Ongewenste reclame
Ongewenste reclame
Wij reizen regelmatig een paar maanden met onze kampeerauto en doen dan, om de brievenbus niet vol te laten lopen een Nee Nee Sticker op de brievenbus. Laatst kwamen we thuis en vonden we toch tot onze stomme verbazing een stapel pakketten met wekelijkse reclamefolders in de bus.
In 1 van de pakketjes zat een brief dat we die pakketten ontvangen omdat InmijnBus.nl ons adres op JA zou staan. Ik heb die lui gebeld en gevraagd hoe ze daarbij kwamen. Ik heb nooit contact met hen gehad. Daarbij, de overheid geeft aan dat de Nee Nee Sticker bepalend is.
Hebben meer mensen dit? En hoe zou je ze zover krijgen dat ze de richtlijnen van de Reclame Code commissie volgen?
In 1 van de pakketjes zat een brief dat we die pakketten ontvangen omdat InmijnBus.nl ons adres op JA zou staan. Ik heb die lui gebeld en gevraagd hoe ze daarbij kwamen. Ik heb nooit contact met hen gehad. Daarbij, de overheid geeft aan dat de Nee Nee Sticker bepalend is.
Hebben meer mensen dit? En hoe zou je ze zover krijgen dat ze de richtlijnen van de Reclame Code commissie volgen?
-
- Berichten: 4436
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Ongewenste reclame
Dus als je niet op vakantie gaat dan wil je wel folders ontvangen ? Had je voorheen wel een ja ja sticker ? De ja ja - nee -nee of geen sticker zijn in veel gemeentes digitaal geworden.arie3243 schreef: ↑12 jun 2025 12:24Wij reizen regelmatig een paar maanden met onze kampeerauto en doen dan, om de brievenbus niet vol te laten lopen een Nee Nee Sticker op de brievenbus. Laatst kwamen we thuis en vonden we toch tot onze stomme verbazing een stapel pakketten met wekelijkse reclamefolders in de bus.
In 1 van de pakketjes zat een brief dat we die pakketten ontvangen omdat InmijnBus.nl ons adres op JA zou staan. Ik heb die lui gebeld en gevraagd hoe ze daarbij kwamen. Ik heb nooit contact met hen gehad. Daarbij, de overheid geeft aan dat de Nee Nee Sticker bepalend is.
Hebben meer mensen dit? En hoe zou je ze zover krijgen dat ze de richtlijnen van de Reclame Code commissie volgen?
Zie link.
https://drukwerkloket.nl/praktische-inf ... inmijnbus/
En voor klachten,
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... brievenbus
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Ongewenste reclame
Ik vraag gewoon mijn buren om de brievenbus leeg te maken
Want ja,je andere post blijft anders toch ook maanden liggen?
Want ja,je andere post blijft anders toch ook maanden liggen?
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Ongewenste reclame
Aan- en afmelden via InMijnBus is zo te zien een particulier initiatief van de verspreiders, met name Spotta. Van een opt-out via de sticker is het nu opt-in geworden, met als doel om alleen daar folders te bezorgen waar ze gewenst zijn. Dat gaat nog wel eens fout, kun je bij KASSA lezen.Teunbosseman schreef: ↑12 jun 2025 12:31De ja ja - nee -nee of geen sticker zijn in veel gemeentes digitaal geworden.
Ongewild reclame? Spotta erkent dat er fouten worden gemaakt
Meerdere mensen laten weten dat ze ongewild folders in de bus hebben gekregen met daarbij de melding dat hun adres op 'JA' staat voor het ontvangen van het folderpakket van Spotta. Dit terwijl deze mensen in werkelijkheid juist geen folders willen ontvangen.
Spotta laat aan Kassa weten dat het hier om menselijke fouten gaat. De bezorgers van Spotta hebben zelf voor de invoering van het nieuwe systeem doorgegeven welke huizen een sticker hebben en welke niet. "Het kan zo zijn dat de stickers van een bepaalde straat op een andere straat in het systeem zijn gezet, of dat er een sticker over het hoofd is gezien."
Re: Ongewenste reclame
Code VOR is van toepassing. U moet eerst klagen bij de adverteerder. Als die niet of onbevredigend reageert dan kunt u een klacht bij de RCC indienen.
https://www.reclamecode.nl/nieuws/nieuw ... -partijen/
Re: Ongewenste reclame
First world problems. Was de paar maanden vakantie wel leuk?
-
- Berichten: 33360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ongewenste reclame
Ontvangt u toch ongeadresseerd reclamedrukwerk, ondanks een sticker op uw brievenbus? Dan kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Zij moeten de klacht onderzoeken en binnen 4 weken beantwoorden. Handelen zij uw klacht niet op tijd of naar tevredenheid af? Dan kunt u binnen 4 weken een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... brievenbus
-
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Ongewenste reclame
Heb het ook gehad na verhuizing. Vorige bewoners hadden blijkbaar digitaal toestemming gegeven, wij hadden Nee sticker welke ze negeerden.
Ze bleven mijn adres vragen maar ik gaf aan dat ze gewoon de sticker moeten respecteren. Niet snel daarna hield het op.....
Ze bleven mijn adres vragen maar ik gaf aan dat ze gewoon de sticker moeten respecteren. Niet snel daarna hield het op.....
Re: Ongewenste reclame
De nee/nee en nee/ja stickers geldt niet voor geadresseerde reclame. Daarvoor moet je bij het postfilter zijn. Dan is de code postfilter van toepassing. Ook dan geldt: eerst klagen bij de adverteerder conform het tijdpad zoals WA die aangaf.