E-bike doorlopende verzekering Allianz

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
IngridJ8

E-bike doorlopende verzekering Allianz

Ongelezen bericht door IngridJ8 »

Al jaren een doorlopende fietsverzekering bij Allianz. Maandelijks premie bedrag € 5,56. In de loop van de tijd is er 2x een wijziging in e-bike geweest door aanschaf van een andere. Dit wijzigen ging snel en makkelijk.
De E-bike die ik in november wil verzekeren is ongeveer € 400/ 500 duurder in aanschafwaarde. Dat ik in een iets hogere categorie zou komen...logisch.
Onduidelijke informatie volgt over een 2e goedgekeurd slot. Onduidelijkheid of ik nou wel of niet verzekerd ben.
Dit alles duurt zeker 3 weken, en meerdere berichten. Oa. de vraag over het nieuwe premie bedrag wordt niet beantwoord.
En dan! Een afschrijving van € 16,77? Poliskosten misschien?
Dus weer bellen: mijn maandelijkse premie blijkt nu € 21,08 te zijn!!!!
De verzekeringsadviseur kan niets meer zeggen en blijft eindeloos herhalen: Ja Allianz heeft de premie verhoogd.

Nu is de e-bike verzekerd bij Inshared, all-risk dus met een uitgebreidere dekking voor € 7.

Speedy123

Re: E-bike doorlopende verzekering Allianz

Ongelezen bericht door Speedy123 »

IngridJ8 schreef:
04 jan 2026 16:13
Nu is de e-bike verzekerd bij Inshared, all-risk dus met een uitgebreidere dekking voor € 7.
Dat is wel heel erg goedkoop. Wellicht heeft u een fijne postcode waar niet zoveel fietsen gestolen worden?

Voor een eenvoudige e-bike van 2000 euro zou ik bij In-Shared 15,68 per maand betalen voor all-risk dekking op mij oude postcode in Rotterdam, maar slechts 7,53 euro op mijn huidige postcode in Zoetermeer.

In-shared kijkt dus erg naar waar de verzekernemer woont..

Roze Angora

Ongelezen bericht door Roze Angora »

In-shared kijkt dus erg naar waar de verzekernemer woont
Dat doet iedere verzekeraar toch? E-bikes worden steeds vaker gestolen, logisch dat de premies dan stijgen en de voorwaarden worden aangescherpt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het frappant hoe de premie van TS zoveel kon stijgen, enkel na aanschaf van een duurdere e-bike.

Dat premies aangepast worden naar postcodegebied weet ik, en dat leidt soms tot wonderlijke dingen. Bij de ANWB ging de, toen ik hier kwam wonen, gigantisch omhoog. Nu zit ik bij een andere maatschappij, en is de premie gelijkwaardig aan wat het voorheen, in mijn oude woonplaats, bij de ANWB zou zijn. Het is verbazingwekkend hoe verschillend maatschappijen soms hun berekeningen maken.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat-nou-weer schreef:
05 jan 2026 10:46
Dat doet iedere verzekeraar toch? E-bikes worden steeds vaker gestolen, logisch dat de premies dan stijgen en de voorwaarden worden aangescherpt.
Zeker maar zoals Witte Angora terecht stelt, er zijn grote verschillen tussen de verzekeringsmaatschappijen ondanks dezelfde postcode. Dus kennelijk kijken ze vooral naar hun eigen cijfers.

Dus loont het vaak bij premie stijging om eens te kijken naar andere verzekeraars. Zoals TS gedaan heeft.

Roze Angora

Ongelezen bericht door Roze Angora »

Speedy123 schreef:
05 jan 2026 11:59
Wat-nou-weer schreef:
05 jan 2026 10:46
Zeker maar zoals Witte Angora terecht stelt, er zijn grote verschillen tussen de verzekeringsmaatschappijen ondanks dezelfde postcode. Dus kennelijk kijken ze vooral naar hun eigen cijfers.

Dus loont het vaak bij premie stijging om eens te kijken naar andere verzekeraars. Zoals TS gedaan heeft.
Dat is mss dan ook maar voor het 1e jaar. Of de voorwaarden zijn scherper. Voor 7 euro p.m. een e-bike verzekeren, lijkt mij gezien het hoge percentage diefstallen helemaal niet realistisch.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
05 jan 2026 11:50
Toch is het frappant hoe de premie van TS zoveel kon stijgen, enkel na aanschaf van een duurdere e-bike.
Het kan ook een combinatie van factoren zijn. De hogere prijs leidt wellicht tot een hoger trap in een staffel. Er zal vast ook een algemene verhoging wegens een steeds groter diefstalrisico in zitten. En wellicht heeft TS een merk/ type gekocht wat diefstalgevoeliger is dan de vorige fiets.

Kortom, het kan van alles zijn. Gelukkig kunnen we vergelijken en kiezen waar we verzekeren.

Plaats reactie