat de aanvraag nog door ING goedgekeurd moest worden. Dezelfde dag volgde een aanbieding van ABN AMRO.

Binnen enkele dagen belandden ook aanbiedingen van KNAB, Adyen American Express, ICS Mastercard Black, Flying Blue van American Express, de N26 Card, ANWB Visa Classic (bestaat die nog?), ICS Mastercard Gold...

Er wordt blijkbaar nog zeer actief verkocht via deze affiliate.

Waarom een creditcard bestellen bij UTUA?

Waarom een auto kopen uit Japan, Korea, China?

Ik heb al een stuk of tien creditcards, dus ik ga er niet op in. Maar mij valt op dat de banken aan de ene kant hun bestand opschonen en aan de andere kant als een gek werven. Zal wel iets te maken hebben met customer values.

Ik zou bovendien niet zo snel iets bestellen bij een vage aanbieder uit Brazilië :roll: , maar ik signaleer ook dat mensen enorme hypotheken afsluiten (en verzekeringen) bij aanbieders uit Verwegistan.

Wat vind jij?

Speedy123
Berichten: 1708
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
12 sep 2024 12:01
Op Instagram kwam een advertentie van UTUA voorbij die belooft nieuwe klanten probleemloos aan een nieuwe creditcard te helpen.

Hoewel UTUA een Braziliaanse dienst is reageerde ik met interesse. Het eerste aanbod was van ING. UTUA was wel zo eerlijk om te vermelden dat de aanvraag nog door ING goedgekeurd moest worden. Dezelfde dag volgde een aanbieding van ABN AMRO.

Binnen enkele dagen belandden ook aanbiedingen van KNAB, Adyen American Express, ICS Mastercard Black, Flying Blue van American Express, de N26 Card, ANWB Visa Classic (bestaat die nog?), ICS Mastercard Gold...

Er wordt blijkbaar nog zeer actief verkocht via deze affiliate.

Waarom een creditcard bestellen bij UTUA?

Waarom een auto kopen uit Japan, Korea, China?

Ik heb al een stuk of tien creditcards, dus ik ga er niet op in. Maar mij valt op dat de banken aan de ene kant hun bestand opschonen en aan de andere kant als een gek werven. Zal wel iets te maken hebben met customer values.

Ik zou bovendien niet zo snel iets bestellen bij een vage aanbieder uit Brazilië :roll: , maar ik signaleer ook dat mensen enorme hypotheken afsluiten (en verzekeringen) bij aanbieders uit Verwegistan.

Wat vind jij?
U besteld niets uit Brazilie. Zie de vragen en antwoorden sectie op hun site:
Is UTUA een bank?

Nee, UTUA is geen bank en daarom verstrekken we geen creditcards of leningen, noch zijn we verantwoordelijk voor het beoordelen en goedkeuren ervan. Wij zijn een nieuwsblog met inhoud en analyses van financiële producten. We hebben volledige inhoud met beoordelingen van verschillende kaarten, zodat u gedetailleerde informatie kunt krijgen over welk product het beste bij u past. Naast de duizenden.....

Wat is de relatie van UTUA met de financiële instellingen die zij aangeeft?

UTUA geeft alleen de beste producten aan volgens uw profiel, en er is geen verbinding tussen UTUA en de financiële instelling. Wanneer onze lezers een product kiezen op basis van onze beoordelingen en aanbevelingen, sturen we ze door naar de officiële website van de financiële instelling, waar de aanvraag wordt gedaan. Vanaf daar hebben we geen verdere betrokkenheid, omdat het een exclusieve omgeving is tussen de bank en de potentiële nieuwe klant. Als u echter twijfels hebt over de inhoud die we u sturen, bel ons dan op een van de servicekanalen, zodat we u kunnen helpen!
U verstrekt uw persoonlijke gegevens aan de site en die verkopen de gegevens door aan geïnteresseerde partijen die het voor hun marketing en klantenwerving gebruiken.

Moneyman
Berichten: 31079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou bij zo'n club uit Verweggistan überhaupt geen gegevens achterlaten, laat staan er een CC via afsluiten. Als ik iets wil hebben, ga ik gewoon direct naar de vertrouwde aanbieder van mijn keuze.

Wat mij ontgaat, is waarom iemand al 10 CC's heeft, en desondanks allerhande aanbiedingen gaat aanvragen, en zich pas daarna afvraagt waarom je dat eigenlijk zou doen.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Erthanax »

Consumenneke schreef:
12 sep 2024 12:01
(…) Ik heb al een stuk of tien creditcards, dus ik ga er niet op in.
(…)
Wat vind jij?
Ik vind dat u erg veel creditcards heeft.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
12 sep 2024 12:19
U besteld niets uit Brazilie.
Dat was mij geheel duidelijk. 8)

Ik signaleer slechts dat de aanbieder in Brazilië gevestigd is. Mijn veronderstelling is dat ze als affiliate aanbiedingen doorgeven.

Nijogeth
Berichten: 10510
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als deurwaarder ziet ie waarschijnlijk een toekomstige nieuwe klant, want mensen met problematische schulden hebben regelmatig ook zoveel verschillende kredieten dat ze door de bomen het bos niet meer zien.

Speedy123
Berichten: 1708
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
12 sep 2024 12:31
Speedy123 schreef:
12 sep 2024 12:19
U besteld niets uit Brazilie.
Dat was mij geheel duidelijk. 8)

Ik signaleer slechts dat de aanbieder in Brazilië gevestigd is. Mijn veronderstelling is dat ze als affiliate aanbiedingen doorgeven.
U zette mij op het verkeerde been met uw opmerking:
Ik zou bovendien niet zo snel iets bestellen bij een vage aanbieder uit Brazilië

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
12 sep 2024 12:56
Als deurwaarder ziet ie waarschijnlijk een toekomstige nieuwe klant, want mensen met problematische schulden hebben regelmatig ook zoveel verschillende kredieten dat ze door de bomen het bos niet meer zien.
Dat klopt vast.

Maar dan denk ik eerder aan vaag consumentenkrediet.

Consumenten in een hoge welstandscategorie worden om de oren geslagen met credit cards en affinity cards (members only) dus dan heb je snel een brandkast vol. Dat wil niet zeggen dat alle krediet gebruikt wordt.

Zelfs de Bijenkorf Card en IKEA Family Cards zijn creditcards...

Afbeelding
Afbeelding

Moneyman
Berichten: 31079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
12 sep 2024 12:32
Moneyman schreef:
12 sep 2024 12:22
Wat mij ontgaat, is waarom iemand al 10 CC's heeft, en desondanks allerhande aanbiedingen gaat aanvragen, en zich pas daarna afvraagt waarom je dat eigenlijk zou doen.
U dwaalt weer af.
Welnee. Ik geef slechts een direct antwoord op jouw vraag in de openingspost.
Consumenneke schreef:
12 sep 2024 13:18
Nijogeth schreef:
12 sep 2024 12:56
Als deurwaarder ziet ie waarschijnlijk een toekomstige nieuwe klant, want mensen met problematische schulden hebben regelmatig ook zoveel verschillende kredieten dat ze door de bomen het bos niet meer zien.
Dat klopt vast. Maar dan denk ik eerder aan vaag consumentenkrediet.
Dat denk je dan verkeerd, want zoasl Nijogeth terecht aanstipt, is een gebrek aan overzicht vaak zat oorzaak van financiële problemen. En dat heeft heel vaak niets met "vaag consumentenkrediet" te maken.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een hoge welstandscategorie, wat leuk! Dan komen we elkaar vast nog wel tegen, amice. Vanmiddag helaas niet, want ik ga nu naar de kleinkinderen.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Dirkie »

Consumenneke schreef:
12 sep 2024 12:01
Op Instagram kwam een advertentie van UTUA voorbij die belooft nieuwe klanten probleemloos aan een nieuwe creditcard te helpen.

Wat vind jij?
Meteen stoppen met het lezen van en reageren op die leuke, veelbelovende advertenties die voorbijkomen op Instagram, Facebook en andere zogenaamde Sociale Media. Zolang als je er reageert zullen ze:
- Blijven langskomen
- Zullen er meer gelijksoortige advertenties langskomen

En persoonlijk vind ik 10 credit cards wat veel maar dat is mijn mening.

Nijogeth
Berichten: 10510
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vond persoonlijk 1 al teveel, maar aangezien dat in het buitenland makkelijk is, heb ik me toch over laten halen.

Speedy123
Berichten: 1708
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Creditcards zijn altijd een keuze. Mijn Bijenkorf kaart en Ikea kaart hebben geen krediet en zijn dus geen creditcard.

Heb meer dan genoeg aan een enkele kaart van ICS.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dirkie schreef:
12 sep 2024 14:31
En persoonlijk vind ik 10 credit cards wat veel maar dat is mijn mening.
In Nederland bestaat een goed werkend betaalnetwerk, maar in andere landen wordt nog gewerkt met cheques. Daar zijn creditcards wel handig. Vaak hebben creditcards aanvullende voordelen, zoals een verzekering. Bovendien zijn sommige klantenkaarten ook creditcards. Dan is het wel verstandig om je tegoed/schulden in de gaten te houden.
Dirkie schreef:
12 sep 2024 14:31
Meteen stoppen met het lezen van en reageren op die leuke, veelbelovende advertenties die voorbijkomen op Instagram, Facebook en andere zogenaamde Sociale Media.
Eens hoor, dat zijn bubbels. Maar ik volg dat beroepsmatig en reageer soms om te zien wat er gebeurt. Daardoor kan ik ook waarschuwen voor fenomenen als dropshipping, linkspam,nepaanbiedingen en andere verderfelijke verschijnsels.

UTUA is interessant, maar ik zou er ook met een boogje omheen fietsen.

Revolut heeft daarentegen veel voordelen, als je de dienst slim gebruikt. Misschien biedt UTUA die kaart binnenkort ook aan. Direct een rekening openen is echter veel handiger. Ik zet geen affiliate-link neer... :wink:

Afbeelding

Ron5300
Berichten: 417
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Ron5300 »

UTUA belooft helemaal niets en bemiddelt ook niet voor creditcardmaatschappijen.
Wat UTUA wel doet is internet links verzamelen en die met een begeleidende tekst naar uw insta account sturen want als u interesse heeft getoond volgen er meer aanbiedingen.
Met affiliate verdenkt u de creditcardmaatschappijen er van dat ze advertentieruimte op de website van UTUA kopen en al zou dat zo zijn mag dat als zijnde doelgroep gerichte reclame.
U toonde interesse in een creditcard, heeft die interesse getoond door op die insta advertentie te reageren en nu vindt u het bijzonder vreemd dat u met aanbiedingen overladen wordt.
U was degene die op die advertentie ingegaan is en nu doelgroep gerichte aanbiedingen ontvangt en als u die niet meer wil ontvangen zal er op insta best wel een mogelijkheid zijn om UTUA te blokkeren.
Weet u eigenlijk wel wat doelgroep gerichte advertenties zijn? dat zijn advertenties voor mensen die naar een bepaald product op zoek zijn zoals u naar de zoveelste creditcard, iemand die op zoek is naar auto onderdelen laat zo'n advertentie voor wat het is want die wil helemaal geen creditcard.
Wat wel weer grappig is dat u reclame voor een Revolut creditcard maakt maar wat wil u daar mee bereiken? ons overhalen om zo'n creditcard aan te vragen zonder te weten of we tot de doelgroep behoren is ongewenste reclame voor iemand die helemaal geen creditcard wil.
In zekere zin denkt u dat een creditcard gemakkelijk geld is maar er gaat nog een inkomenstoetsing en een BKR toetsing aan vooraf.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ron5300 schreef:
12 sep 2024 18:09
In zekere zin denkt u dat een creditcard gemakkelijk geld is maar er gaat nog een inkomenstoetsing en een BKR toetsing aan vooraf.
Het verbaast me dat u meent te weten wat ik denk.

Ik signaleer slechts dat (zelfs) een Braziliaanse partij actief is in Europe en Nederland om creditcards te verkopen. Zulke fenomenen volg ik al vele jaren. Zo werden er ineens hypotheekaanbieders uit verre landen actief in Nederland, toen een werkmaatschappij van Bouwfonds toegang tot de markt verschafte door aanvragen te verwerken. Heel interessant, zeker voor een consumentenforum.

Ik zou UTUA niet aanraden, vooral niet omdat mensen die dat willen ook direct bij aanbieders terecht kunnen.

Volgens mij heb ook mijn menig gedeeld dat Nederland een prachtige betaalinfrastructuur heeft die voor consumenten en zakelijke gebruikers vele voordelen (lage kosten) biedt. Creditcards zijn duur voor bedrijven die dit betaalmiddel accepteren en dus zijn ook mobiele betalingen kostbaar voor winkeliers. Ik meen dat Apple Pay gebruik maakt van Mastercard-diensten, wat voor winkeliers en horecabedrijven een dure grap is. Maar nu dwaal ik af.

Ik heb Revolut aanbevolen (dat mag gewoon hier) maar ik zou geen grote tegoeden aanhouden bij zo'n dienstverlener waar de Russische connecties nu in Engeland onderzocht worden. Deze dienst is wel handig als je veel met vreemde valuta te maken hebt.

Ron5300 schreef:
12 sep 2024 18:09
Met affiliate verdenkt u de creditcardmaatschappijen er van dat ze advertentieruimte op de website van UTUA kopen en al zou dat zo zijn mag dat als zijnde doelgroep gerichte reclame.
Affiliate-marketing werkt een beetje anders. Er is geen adverteerder die 'ruimte koopt op de website van UTUA', dat is allemaal veel slimmer geregeld. Dat leg ik met alle plezier een andere keer wel uit. Er zijn vast meer mensen hier die iets weten van affiliate- en referal-marketing.

Een blik vol wormen!

rwolters
Berichten: 1809
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik mag van TS niet zeggen dat hij een troll is maar de onderwerpen doen toch wat anders vermoeden....

DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

rwolters schreef:
13 sep 2024 13:50
Ik mag van TS niet zeggen dat hij een troll is maar de onderwerpen doen toch wat anders vermoeden....
Natuurlijk gedraagt de man zich als een troll, tekstboek, hij doet niets anders dan manipuleren, provoceren en kleineren, alles om maar reacties uit te lokken om maar weer verder in discussie te kunnen. Niet op reageren, niet voederen.

Ron5300
Berichten: 417
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ts is geen trol maar houdt er wel zijn eigen mening /waarheid op na, dat mag maar Ts heeft heeft wel zo iets van dat als iemand er een andere waarheid/mening op na houdt de discussie aan gaat zwengelen.
Ts signaleert in dit topic dat een in het buitenland geregistreerde website creditcards aan de man probeert te brengen door op Insta te adverteren en dat is wel heel grappig voordat Ts dit topic startte wist ik niet eens van het bestaan van die website af.
Oké ik heb geen insta of tiktok account want zo jong ben ik ook niet meer en heel ouderwets gebruik ik nog een E-mail account van mijn provider en krijg dus ook geen aanbiedingen van dit soort websites binnen maar dan wel weer van de websites waar ik toestemming voor heb gegeven dat ik op de hoogte gehouden wil worden en als ik dat niet meer wil me af kan melden.
Ts haalt er in de laatste reactie zoveel irrelevants bij op basis van één advertentie op insta die eigenlijk in volledigheid Instagram die Ts heeft ontvangen.
Onder met motto van 'als ik die advertentie op insta heb ontvangen loopt de samenleving gevaar want iedere Instagram lid wordt overgehaald nee zeg maar verplicht om op die advertentie in te gaan.
Wat Ts er verder nog bijhaalt is off topic want blijkbaar is Ts zo slim en wij in algemeenheid zo dom dat we die advertenties moeten laten voor wat het is.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Creditcards via UTUA

Ongelezen bericht door Consumenneke »

DeZevendeHenk schreef:
13 sep 2024 14:09
Natuurlijk gedraagt de man zich als een troll, tekstboek, hij doet niets anders dan manipuleren, provoceren en kleineren, alles om maar reacties uit te lokken om maar weer verder in discussie te kunnen. Niet op reageren, niet voederen.
Eigenaardig dat zoveel mensen het label trol gebruiken en volslagen offtopic met modder gooien. Zo te zien is deze meneer al zes keer verbannen. Ik ga het maar negeren, niet meer op reageren. Goed advies Henk!

Terug naar het onderwerp.

UTUA biedt nu een ADYEN Mastercard aan via een url met aan het einde een code NL-UTUA-OC-EMAIL-CC-AG-49. Dat lijkt me een affiliate-id. Ik wist niet eens dat ADYEN ook creditcards aan de man bracht.

Afbeelding

Misschien ga ik positief reageren om deze creditcard aan mijn collectie toe te voegen. In Engeland kreeg ik zo maar 8000 pond krediet van Lloyds Bank zonder noemenswaardige checks. Daar heb ik toen een nieuw dak van mijn huis aan zee mee betaald. Netjes afbetaald nadat het huis verkocht was.

Engeland is zo'n plek waar mensen nog met cheques betalen. :roll:

Plaats reactie