Rechtsbijstandverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Abstra

Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Abstra »

Hallo allen,

Ik wil een rechtsbijstandverzekering afsluiten en heb afgelopen dagen heel internet afgezocht naar een degelijke verzekeraar maar blijkbaar zijn die er niet meer. Ik lees alleen maar slechte reviews van mensen die hele nare ervaringen met hun rechtsbijstand hadden en vele werden zelfs nog meer door benadeeld :?
Nu twijfel ik of het nog zin heeft om een rechtsbijstand af te sluiten als ze alles aan doen om je niet te helpen. Heeft iemand wel een positieve ervaring mee :?:

taxikemperman

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Neem Arag of Das
Let wel op welk gebied je wilt verzekeren
Privé, zakelijk, verkeer

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

zelf eigenlijk alleen maar goede ervaringen met ARAG, ook met DAS trouwens .
Op alle vlakken eigenlijk altijd goed geholpen. Bedenk wel dat wanneer de rechtsbijstandsverzekering een zaak onhaalbaar acht ze er ook niet voor zullen gaan. En gelijk hebben ze.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik zit al heel lang bij Arag. Ik heb ze maar één keer nodig gehad, na ernstige waterschade aan mijn woning destijds veroorzaakt door de verbouwing van de woningbouwvereniging (ze waren vergeten een afsluiter op de aanvoer van de verwarming beneden te plaatsen. Was niet zichtbaar omdat ze wel de bekisting eroverheen geplaatst hadden. Na het afvullen van het verwarmingssysteem, liepen 's nachts de verwarmingen van tien verdiepingen leeg op mijn beneden vloer).

De woningbouwvereniging zei dat ik zelf moest claimen bij mijn inboedelverzekering, volgens hun was dat gangbaar. De inboedelverzekering weigerde de claim telefonisch, ik had aangegeven dat de woningbouw vereniging de schade veroorzaakt had dus vonden ze dat ik daar moest zijn.

Ik schakelde Arag in en die vroegen mij om een schriftelijke afwijzing van de claim door de verzekeraar. Ik opnieuw bellen met mijn verzekeraar en vroeg ze om een schriftelijke afwijzing omdat mijn rechtsbijstand daar om vroeg. U voelt hem aankomen, de verzekeraar wilde toch nog een keertje opnieuw naar mijn claim kijken. En jawel, ze besloten hem toch alsnog goed te keuren.

Een rechtsbijstand verzekering werkt gewoon prima, u voelt zich zekerder bij conflicten, vaak wil de tegenpartij toch alsnog tot een oplossing komen als ze de eerste brief van de rechtsbijstandverzekering ontvangen zoals mijn broertje heeft ervaren met Samsung en een kapotte televisie bij aflevering. Waarin eerste instantie Samsung weigerde en stelde dat mijn broertje zelf de schade had veroorzaakt.

Het is wel belangrijk dat u beseft dat een rechtsbijstand verzekering geen zaken in behandeling neemt die begonnen zijn voordat u de verzekering afsloot. Een brandend huis is helaas onverzekerbaar.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

criticus2 schreef:
10 jul 2025 12:09
Bedenk wel dat wanneer de rechtsbijstandsverzekering een zaak onhaalbaar acht ze er ook niet voor zullen gaan. En gelijk hebben ze.
Bedenk ook dat wanneer ze denken dat ze u als verzekerde makkelijk kunnen afschepen zodat ze er geen tijd (geld) in hoeven te steken ze dat ook zeker zullen doen.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Let er in ieder geval op dat u goed kijkt wat er verzekerd is,
heel belangrijk was voor ons dat werk en of inkomem, meeverzekerd is,
dan bent u wel duurder uit meestal.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Speedy123 schreef:
10 jul 2025 12:12
De woningbouwvereniging zei dat ik zelf moest claimen bij mijn inboedelverzekering, volgens hun was dat gangbaar. De inboedelverzekering weigerde de claim telefonisch, ik had aangegeven dat de woningbouw vereniging de schade veroorzaakt had dus vonden ze dat ik daar moest zijn.

Ik schakelde Arag in en die vroegen mij om een schriftelijke afwijzing van de claim door de verzekeraar. Ik opnieuw bellen met mijn verzekeraar en vroeg ze om een schriftelijke afwijzing omdat mijn rechtsbijstand daar om vroeg. U voelt hem aankomen, de verzekeraar wilde toch nog een keertje opnieuw naar mijn claim kijken. En jawel, ze besloten hem toch alsnog goed te keuren.
Vooral de WBV is erg blij met je RBV

Har45

Ongelezen bericht door Har45 »

Een overdenking zou kunnen zijn om bijvoorbeeld de Arag on Demand in te schakelen bij juridisch conflict.
Dus pas juridische hulp inschakelen als er al een conflict aanwezig is.
Link: https://www.arag.nl/rechtshulp-on-deman ... JIQAvD_BwE
of bij Brandmr een juridisch pakket afnemen
Link: https://www.brandmr.nl/wat-het-kost/je- ... aOv2EpZew6

U betaald dan geen maandelijkse premies, maar in geval van "nood" een vast tarief.

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

Lang bij de DAS verzekerd geweest, de verzekering uit onvrede beëindigd.
Door mij als een individuele zaak voorgelegd ( vol eigen risico betaald) zaak werd als een collectief ( veel personen met hetzelfde probleem) behandeld en min of meer gewonnen, maar de uitspraak voldeed niet aan voor mij belangrijke eisen.
Voor de DAS was de zaak afgedaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb beroepsmatig nogal wat met de RBV's te maken. Van DAS ben ik nog nooit onder de indruk geweest. ARAG en SRK (nu: Brandmeester) waren al beter, Unive ook.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
10 jul 2025 15:08
Speedy123 schreef:
10 jul 2025 12:12

Vooral de WBV is erg blij met je RBV
Verzekeraar zal dat vast weer bij de Wbv hebben geclaimd.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Met arag en das nooit problemen gehad

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Abstra schreef:
09 jul 2025 21:54
Ik lees alleen maar slechte reviews van mensen die hele nare ervaringen met hun rechtsbijstand hadden en vele werden zelfs nog meer door benadeeld :?
Hou er wel rekening rekening mee dat mensen eerder negatieve reviews plaatsen dan positieve. Als iets goed gaat vinden we dat immers normaal. En op dit gebied kan ik me ook voorstellen dat de extremen nog wat groter zijn. Als je rechtsbijstand inschakelt zijn er grotere dingen aan de hand dan dat je per ongeluk een pak zure melk koopt bij de supermarkt. Als je dan een zaak verliest zullen mensen vaak geneigd zijn de rechtsbijstand de schuld te geven en minder snel accepteren dat ze geen gelijk hadden.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

rwolters schreef:
11 jul 2025 09:56
Abstra schreef:
Ik lees alleen maar slechte reviews van mensen die hele nare ervaringen met hun rechtsbijstand hadden en vele werden zelfs nog meer door benadeeld :?
Hou er wel rekening rekening mee dat mensen eerder negatieve reviews plaatsen dan positieve. Als iets goed gaat vinden we dat immers normaal. En op dit gebied kan ik me ook voorstellen dat de extremen nog wat groter zijn. Als je rechtsbijstand inschakelt zijn er grotere dingen aan de hand dan dat je per ongeluk een pak zure melk koopt bij de supermarkt. Als je dan een zaak verliest zullen mensen vaak geneigd zijn de rechtsbijstand de schuld te geven en minder snel accepteren dat ze geen gelijk hadden.
Een rechtsbijstandverzekering zal niet gauw een zaak verliezen omdat ze aan de voordeur al bepalen of zij een zaak kansrijk vinden, nog los van het feit of de verzekerde gelijk heeft. Gelijk hebben is bij een rechtsbijstandverzekering nog niet altijd gelijk krijgen.
Ik had ook een kwestie bij ARAG. Zij vonden dat er geen dekking was voor mijn zaak. Nadat ik ze op de polisvoorwaarden had gewezen bleek de zaak wel gedekt te zijn maar wilde ze er zich makkelijk van afmaken. Op een gegeven moment hebben zij de schade voor hun rekening genomen zonder de zaak verder op te pakken. Soms moet je ook bij een rechtsbijstandverzekering volhouden.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Abstra schreef:
Nu twijfel ik of het nog zin heeft om een rechtsbijstand af te sluiten als ze alles aan doen om je niet te helpen. Heeft iemand wel een positieve ervaring mee :?:
Mensen plaatsen eerder een slechte review dan een goede.

Een rechtsbijstandverzekering heeft echt nut. Zoek op internet op wat een advocaat kost per uur, en je schrikt de pleuris.

Bij het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering zijn een paar dingen belangrijk:

Je kunt niet verzekeren tegen zaken die lopen of waarvan je weet dat het komt
Vaak zit een wachttijd van 3 maanden
Je moet de juiste paketten kiezen

Stel, je bent niet verzekerd voor werk en inkomen. Dan wordt je niet geholpen als je wordt ontslagen.

Daarom is bij aanpassingen in situatie belangrijk om je verzekering aan te passen.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Abstra schreef:
Ik had ooit een conflict met het UWV en was via mijn bank rechtsbijstandsverzekerd bij ARAG.
Kort gezegd: twee keer naar de rechter, twee keer gewonnen en dat vooral dankzij het uitstekende werk van de ARAG-medewerker.

Zelfs als ik de rest van mijn leven premie betaal zonder ooit nog een beroep te doen op die verzekering, hoor je mij niet klagen. De inzet en bevlogenheid van mijn advocaat, en het aantal uren dat zij erin stak, waren het meer dan waard.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

J. Deltoer schreef:
10 jul 2025 14:15
criticus2 schreef:
10 jul 2025 12:09
Bedenk wel dat wanneer de rechtsbijstandsverzekering een zaak onhaalbaar acht ze er ook niet voor zullen gaan. En gelijk hebben ze.
Bedenk ook dat wanneer ze denken dat ze u als verzekerde makkelijk kunnen afschepen zodat ze er geen tijd (geld) in hoeven te steken ze dat ook zeker zullen doen.
Die ervaring heb ik nooit gehad , zowel niet bij DAS als bij ARAG. En helaas over de periode van een bijna 40 jaar best wel wat zaken gehad, zowel zakelijk als prive..

Roegoorn

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Ik heb jaren een rechtsbijstandverzekering bij Achmea(Interpolis.)
Vroeger werden mijn zaken vlot behandeld. Nu ervaar ik dat veel zaken aan externe advocaten worden uit best besteed. Expertise hebben ze niet meer in huis, denk ik. Er is nooit een goed resultaat uitgekomen bij de externen.
Ook mag ik 2 jaar geen zaken aanmelden. Het heeft het maximale bereikt. zegt Interpolis. Ik heb hen laten weten dat de samenleving aan het criminaliseren is en dat het een probleem is. Ik heb aan hen geopperd om het maandelijkse abonnement maar te verhogen.. Ik heb besloten een 2e verzekering af te sluiten als mijn zaken zijn afgrond bij Achmea. Ik denk bijvoorbeeld aan unive. Trustpilot is ook een platform om te raadplegen.
Een keuze maken blijft moeilijk, omdat we met een veranderde samenleving te maken hebben., meer criminaliteit en onwillige ondernemers. Ik ben ook lid ban de consumentenbond voor advies en voorbeeldbrieven. Uiteindelijk kunnen ze de zaak van je overnemen maar het kost je wel €350. Jaarlijks €35 lidmaatschap. Heb ik ook gebruik van gemaakt en zaken lopen nog. 1 zaak heb ik daarna overgedragen aan Achmea. Het voorwerk is al gedaan. Ik ben nu in afwachting.

marcvhulst

Ongelezen bericht door marcvhulst »

Je zou ook eens kunnen kijken op de site van NH1816 Verzekeringen.
Zij werken met lokaal bij hun aangesloten bedrijven.
Heb je een toekomstig conflict hoef je je alleen maar te wenden tot dat bedrijf en zij nemen alle zorgen uitharden.

Succes!

Annabel 44

Ongelezen bericht door Annabel 44 »

slechte ervaringen met Arag rechtsbijstand. onkundige medewerkers. Waardeloos!!

Plaats reactie