En als je geweten opspeelt, dan €50 overmaken naar een goed doel.
Zodat het in de zak van de ceo van zo'n zogenaamd goed doel komt, bijvoorbeeld dat van save the children:
Onze directeur, Pim Kraan, zit met zijn salaris van 156.593 bruto per jaar ruim onder het absolute maximum jaarinkomen dat geldt voor een organisatie als Save the Children.
We beseffen dat veel mensen dit bedrag nog steeds erg hoog vinden. Toch vinden we het salaris zeer goed te verdedigen,
Gevonden voorwerpen moet je inleveren bij de gemeente. Als je het daar afgeeft, verdwijnt het waarschijnlijk in de zak van een gemeente ambtenaar.
Dat is echt flauwekul, die tijden zijn lang voorbij hoor. De gemeente registreert gevonden voorwerpen op www.verlorenofgevonden.nl. Je kunt dit ook zelf doen en het thuis bewaren voor het geval iemand zich meldt.
Niks flauwekul. Er zijn betrouwbare mensen en onbetrouwbare mensen en beide zijn in alle beroepsgroepen werkzaam. Van laag tot hoog en v.v.
Wij hebben tijdens een ontbijt op een golfresort bijna 900 euro gevonden!!
gewoon, een hele bundel papiergeld... los!! ws van een rijke stinkerd die het dus los in z'n broekzak had!
we hebben goed opgelet of er mensen zoekende waren, dat was niet het geval.
we hebben bij de receptie gemeld dat we geld gevonden hadden en ons telefoonnummer achter gelaten.
niemand had zich gemeld, dus we hadden een goedkope vakantie.
maar afgeven? nee, nooit! dan is het zoals je zelf ook zegt, ineens van iedereen!
Ik zou het gewoon houden.
Degene die het verloren heeft zal er waarschijnlijk ook niet achteraan gaan.
Tenminste, als ik 50 euro zou verliezen, zou ik de vermissing niet bij de politie gaan melden.