Waar paspoort aanvragen? Kastje naar de muur verhaal

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kuklos

Re: Waar paspoort aanvragen? Kastje naar de muur verhaal

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
17 mei 2025 11:47
Als je op je werk net zo bezig bent als hier, door iedereen overal bij te betrekken, dan snap ik dat wel. Los van wat waar is en niet waar.

Dan heb je ook nog twee kinderen die je niet mag zien, of hooguit een uurtje onder begeleiding. En alles ligt aan anderen?
Dit dus.

Ik hink nog steeds tussen de gedachte dat hij een trol is die de meest bizarre situaties bedenkt of iemand die daadwerkelijk in zeven sloten tegelijk loopt. Nou ja, zeven, eerder zevenduizend sloten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk niet dat het allemaal verzonnen is. Dit bedenk je toch niet even gauw?
Dagkoers schreef:
16 mei 2025 21:19
de stichting ZO
https://www.stzo.nl/

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

witte angora schreef:
17 mei 2025 13:37
Ik denk niet dat het allemaal verzonnen is. Dit bedenk je toch niet even gauw?
Je wil niet weten hoe creatief bepaalde mensen zijn in het verzinnen van verhalen. De een gaat bijvoorbeeld boeken schrijven en geld verdienen met dat talent. De ander forumtrollen ;) en weer een ander doet er wat anders mee. Genoeg mensen die miljonair geworden dankzij zo'n uitgebreide fantasie.

Maar ik zat er dus niet heel ver naast vorige week. Van een werkgever die druk zet om een uitspraak te openbaren, naar geschorst binnen een paar uur. Mijn grapje van 'ontslagen op zondag' is dan nu de zaterdag de volgende week geworden. Ben benieuwd naar de volgende rechtszaak.

En inderdaad, paspoort gewoon aanvragen waar je ingeschreven staat en je ook gewoon inschrijven op je woonadres. Voor zover ik het juridisch zo snel kan vinden mag een verhuurder niet eens verbieden je in te schijven op het adres waar je woont. Hoe graag ze dat ook misschien zouden willen om fraudeloze redenen.

witte angora

Toch kan een ontslag na schorsing al heel snel volgen. Vergeet niet dat de werkgever hier ook mee kan lezen, om wat te noemen.

Zou jij het fijn vinden dat je als gemeente of werkgever steeds weer publiekelijk genoemd wordt in Dagkoerstopics?

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/ ... 0f38f8e047

Cro

Maar dat is dus het hele ding, in het voorgaande topic werd al aangegeven dat een werkgever in principe niets te maken heeft met zo'n vonnis, laat staan dat deze rechtmatig mag schorsen omwille van het niet willen laten inzien van het vonnis in dit geval. Daar zal dus normaal gesproken ook nooit een ontslag op volgen, want de kans dat dit standhoud is zeer klein. Of Dagkoers moet het eens zijn met het ontslag. Geen werkgever gaat normaal dat risico lopen om juridisch vervolgens nat te gaan.

En dan hebben we het ook nog eens over een overheidsinstelling, die normaal gesproken vaak nog wat secuurder zijn in dat soort zaken dan kleinere commerciële werkgevers, juist omdat bij overheidsinstellingen men vaak beter de wetgeving kent op dit vlak.

witte angora

We zijn er niet bij... de enige die weet hoe het echt zit is - dagkoers. Feit is wel dat ambtenaren niet verplicht zijn binnen de gemeentegrenzen te wonen van de gemeente waar ze werken. Dat was 40 jaar geleden wel anders. Dat hij zijn woning uit is gezet en nu even geen adres heeft, zou dus geen rol mogen spelen.

Ik probeer serieus te reageren op zijn serieuze issues, en verder maak ik me er niet druk om.

witte angora

Zomaar twee dingetjes die een rol kunnen spelen, waarbij een snelle schorsing en ontslag op staande voet voor de hand kunnen liggen:
Verplicht melden

Zijn er bijverdiensten die in strijd kunnen zijn met de werkzaamheden die worden verricht namens de overheid? In dat geval moeten deze altijd verplicht worden gemeld, zodat er vervolgens kan worden gekeken of het mogelijk is, of dat deze werkzaamheden niet mogen doorgaan als bijverdiensten. Dus het is altijd aan te raden om dit te melden als je twijfelt en niet zeker weet of het al dan niet in strijd is met de overheidstaken. Meld jij dit niet? Dan kunnen er heftige consequenties aan verbonden zijn. Dit wordt namelijk als een flink plichtsverzuim gezien en daar kun je flink mee in de problemen komen. Je kunt dan zelfs strafontslag krijgen. Strafontslag betekent in de ambtenarij dat je op staande voet wordt op ontslagen. Dit houdt in dat je direct het pand moet verlaten. Het is dus een oneervol ontslag waar je dan mee te maken krijgt. Dit kan ook impact hebben op het feit of je nog wel recht op een WW-uitkering hebt. In veel gevallen is dat dan ook niet meer mogelijk. Dus daarom is het altijd aan te raden om zaken te melden.

Bron: https://iuno.nl/mag-ik-als-ambtenaar-ee ... te-hebben/
Je mag als ambtenaar geen integriteitsregels overtreden. Ook mag je niet op een andere manier niet integer werken. Doe je dite wel, dan kan je werkgever ordemaatregelen nemen of een straf opleggen. Bij strafrechtelijke overtredingen of misdrijven zal de werkgever ook aangifte doen.

[...]

fraude (bijvoorbeeld valsheid in geschrifte of belastingontduiking)
lekken van informatie

Bron: https://www.p-direkt.nl/informatie-rijk ... r%20werken.

Cro

Maar dat zou mijn inziens het geval niet kunnen zijn, immers is een ontslag op staande juist dat, op staande voet. Een ontslag op staande voet neemt doorgaans geen meerdere stappen over meerdere dagen in beslag, want dan is het niet op staande voet meer.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Trap er toch niet in.

witte angora

M.i. is er een melding gekomen, wat resulteerde in een schorsing, en na onderzoek werd het ontslag op staande voet. Of kan dat niet?

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

De bewoner zei dat dit legaal was?
Je verhaal rammelt volgens mij van alle kanten

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus even samengevat tot nu toe:

MP advertentie gezet
Daardoor uit huis gezet
Dakloos
Kamertje gehuurd bij vrouw
Mag niet inschrijven op adres.
Paspoort verlopen
Baan gemeente kwijt
Baan bezorger kwijt

Nou die advertentie heeft wel erg grote gevolgen gehad......

kuklos

witte angora schreef:
17 mei 2025 18:41
M.i. is er een melding gekomen, wat resulteerde in een schorsing, en na onderzoek werd het ontslag op staande voet. Of kan dat niet?
Ik heb gegoogled en kwam toen onder andere op deze site van de overheid uit.
Daar wordt niet gesproken over onderzoek en wordt ook niets gezegd hetgeen Dagkoers heeft ervaren. Het vonnis niet willen delen is geen reden en aangeven dat je ergens werkt op een online forum is ook niet echt een reden.

Als er inderdaad ontslag op staande voet is geweest moet er meer gebeurd zijn. Althans meer dan ons hier verteld wordt.

Waardoor ik terugkom op mijn eerdere opmerking, we hebben hier te maken met iemand die echt in zevenduizend sloten tegelijk loopt of met een enorme fantast die ons aan het lijntje weet te houden.

witte angora

Ik hou het toch nog even op die 7000 sloten.

Die site van de overheid heb ik gezien. De opsomming is niet volledig. En ik denk ook wel dat er meer speelt dan hij aangeeft. Een cruciaal punt is natuurlijk die bijbaan. Als hij daarvoor zwart betaald krijgt, heeft hij bij de gemeente dus een serieus probleem. Dat is belastingontduiking, en dat kan een reden zijn voor ontslag op staande voet.

Het zou me niks verbazen als er ergens een stalker rondloopt die dagkoers overal loopt te verklikken. Dan krijg je dus een melding, en daarop direct een schorsing, hangende een onderzoek. Dat onderzoek hoeft niet lang te duren. Is de melding terecht, pas dan kan per direct ontslag op staande voet volgen. Dat kan uiteraard niet alleen op basis van een melding, dat is niet concreet genoeg.

kuklos

Die bijbaan is al langer bekend bij de gemeente en is ook door Dagkoers benoemd in eerdere topics als bekend bij de gemeente, dus dat kan geen reden zijn voor ontslag op staande voet. Voor ontslag op staande voet moet je echt een nieuw feit hebben, niet iets wat je eerder al wist en niet op geacteerd hebt.

witte angora

Klopt, maar wat dat nieuwe feit is, dat weten wij dus niet.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Echt, dat mensen hier nog aandacht aan schenken, een soap in 200 delen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

En als het dat "zwarte geld" gewoon aangeeft bij zijn jaarlijkse belastingaangifte als zijnde inkomsten is er voor Dagkoers ook geen probleem. Voor zijn bezorgwerkgever dan weer wel....

Een woning wordt je niet zomaar uitgezet, op staande voet wordt je niet zomaar ontslagen. Dan moet er veel, zeg maar gerust, zeer veel aan de hand zijn.

En een dame welke zegt dat Woonbron op de hoogte is van de onderhuur, zou ik zelf altijd even natrekken. Zeker als je je niet mag inschrijven.

Volgende topic is al bijna in de maak, kan ik zonder paspoort reizen naar Thailand ?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik geeft Dagkoers nog steeds het voordeel van de twijfel want gezien al zijn geopende topics die ook weer verwijderd worden draaide het altijd om hetzelfde.

Conflicten met de werkgevers zowel bij de gemeente als het bezorgrestaurant in het verleden en het conflict met de verhuurder begon al na een maand of drie sinds het betrekken van de woning want toen verscheen de eerste advertentie waarin een kamer te huur werd aangeboden.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het verlies van de woning voor de werkgever de druppel was die de emmer deed overlopen en tot een schorsing met het beginnen van een ontslagprocedure heeft geleid omdat Dagkoers geen opening van zaken wilde geven.

Gesloten