Waar paspoort aanvragen? Kastje naar de muur verhaal
Waar paspoort aanvragen? Kastje naar de muur verhaal
Goede avond beste mensen.
Ik woon nu op kamers zoals jullie weten in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Mijn paspoort is helaas verlopen. Ik mag mij niet inschrijven op het adres waar ik nu woon.
Mijn zusje in Schiedam wil mij helpen door haar adres op te geven als briefadres.
Ik bel naar de gemeente Zuidplas voor een postadres maar die krijg ik niet omdat ik niet dakloos ben.
Ik wil graag mijn paspoort vernieuwen en ze verwijzen mij naar Schiedam, omdat ik daar nog sta ingeschreven.
Ik heb mij de gemeente Schiedam een afspraak voor een briefadres. (Ik ga het adres van mijn zusje opgeven)
Ik belde de gemeente Schiedam voor een afspraak voor het vernieuwen van mijn paspoort.
Helaas sturen ze mij weer terug naar de gemeente Zuidplas.
Kan iemand mij een beetje helpen?
Ik weet niet hoe het verder moet.
Gelukkig kom ik elke dag bijna in de bibliotheek en daar stel ik ook mijn vragen en ook de stichting ZO help mij.
Alle tips zijn welkom.
Ik woon nu op kamers zoals jullie weten in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Mijn paspoort is helaas verlopen. Ik mag mij niet inschrijven op het adres waar ik nu woon.
Mijn zusje in Schiedam wil mij helpen door haar adres op te geven als briefadres.
Ik bel naar de gemeente Zuidplas voor een postadres maar die krijg ik niet omdat ik niet dakloos ben.
Ik wil graag mijn paspoort vernieuwen en ze verwijzen mij naar Schiedam, omdat ik daar nog sta ingeschreven.
Ik heb mij de gemeente Schiedam een afspraak voor een briefadres. (Ik ga het adres van mijn zusje opgeven)
Ik belde de gemeente Schiedam voor een afspraak voor het vernieuwen van mijn paspoort.
Helaas sturen ze mij weer terug naar de gemeente Zuidplas.
Kan iemand mij een beetje helpen?
Ik weet niet hoe het verder moet.
Gelukkig kom ik elke dag bijna in de bibliotheek en daar stel ik ook mijn vragen en ook de stichting ZO help mij.
Alle tips zijn welkom.
Re: Waar paspoort aanvragen? Kastje naar de muur verhaal
u kunt een paspoort aanvragen bij een grensgemeente. Dit zijn de gemeentes Breda, Bergeijk, Bergen op Zoom, Den Haag, Echt-Susteren, Enschede, Maastricht, Montferland, Oldambt, Sluis en Venlo. U moet daar laten zien dat u in Nederland verblijft. Dit kan bijvoorbeeld met pinbetalingen. Ook moet u laten zien dat u dakloos bent. Bijvoorbeeld met een verklaring van een hulporganisatie.
witte angora
vindt dit leuk
Het ene probleem is nog niet opgelost, en er is weer een nieuwe geboren. Hoe krijg je het toch voor elkaar Dagkoers......
Als je niet ingeschreven mag staan op een adres, is het mogelijk dat de verhuurder de regels van kamerverhuur overtreedt, of dat er sprake is van een andere situatie die niet voldoet aan de eisen van inschrijving.
Als je niet ingeschreven mag staan op een adres, is het mogelijk dat de verhuurder de regels van kamerverhuur overtreedt, of dat er sprake is van een andere situatie die niet voldoet aan de eisen van inschrijving.
Die dame zegt dat de Woonbron op de hoogte is dat ik bij haar een kamer huur.
Het is via huisbewaring.
https://www.rechtskundig.nl/huisbewaring/
Het is via huisbewaring.
https://www.rechtskundig.nl/huisbewaring/
Maar als Woonbron op de hoogte is, zou jeje ook moeten inschrijven op dat adres, immers wanneer je huisbewaring doet, moet je je inschrijven bij de gemeente op het adres waar je huisbewaarder bent. Je bent immers tijdelijk op dat adres woonachtig, en de gemeente registreert bewoning in de Basisregistratie Personen (BRP). De huurder moet zich uitschrijven bij de gemeente op het oude adres als de huisbewaring langer duurt dan zes maanden.
Inschrijven is dus verplicht.
De gemeente registreert de bewoner op het adres waar hij/zij woont, en bij huisbewaring is dat het adres van de woning die in bewaring is.
Weet je zeker dat Woonbron op de hoogte is ?
De gemeente registreert de bewoner op het adres waar hij/zij woont, en bij huisbewaring is dat het adres van de woning die in bewaring is.
kuklos
vindt dit leuk
-
Weet je Dagkoers
Lees dit topic eens door.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=2110515.
Gaat ook over issues als wonen en geen paspoort of woonruimte kunnen krijgen.
Lees dit topic eens door.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=2110515.
Gaat ook over issues als wonen en geen paspoort of woonruimte kunnen krijgen.
witte angora
en Moneyman
vinden dit leuk
Ja, de die dame die er woonde heeft mij het een aantal keer verteld.BL2 schreef: ↑17 mei 2025 07:42Maar als Woonbron op de hoogte is, zou jeje ook moeten inschrijven op dat adres, immers wanneer je huisbewaring doet, moet je je inschrijven bij de gemeente op het adres waar je huisbewaarder bent. Je bent immers tijdelijk op dat adres woonachtig, en de gemeente registreert bewoning in de Basisregistratie Personen (BRP). De huurder moet zich uitschrijven bij de gemeente op het oude adres als de huisbewaring langer duurt dan zes maanden.
Een verlopen paspoort is als identificatiebewijs zijnde nog wel geldig u kunt er alleen niet mee reizen.
Zo te lezen kunt u het adres van uw zusje als briefadres gebruiken maar dat zal u eerst dat adres bij de betreffende gemeente op moeten geven en daarna kunt u een paspoort aanvragen.
Een gemeentelijk briefadres aanvragen gaat echt niet lukken omdat alleen in uitzonderlijke situaties wordt afgegeven aan dak en thuislozen die geen financiële middelen hebben en van een uitkering afhankelijk zijn.
U heeft voldoende inkomen en dat maakt dat u in staat bent woonruimte zoals een kamer te huren waar u wel ingeschreven mag staan.
Zo te lezen kunt u het adres van uw zusje als briefadres gebruiken maar dat zal u eerst dat adres bij de betreffende gemeente op moeten geven en daarna kunt u een paspoort aanvragen.
Een gemeentelijk briefadres aanvragen gaat echt niet lukken omdat alleen in uitzonderlijke situaties wordt afgegeven aan dak en thuislozen die geen financiële middelen hebben en van een uitkering afhankelijk zijn.
U heeft voldoende inkomen en dat maakt dat u in staat bent woonruimte zoals een kamer te huren waar u wel ingeschreven mag staan.
Je kunt toch, zodra je dat briefadres bij je zusje geregeld hebt, alsnog een nieuw paspoort aanvragen?
En dan op zoek naar vaste woonruimte, neem ik aan?
En dan op zoek naar vaste woonruimte, neem ik aan?
bupaul
vindt dit leuk
Beste Ron, ik ben helaas ontslagen bij 1 van de 2 werkgevers omdat ik met name geen adres heb om mij in te kunnen schrijven en die andere werkgever doet nu ook moeilijk.
Als de gemeente nee zegt tegen het briefadres? (Schiedam)
Nieuwerkerk aan den IJssel geeft mij geen postadres en stuurt mij naar Schiedam.
Als u te ver van het bezorgrestaurant woonachtig bent kan ik het ontslag nog wel begrijpen want die heeft liever iemand die direct beschikbaar is.
Edoch dat was uw bijbaan en maakt dat uw inkomen wel lager wordt maar nog steeds in staat bent om woonruimte te huren.
Als de gemeente u ontslagen heeft dan moet u het wel heel erg bont gemaakt hebben want tijdelijk geen vast adres hebben is geen reden tot ontslag al dan niet op staande voet.
Edoch dat was uw bijbaan en maakt dat uw inkomen wel lager wordt maar nog steeds in staat bent om woonruimte te huren.
Als de gemeente u ontslagen heeft dan moet u het wel heel erg bont gemaakt hebben want tijdelijk geen vast adres hebben is geen reden tot ontslag al dan niet op staande voet.
Krijg je nu nog wel je salaris uitbetaald nu je paspoort verlopen is?
ja maar dat is niet het probleem.
-
In de OP staat dat Dagkoers nog staat ingeschreven in Schiedam .... dus ik begrijp niet dat- ie geen paspoort kan aanvragen. Je paspoort wordt niet opgestuurd naar het adres waarop je nog steeds staat ingeschreven, je haalt het gewoon zelf op.
Wanneer word ik uitgeschreven op mijn oude adres?
Als je nog staat ingeschreven in Schiedam kan je toch gewoon via schiedam.nl een afspraak maken voor een nieuw paspoort. Ik heb even gekeken hoe dat gaat en je hoeft alleen naam, telefoonnummer en emailadres op te geven. Geen adres.
-
Dagkoers, je gaf eerder al aan dat de gemeente wilde weten wat de uitspraak was.
Als je op je werk net zo bezig bent als hier, door iedereen overal bij te betrekken, dan snap ik dat wel. Los van wat waar is en niet waar.
Dan heb je ook nog twee kinderen die je niet mag zien, of hooguit een uurtje onder begeleiding. En alles ligt aan anderen?
Ik heb je al meerdere keren aangegeven: zoek begeleiding, zoek hulp. En dat vind je niet bij de toekomstige moeders van je 3e, 4e en 5e kinderen. En dat vind je ook niet op het forum, hoezeer een kleine groep je nog probeert te helpen.
Dat paspoort kun je inderdaad gewoon aanvragen als je nog in Schiedam ingeschreven staat. Als ik jou was zou ik me sowieso niet uitschrijven. Pas als er een nieuwe bewoner is voor dat adres ontstaat er een probleem, dat eindigt in een onderzoek, en na wat langere tijd in 'vertrokken met onbekende bestemming'. Met een beetje mazzel heb je tegen die tijd alweer een kamer waar je je wel in mag schrijven.
Als ik het allemaal zo zie denk ik dat er nog wel een beetje meer speelt dan je wil zeggen. Bij de gemeente zijn ze in ieder geval klaar met je, en je bijbaan, ik denk dat die intussen ook wel een sik van je krijgen.
Als je op je werk net zo bezig bent als hier, door iedereen overal bij te betrekken, dan snap ik dat wel. Los van wat waar is en niet waar.
Dan heb je ook nog twee kinderen die je niet mag zien, of hooguit een uurtje onder begeleiding. En alles ligt aan anderen?
Ik heb je al meerdere keren aangegeven: zoek begeleiding, zoek hulp. En dat vind je niet bij de toekomstige moeders van je 3e, 4e en 5e kinderen. En dat vind je ook niet op het forum, hoezeer een kleine groep je nog probeert te helpen.
Dat paspoort kun je inderdaad gewoon aanvragen als je nog in Schiedam ingeschreven staat. Als ik jou was zou ik me sowieso niet uitschrijven. Pas als er een nieuwe bewoner is voor dat adres ontstaat er een probleem, dat eindigt in een onderzoek, en na wat langere tijd in 'vertrokken met onbekende bestemming'. Met een beetje mazzel heb je tegen die tijd alweer een kamer waar je je wel in mag schrijven.
kuklos
vindt dit leuk
En zoals al eerder aangegeven, ook zonder inschrijving kan er gewoon een paspoort in Den Haag aangevraagd worden.