Inloggen Account 'mijn OHRA' onmogelijk met buitenlands telefoonnummer.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Speedy123

Re: Inloggen Account 'mijn OHRA' onmogelijk met buitenlands telefoonnummer.

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
24 dec 2024 23:07
Speedy123 schreef:
24 dec 2024 21:07
Nee hoor, gewoon even bellen met Ohra. Ze nemen ook Spaanse nummers op.
En toen konden we weer terug naar AF. :mrgreen: :roll: :lol:
duracell konijn schreef:
23 dec 2024 17:14
Ik bel een paar keer met OHRA en zegt men 'technisch niet mogelijk' een buitenlands nummer (dit is echt flauwekul want het is technisch gezien altijd mogelijk).
Oh jee, daar gaan we weer. TS kon op vakantie gewoon eventjes bellen met Ohra om e.e.a. door te geven. Bellen met de alarmcentrale is sowieso wat je moet doen als je ziek wordt tijdens je vakantie. Vanaf zijn vakantie adres is de alarmcentrale prima bereikbaar met een Spaans telefoonnummer.

Dat TS na terugkomst met Ohra gaat bellen om zijn beklag te doen dat hij de online omgeving niet kan gebruiken als hij via een Spaanse telefoon de SMS code wil ontvangen, is iets heel anders.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Neem gewoon een NL e-sim, naast je Spaanse nummer. Kan je die gebruiken voor dit soort zaken.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
25 dec 2024 14:43
Beperk je gewoon tot het onderwerp en reageer daarop.
Dat zeg ik dus ook: beperk je tot het topic en laat al die negativiteit achter je.

We kunnen wel vaststellen dat OHRA zijn belofte niet waarmaakt. Je zou bijna tegen OHRA zeggen: practice what you preach.
De OHRA Hulpdienst is er altijd voor je

Soms ben je in het buitenland en heb je direct hulp nodig. Bijvoorbeeld omdat je naar het ziekenhuis moet of je paspoort is gestolen. Als je hulp nodig hebt uit Nederland, kun je rekenen op de OHRA Hulpdienst.

Waar je ook bent en hoe laat het ook is - we zijn altijd bereikbaar.
De app Spoedzorg op Reis werkt echter bij OHRA zo te zien alleen voor zorgverzekerden. Maar die app is ontwikkeld voor alle verzekerden van CZ-lavels zoals OHRA.
Tilburg – In samenwerking met zorgverzekeraar CZ lanceerde Medicinfo de app Spoedzorg op Reis, beschikbaar voor alle verzekerden van de labels Nationale-Nederlanden, OHRA, CZ, CZdirect, Just en PZP. Deze innovatieve app stelt reizigers in staat om direct contact te leggen met een team van Nederlandse zorgverleners bij medische problemen in het buitenland. Hiermee worden onnodige zorgen en hoge zorgkosten voorkomen.
Iets vergelijkbaars geldt ook voor de Mijn OHRA app.
Of je nu je vergoedingen wilt bekijken, je verzekering wilt wijzigen, kosten wilt declareren of schade wilt melden. Je doet het gemakkelijk én snel zelf in onze handige app. Het kan 24 uur per dag, waar je ook bent. De OHRA App is ook handig als je hulp nodig hebt. Zowel in Nederland als in het buitenland.
Werkt die app niet gewoon op wifi?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

duracell konijn schreef:
24 dec 2024 16:15
In Nederland is geen wetgeving dat iemand die in Nederland woonachtig is, een Nederlands telefoonnummer moet bezitten. Dus een buitenlands telefoonnummer moet geen probleem zijn.
In Nederland geldt de contractuele vrijheid. Dat betekent dat partijen vrij zijn om zelf te bepalen met wie zij overeenkomsten willen afsluiten en onder welke voorwaarden. De contractuele vrijheid komt met beperkingen. Wie stelt dat een van deze beperkingen op zijn casus van toepassing is zal dat moeten onderbouwen. Dat het burgers niet verboden is om een Spaans telefoonnummer te bezitten vertaald zich niet zomaar in een verplichting voor OHRA om 2FA met een Spaans nummer mogelijk te maken.

Ik vergelijk het hiermee: In Nederland kennen we de vrijheid van meningsuiting. Dit recht betekent dat u mag verkondigen wat u wilt, maar het betekent niet dat de Volkskrant verplicht is om uw mening moet publiceren.
Consumenneke schreef:
24 dec 2024 17:34
Ik heb eigenlijk geen idee welk probleem wordt opgelost, behalve wellicht eentje dat voortkomt uit slechte analyses en discriminerende kansberekening.
Er wordt verwezen naar het College voor de Rechten van Mens. Wanneer het College betrokken is dan is doorgaans een van de wetten over gelijke behandeling van toepassing. De Algemene wet gelijke behandeling verbied o.a. het maken van directe of indirecte onderscheid bij het aanbieden van diensten en goederen op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat. Er is sprake van indirect onderscheid wanneer een ogenschijnlijk neutrale bepaling, maatstaf of handelwijze personen op basis van deze categorieën worden getroffen en andere personen niet. Bijvoorbeeld mensen met de Spaanse nationaliteit worden zwaarder getroffen dan mensen met de Nederlandse nationaliteit. De vraag is wel of die situatie zich voordoet. In de concept PDF, waar naar verwezen wordt, staat dat een verzekeraar zich mag richten op een bepaalde regio. De mensen die in Spanje wonen vallen daarom allemaal af. Het is mogelijk dat mensen met de Nederlandse nationaliteit over een Spaans telefoonnummer beschikken en die Nederlanders lopen dan tegen dit probleem aan. Ik zie daarom geen evident onderscheid op basis van nationaliteit.
Consumenneke schreef:
24 dec 2024 17:34
Lees nu voor postcode eens telefoonnummer... :o
De vraag of er onderscheid gemaakt wordt op basis van een van de eerder genoemde categorieën kan niet beantwoord door het woord postcode te vervangen door het woord telefoonnummer.
duracell konijn schreef:
24 dec 2024 15:40
Gezien ik in 6 landen zakelijk en privé actief ben, moet ik dus volgens de meeste lezers 6 simkaarten aanschaffen (6 Europeese landen). Dit kan niet de bedoeling zijn met 'open grenzen'.
Het bestaan van de interne markt perkt de contractuele vrijheid van partijen niet in.
Consumenneke schreef:
24 dec 2024 15:15
Een jurocraat draait de bewijslast om en zegt: bewijs jij maar eens dat wij jou van dienst moeten zijn. :?
Artikel 150 Rv
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit.
Maar goed, de wet is natuurlijk geschreven door allemaal jurocraten. Ik vindt het wegzetten van je tegenstander als jurocraat overigens aanzienlijk kwalijker dan aangeven dat je tegenstander onzin schrijft, omdat het eerste op de persoon gericht is en het laatste op de inhoud gericht is.

Consumenneke

alfatrion schreef:
26 dec 2024 00:01
Ik vindt het wegzetten van je tegenstander als jurocraat overigens aanzienlijk kwalijker dan aangeven dat je tegenstander onzin schrijft, omdat het eerste op de persoon gericht is en het laatste op de inhoud gericht is.
Tegenstander?

Consumenneke

Consumenneke schreef:
25 dec 2024 23:35
Wat zegt OHRA als je het probleem meldt?

Consumenneke

Consumenneke schreef:
26 dec 2024 00:45
Tegenstander?
Uw reactie is wel een mooi voorbeeld van een jurocratische redenering, maar ik zou het niet als onzin bestempelen. Ik zie u ook niet als tegenstander. Ik begrijp uw betoog amper. Ik begrijp ook niet waarom OHRA onbereikbaar is vanaf een mobiele telefoon met een buitenlands nummer, terwijl ze wel de verificatiecode naar dat nummer sturen.

Misschien kan iemand het eens vragen via het eerder aangegeven meldformulier. 8)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Consumenneke schreef:
25 dec 2024 23:35
Het gaat niet om de werking van de app, het gaat om het maken van een account. Normaal doe je zoiets voordat je op reis gaat, TS wilde pas een account maken toen het nodig was. Echter blijkt dat je voor het maken van een account een Nederlands mobiel nummer moet hebben.
Maar goed dat TS niet bij Centraal Beheer verzekerd was, via daar krijg je per ouderwetse post op je huisadres de code toegestuurd om een account te maken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
26 dec 2024 07:42
Maar goed dat TS niet bij Centraal Beheer verzekerd was, via daar krijg je per ouderwetse post op je huisadres de code toegestuurd om een account te maken.
En juist dat zou wel werken voor TS.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

CB kun je ook meteen installeren. Dan moet je gebruik maken van IDIN via je bank. Dat zal ook wel niet met buitenlandse nummers werken.

Consumenneke

Verkeerd gequote.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 26 dec 2024 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Consumenneke

NeoDutchio schreef:
Het gaat niet om de werking van de app, het gaat om het maken van een account. Normaal doe je zoiets voordat je op reis gaat, TS wilde pas een account maken toen het nodig was.
Nou valt het kwartje. :wink: Toch is het ook bij het openen van een account wel eigenaardig dat MFA eerst het nummer accepteert en een code verstuurt, om pas in tweede instantie te bedenken dat dat toch verdacht is. Maar soit....
duracell konijn schreef:
23 dec 2024 17:14
Om aan te melden gebruikte ik mijn 0034 nummer. Vervolgens ontvang ik een sms-code. De sms-code wil ik invoeren op de website om een account aan te maken. Vervolgens blokkeert de website van OHRA de toegang. Dit is zo ingesteld door de ICT afdeling van OHRA.

16again

Thijs124 schreef:
26 dec 2024 09:49
CB kun je ook meteen installeren. Dan moet je gebruik maken van IDIN via je bank. Dat zal ook wel niet met buitenlandse nummers werken.
TS ondervindt juist geen probleem met zijn bank (ING ).
Gebruikt IDIN uberhaubt nog een telefoon nummer?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

IDIN gaat via dezelfde procedure als een overschrijving.

NeoDutchio

16again schreef:
26 dec 2024 09:45
NeoDutchio schreef:
En juist dat zou wel werken voor TS.
Niet als TS in Spanje zit en het thuisfront eerst een aantal dagen moet wachten op de code.

Consumenneke schreef:
26 dec 2024 10:01
Toch is het ook bij het openen van een account wel eigenaardig dat MFA eerst het nummer accepteert en een code verstuurt, om pas in tweede instantie te bedenken dat dat toch verdacht is. Maar soit....
Waarschijnlijk zal je elk telefoonnummer kunnen ingeven. Met daarna een beveiliging dat codes van niet Nederlandse nummers geblokkeerd worden.

16again schreef:
26 dec 2024 10:43
TS ondervindt juist geen probleem met zijn bank (ING ).
Omdat dat telefoonnummer van te voren ingegeven moet worden en gecontroleerd word. In dit geval is het telefoonnummer niet gekoppeld aan de juiste persoon.

Consumenneke

NeoDutchio schreef:
26 dec 2024 11:43
Consumenneke schreef:
26 dec 2024 10:01
Toch is het ook bij het openen van een account wel eigenaardig dat MFA eerst het nummer accepteert en een code verstuurt, om pas in tweede instantie te bedenken dat dat toch verdacht is. Maar soit....
Waarschijnlijk zal je elk telefoonnummer kunnen ingeven. Met daarna een beveiliging dat codes van niet Nederlandse nummers geblokkeerd worden.
Gespeculeer.

Voor een ontwikkelaar is het eenvoudig om buitenlandse nummers gewoon meteen te blokkeren, dus het is niet logisch om eerst een code te sturen en dan alsnog toegang onmogelijk te maken. Bovendien is het wantrouwen tegen buitenlandse nummers irrationeel.

Mag ik het tv-programma Keuringsdienst van Waarde aanraden? Daar bellen ze altijd naar de klantenservice die dan redenen gaat bedenken waarom iets is zoals het is. De flauwekul die je dan te horen krijgt is vaak hilarisch.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Consumenneke schreef:
26 dec 2024 12:15
(...) De flauwekul die je dan te horen krijgt is vaak hilarisch.
Ah kijk, vergelijkbaar met jouw posts dus.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
De flauwekul die je dan te horen krijgt is vaak hilarisch.
Grappig. Anderen verwijten het woord "onzin" te gebruiken. En dat zelf dit schrijven...

Wat zou nou het eerstgenoemde synoniem voor "onzin" zijn...?

Practise what you preach.

NeoDutchio

Consumenneke schreef:
Mag ik het tv-programma Keuringsdienst van Waarde aanraden? Daar bellen ze altijd naar de klantenservice die dan redenen gaat bedenken waarom iets is zoals het is. De flauwekul die je dan te horen krijgt is vaak hilarisch.
Want klantenservicemedewerkers zijn ook beleidmakers? Zoiets als de politie maakt wetten want ze handhaven er op? Aparte redenatie.

16again

Moneyman schreef:
26 dec 2024 12:45
Consumenneke schreef:
De flauwekul die je dan te horen krijgt is vaak hilarisch.
Grappig. Anderen verwijten het woord "onzin" te gebruiken. En dat zelf dit schrijven...
Is het woord "onzin" (en zijn synoniemen) nu ook al besmet?
Alvorens te ageren zou ik eerst eens kijken of die kwalificatie terecht is.

Plaats reactie