Qonto bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Plaats reactie
roorigters

Qonto bank

Bericht door roorigters »

Heeft iemand ervaring met de internet bank qonto? Ik heb onlangs een zakelijke rekening bij hun geopend maar heb nu al twee keer van klanten de reactie gehad dat naam en nummer niet overeenkomen als zij geld proberen te storten. Ik heb via hun klantenservice contact gehad en gevraagd hoe dit kan maar zij gaven toen aan dat alles correct in het systeem stond.

Ik probeer nu weer contact te krijgen met hun klantenservice maar de contact knop werkt niet meer. Als iemand ervaring heeft met deze bank hoor ik het graag

Nijogeth

Re: Qonto bank

Bericht door Nijogeth »

Zou het kunnen dat dat systeem niet werkt bij die bank? Dat geldt namelijk voor meer buitenlandse banken. Qonto is Frans.

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

Dit staat er over naam/nummercheck op de RABO-bank site:

Welke rekeningnummers worden gecheckt?
Vanaf 9 oktober 2025 zijn alle banken in de Euro-landen van de EU verplicht om de IBAN-Naam Check uit te voeren. Voor veel landen en banken is dit nieuw en we kunnen daarom niet garanderen dat je direct dezelfde ervaring zult hebben als je nu gewend bent met de IBAN-Naam Check. Zo kan het langer duren voordat je een resultaat krijgt, of krijg je een melding dat de naam en IBAN niet kunnen worden gecontroleerd. Wij verwachten dat dit slechts tijdelijk zal zijn.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Ik zou persoonlijk zeker bij een zakelijke rekening voor een meer bekende/ vertrouwde bank kiezen. Komt beter over bij je klanten en is makkelijker als er iets aan de hand is.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Frankrijk, het land waar je nog met eurocheques kan betalen. Waar een overboeking nog dagenlang kan duren. Waar het nog lekker bureaucratisch aan toe gaat.
Lang leve 1 Europa, maar weet wel dat niet elk land hetzelfde niveau heeft.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

roorigters schreef:
05 feb 2026 04:40
Heeft iemand ervaring met de internet bank qonto? Ik heb onlangs een zakelijke rekening bij hun geopend maar heb nu al twee keer van klanten de reactie gehad dat naam en nummer niet overeenkomen als zij geld proberen te storten. Ik heb via hun klantenservice contact gehad en gevraagd hoe dit kan maar zij gaven toen aan dat alles correct in het systeem stond.

Ik probeer nu weer contact te krijgen met hun klantenservice maar de contact knop werkt niet meer. Als iemand ervaring heeft met deze bank hoor ik het graag
Het welbekende probleem met buitenlandse betaalinstellingen. Ze hebben een flitsende website, leuke tarieven maar zelden service. Want service verlening kost geld.

En dan krijg je dit, betaling geweigerd. Klagende klanten die vragen hoe ze hun factuur kunnen voldoen?

Ik kan je maar één raad geven, stap over naar een echte bank, die in Nederland gevestigd is en die wel de mogelijkheid heeft om met een medewerker te bellen.

Plaats reactie