Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
HANSsR

Re: Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?

Ongelezen bericht door HANSsR »

Ik heb in Beverwijk niet aangemeld om te parkeren, simpelweg vergeten. Parkeren is weliswaar gratis de 1e 2 uren, maar je moet je wel aanmelden. Dat kan in elk geval ook met een parkeer-app.
Ik snap dat je dan een parkeerboete kunt krijgen. Maar in Beverwijk maken ze het wel heel bont.
Ik krijg nu via Cosensus (zij verzorgen de belastingwerkzaamheden voor Beverwijk; heel raar om dit als overheid uit te besteden m.i.) een parkeerbelasting. Het parkeerbedrag is vastgesteld op € 1,56 maar de naheffingskosten bedragen maar liefst € 78,80; totaal te betalen € 80,45.
Ze mogen kennelijk maar berekenen naar believen. Werkelijk buiten alle proporties!

Ron5300

Re: Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Parkeerboetes binnen de bebouwde kom worden door de gemeente als lokale overheid zijnde zelf geïnd onder de noemer naheffing parkeerbelasting.
Dat de gemeente van een externe partij voor de inning gebruikt maakt is een keuze van de gemeente

De naheffingsbedragen zijn wel aan een maximum bedrag plus 1 uur parkeertarief gebonden en daar houdt de gemeente Beverwijk zich aan.

U kunt het wel buiten proportie vinden maar dat is het zeker niet, als u het er niet mee eens bent kunt u in bezwaar gaan.

Plaats reactie