Dit klopt niet met wat je in je openingspost schrijft. Je bent in 2009 gescheiden, de schuld waar het hier over gaat dateert van ervoor - toen je nog getrouwd was. Dat de rechterlijke uitspraak pas na je scheiding heeft plaatsgevonden is niet relevant: je bent hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige schuld. Dat jij ondertussen met je ex afspraken maakte, doet er niet toe: dat is iets tussen jou en je ex, daar hoeven schuldeisers zich niets van aan te trekken.Upsalot schreef: ↑04 feb 2025 17:49Maar ik wil even voor de duidelijkheid vermelden dat deze schuld niks meer met het huwelijk te maken heeft. Dit is uitgesproken na de uitspraak over de schulden tijdens het proces van de scheiding. Dus even simpelgezegd na 2008 werden de dingen weer afzonderlijk van elkaar.
Je hebt dus eerst jaren betaald, en in 2021 is er een bankbeslag gelegd. Toen was het je dus duidelijk dat men meer op je wilde verhalen. Wat heb je dan tussen togen en nu met die wetenschap gedaan? Ik lees niet dat je nadien bent blijven betalen. Heb je afgewacht in de hoop dat het over zou waaien? Gezien deze tijdslijn is overigens wel gelijk duidelijk dat de vordering niet is verjaard.
Je hebt dus, terwijl je wist dat er nog schulden uit je oude relatie waren, een gezamenlijke rekening geopend met je nieuwe partner? Dat is zacht gezegd niet handig… want daarmee heb je de deur open gezet voor precies dat wat er nu gebeurd is: een beslag op die rekening. En dat beslag is volkomen terecht, want de schuldeiser mag zich op jouw volledige vermogen verhalen. En daar hoort die gezamenlijke rekening ook bij.
Het probleem is natuurlijk: je hebt nog helemaal niet aan je plicht voldaan, want je hebt nog niet alle schulden waarvoor je aansprakelijk bent afgelost.
Dat je dit zo voelt is natuurlijk volkomen begrijpelijk, maar daar koop je helemaal niets voor. Want dat is iets tussen jou en je ex. En hoe hard het ook is: ze heeft nog gelijk ook… want zij heeft inderdaad geen schuld meer.Upsalot schreef: ↑04 feb 2025 17:49Daarnaast doordat mijn ex zo gemeen is als water diep is nog zo veel geld van haar te goed. En ik kon het niet eisen want ik moest wachten op mijn beurt. En nu zij sinds kort uit de schuldsanering is en onder bewind staat komen ze weer bij mij. En iemand schreef iets van een tekst dan zegt ze van ja maar ik heb zoveel jaar in de schuldsanering gezeten. Precies dat kostte mij ook extra geld(dat heb ik met liefde gedaan btw) om de kinderen te laten sporten en voor eten en kleding te voorzien. En nu zegt ze keihard ik heb geen schuld meer. Iets gaat er fout zowel mijn ex als de schuldeiser zijn o nredelijke misbaksels.
Ik heb geen idee hoe groot de schuld is en hoe lang je in de huidige situatie nog aan het afbetalen bent. Als dat heel lang is, zou je zelf natuurlijk ook een WSNP kunnen overwegen.