Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dagkoers

Re: Update van de advocaat van de tegenpartij!

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat ik zoveel steun krijg vanuit jullie, en dat het al bijna 300 berichten/reacties zijn bereikt.
Mijn dank is groot.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Natuurlijk kan Dagkoers bewijzen dat hij thuis is. Er kan telkenmale een pv worden gemaakt door een deurwaarder. Een niet goedkope oplossing maar wel een onweerlegbare bewijs.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
07 aug 2024 17:57
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat ik zoveel steun krijg vanuit jullie, en dat het al bijna 300 berichten/reacties zijn bereikt.
Mijn dank is groot.
Dat jouw topics veel reacties krijgen waren we wel gewend, maar dit topic is inderdaad zeldzaam nuttig ;-) Gelukkig maar, want het gaat ook ergens om!

Hopelijk leer je er ook nog iets van :wink:

Dagkoers

Ik heb die 77 pagina's doorgelezen, maar ik vind dat ze ook oude koeien uit de sloot halen.
Ik heb in 2014 een kamer verhuurd hebben ze ontdekt uit onderzoek,
Dat klopt in opdracht van mijn huisbaas waar ik een goede relatie mee heb.
Ik heb hem meteen gebeld of hij een verklaring voor mij kan maken en na een paar uur stond hij al met de verklaring voor de deur. Ook heeft hij een verklaring getekend dat ik altijd de huur netjes heb betaald, maar dat zal voor de dagvaarding niet relevant zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat heeft die kamerverhuur bij die huisbaas te maken met deze wbv? Je had nota bene toestemming, wat is het probleem?

Goed gedaan zoals je dit hebt aangepakt. Het geeft aan dat ze wel heel erg spijkers op laag water zoeken, en dat maakt het natuurlijk niet echt sterker voor ze. Juist omdát je toestemming vroeg en kreeg...

Dagkoers

witte angora schreef:
07 aug 2024 20:23
Maar wat heeft die kamerverhuur bij die huisbaas te maken met deze wbv? Je had nota bene toestemming, wat is het probleem?

Goed gedaan zoals je dit hebt aangepakt. Het geeft aan dat ze wel heel erg spijkers op laag water zoeken, en dat maakt het natuurlijk niet echt sterker voor ze. Juist omdát je toestemming vroeg en kreeg...
Ik zal het proberen uit te leggen. Het gaat er om dat ik natuurlijk een waarschuwing heb gekregen vanwege die advertentie op Kamernet. Ze zijn erachter gekomen dat ik al advertenties zette in 2014, toen huurde ik particulier en plaatste die advertentie in opdracht van mijn toenmalige huisbaas. Daarom vind ik het jammer dat ze dat erbij halen want dat was 10 jaar geleden.

witte angora

Jawel, maar die advertentie uit 2014 zijn hun zaken dus niet. Ze proberen blijkbaar een bepaald patroon te vinden, wel...

In 2014 heb je een advertentie geplaatst in opdracht van je huisbaas. Je hebt bewijs dat het in opdracht was.
In 2023 heb je een advertentie geplaatst omdat je niet wist dat het niet mocht. Daar kreeg je een waarschuwing voor.
In 2024 verschijnt er een nieuwe advertentie. Wbv ontploft, maar een 15-jarige collega geeft een briefje mét excuus mee dat hij het deed. Het was een 'grapje'.

Wat is het patroon wat ze proberen aan te tonen? Dat is er niet...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Er is echter wel een les te trekken uit de combinatie deze post en andere posts. Namelijk de les dat hij moet ophouden met zaken voor anderen te (willen) regelen die zijn taak niet zijn.
Huisbaas wil een onderhuurder? Laat het die huisbaas maar regelen.
Andere restaurants hebben bezorgers nodig? Ze plaatsen zelf maar advertenties.
Pinnen is te duur voor het restaurant? Dan regelen ze zelf maar iets beters.

Enzovoorts.

witte angora

Daar heb je inderdaad een punt, kuklos. Nu je dit zo noemt lijkt het erop dat Dagkoers eigenlijk te lief is voor deze wereld. Op sommige momenten dan. Eigenlijk laat hij zich een beetje gebruiken door een aantal mensen.

Ik heb jaren geleden al geleerd dat je de verantwoordelijkheid dáár moet leggen waar het hoort. En toch blijft het me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die menen op mijn stoel te mogen zitten. Of de hoeveelheid mensen die denken dat anderen een beslissing voor hen kunnen nemen, enzovoorts enzovoorts.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt, TS lijkt me de ideale katvanger overal voor te porren om een ander te helpen en dat voor geen of weinig vergoeding.

Dagkoers

Ik vind en ik denk dat jullie de spijker op zijn kop slaan.

witte angora

Kan verschillende redenen hebben. Ik ken de mijne redelijk goed. Heb ook echt geleerd 'nee' te zeggen. Maar toch blijft het me verbazen dat mensen het blijven proberen. Tijdje terug de buurvrouw, jong ding, 's avonds laat of ik bier voor haar wilde halen, want ze had bier nóóódíííg. Dat ik dacht: over een paar jaar loop ik achter een rollator, is het dan nog steeds: 'buumááán, bumááán...' Schei toch uit.

En toch, als je erg behoefte hebt aan erkenning en acceptatie, is het heel lastig om grenzen te trekken.

Dagkoers

Mijn advocaat heeft 4 weken uitstel gevraagd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
09 aug 2024 00:43
Met welke reden?

Dagkoers

kuklos schreef:
09 aug 2024 08:58
Dagkoers schreef:
Met welke reden?
Ik weet het niet, ik denk om tijd te rekken?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
09 aug 2024 09:23
kuklos schreef:
09 aug 2024 08:58
Dagkoers schreef:
Met welke reden?
Ik weet het niet, ik denk om tijd te rekken?
Dat is volkomen standaard. En het is simpelweg om de conclusie van antwoord goed voor te kunnen bereiden. Die ene week die je anders tot je beschikking hebt, is vaak veel te kort om in te kunnen lezen, jurisprudentie-onderzoek te kunnen doen, te kunnen overleggen en een goede conclusie te kunnen schrijven.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Dat wordt dan wel een kostbare zaak voor de dagkoers, als die advocaat er zoveel tijd in gaat steken.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er staat nergens dat de advocaat 4 weken nodig heeft om een brief te schrijven , Hij zal beslist meer klanten hebben.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Het bericht van mm klinkt alsof de arbeid meer tijd in beslag gaat nemen dan twee uurtjes, maar wellicht dat mm in kan schatten hoeveel uur werk er een dergelijke zaak besteed wordt.

Gesloten