Kinderen (10 en 11) richten doelbewust ravage aan in ziekenhuis Schiedam
Kinderen (10 en 11) richten doelbewust ravage aan in ziekenhuis Schiedam
https://www.nu.nl/binnenland/6383846/ki ... iedam.html
Ik vind het jammer dat je de kinderen niet strafrechtelijk kan vervolgen.
Hoe denken jullie erover?
Re: Kinderen (10 en 11) richten doelbewust ravage aan in ziekenhuis Schiedam
Het ziekenhuis kan de ouders gewoon aansprakelijk stellen voor de schade.Ezel schreef: ↑26 jan 2026 16:51https://www.nu.nl/binnenland/6383846/ki ... iedam.html
-
De Posthoorn
Rekening aan de ouders presenteren en een toegangsverbod voor het hele gezin.
-
witte angora
Ik vind het jammer dat iemand met een permaban steeds maar weer terug komt.
De Posthoorn
vindt dit leuk
Dat mag u vinden.witte angora schreef: ↑26 jan 2026 17:35Ik vind het jammer dat iemand met een permaban steeds maar weer terug komt.
Wat u vindt, mag u houden.
Als je kinderen strafrechtelijke kunt vervolgen dan zou half Nederland of meer een strafblad hebben. Vrijwel alle kinderen hebben wel eens wat uitgevreten dat tegen de wet was. Ook lang geleden. Al is het een maar het jatten van snoep uit de pick&mix bak.Ezel schreef: ↑26 jan 2026 16:51https://www.nu.nl/binnenland/6383846/ki ... iedam.html
Je kan een keertje iets jatten uit de snoepbak niet vergelijken met wat hier gebeurd is. Wat hier gebeurd is zou wel strafrechtelijk vervolgd moeten kunnen worden.rwolters schreef: ↑26 jan 2026 20:26Als je kinderen strafrechtelijke kunt vervolgen dan zou half Nederland of meer een strafblad hebben. Vrijwel alle kinderen hebben wel eens wat uitgevreten dat tegen de wet was. Ook lang geleden. Al is het een maar het jatten van snoep uit de pick&mix bak.Ezel schreef: ↑26 jan 2026 16:51https://www.nu.nl/binnenland/6383846/ki ... iedam.html
Ik ben het volledig eens met men een Kuklos.
-
J. Deltoer
En ik ben het volledig eens met Zwarte Angora/Piccallily/Mayonsaus/Een oen zonder poen
Ik ben Mayonsaus niet!J. Deltoer schreef: ↑26 jan 2026 22:36En ik ben het volledig eens met Zwarte Angora/Piccallily/Mayonsaus/Een oen zonder poen
Kinderen van die leeftijd vervolgen is net zo lastig als het permanent verbannen worden van een forum.
Klopt. Want wie dat wél is, is overduidelijk.Ezel schreef: ↑26 jan 2026 22:48Ik ben Mayonsaus niet!J. Deltoer schreef: ↑26 jan 2026 22:36En ik ben het volledig eens met Zwarte Angora/Piccallily/Mayonsaus/Een oen zonder poen
Voor het meeste wat kinderen uitvreten krijg je geen strafblad, voor snoep jatten ook niet, dat vind ik geen argument.rwolters schreef: ↑26 jan 2026 20:26Als je kinderen strafrechtelijke kunt vervolgen dan zou half Nederland of meer een strafblad hebben. Vrijwel alle kinderen hebben wel eens wat uitgevreten dat tegen de wet was. Ook lang geleden. Al is het een maar het jatten van snoep uit de pick&mix bak.Ezel schreef: ↑26 jan 2026 16:51https://www.nu.nl/binnenland/6383846/ki ... iedam.html
In het VK geldt vanaf 12 jaar, dat is misschien een beetje te vroeg, maar vanaf je 15e weet je heel goed wat wel of niet mag.
Nu worden ze rond die leeftijd door criminelen opgeleid omdat ze vrijwel geen straf krijgen.
Ik vind een verlaging van de leeftijd waarop je als volwassene veroordeel kunt worden best naar 15 jaar naar beneden kan.
-
Arizonakid
Waarom zoek je geen andere hobby dan continue de sfeer hier verzieken?Ezel schreef: ↑26 jan 2026 17:51Dat mag u vinden.witte angora schreef: ↑26 jan 2026 17:35Ik vind het jammer dat iemand met een permaban steeds maar weer terug komt.
Wat u vindt, mag u houden.
Het liep net aardig zonder jou domme gedoe.
Jij valt mij steeds persoonlijk aan.
Zolang jij dat doet blijf ik hier.
Zolang jij dat doet blijf ik hier.