Ervaring met TrainMore en Boeder Incasso – onvolledig onderbouwde vordering?
-
Ervaring met TrainMore en Boeder Incasso – onvolledig onderbouwde vordering?
Beste forumleden,
Ik deel graag mijn ervaring en hoop op advies of herkenning van anderen.
Op 6 mei 2025 ontving ik een aanmaning van incassobureau Boeder Incasso, namens TrainMore Amsterdam Non-Stop B.V. Er wordt een vordering opgeëist van €1117,86, bestaande uit contributie tot aan het einde van het lidmaatschap op 09-03-2026, plus incassokosten en rente.
Wat mij verbaasde, is dat ik niet eerder herinneringen of een duidelijke opzegbevestiging heb ontvangen. Bovendien vraag ik me af of het terecht is dat de hele contributie in één keer wordt gevorderd, inclusief kosten, zonder dat eerst een wettelijke 14-dagenbrief is gestuurd (zoals vereist voor consumenten).
Wat ik heb ondernomen:
• Op 14 mei heb ik een aangetekende brief gestuurd naar Boeder Incasso waarin ik:
• Schriftelijk om bewijs vraag van de overeenkomst;
• Inzage verzoek in de originele facturen en eerdere communicatie;
• Verzoek om een kopie van de zogeheten WIK-brief (14-dagenbrief).
Tot op heden heb ik nog geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Mijn vragen aan jullie:
• Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben met TrainMore of dit incassobureau?
• Kan een sportschool zomaar een volledig jaar contributie vorderen?
• Wat zijn mijn rechten als consument in zo’n geval, en wat kan ik nog meer doen als ze niet reageren?
Alle tips of gedeelde ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
R. Rigters
Ik deel graag mijn ervaring en hoop op advies of herkenning van anderen.
Op 6 mei 2025 ontving ik een aanmaning van incassobureau Boeder Incasso, namens TrainMore Amsterdam Non-Stop B.V. Er wordt een vordering opgeëist van €1117,86, bestaande uit contributie tot aan het einde van het lidmaatschap op 09-03-2026, plus incassokosten en rente.
Wat mij verbaasde, is dat ik niet eerder herinneringen of een duidelijke opzegbevestiging heb ontvangen. Bovendien vraag ik me af of het terecht is dat de hele contributie in één keer wordt gevorderd, inclusief kosten, zonder dat eerst een wettelijke 14-dagenbrief is gestuurd (zoals vereist voor consumenten).
Wat ik heb ondernomen:
• Op 14 mei heb ik een aangetekende brief gestuurd naar Boeder Incasso waarin ik:
• Schriftelijk om bewijs vraag van de overeenkomst;
• Inzage verzoek in de originele facturen en eerdere communicatie;
• Verzoek om een kopie van de zogeheten WIK-brief (14-dagenbrief).
Tot op heden heb ik nog geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Mijn vragen aan jullie:
• Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben met TrainMore of dit incassobureau?
• Kan een sportschool zomaar een volledig jaar contributie vorderen?
• Wat zijn mijn rechten als consument in zo’n geval, en wat kan ik nog meer doen als ze niet reageren?
Alle tips of gedeelde ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
R. Rigters
- Moneyman
Beste antwoord
Gekozen door roorigters
Re: Ervaring met TrainMore en Boeder Incasso – onvolledig onderbouwde vordering?
haha lekker veelzeggend ook dat de 5-sterren-reviews zo'n beetje allemaal van mensen met één review komen... 

Re: Ervaring met TrainMore en Boeder Incasso – onvolledig onderbouwde vordering?
Inhoudelijk kunnen we je natuurlijkgeen advies geven als je geen informatie over de vordering en de voorgeschiedenis vermeldt. En ik ga er vanuit dat je wel een overeenkomst met de eiser hebt gehad, want anders zijn de vragen die jij stelt (met name die over het hele jaar contributie) niet logisch.
Wel kan ik iets zeggen over Boeder. Dat is niet alleen een incassobureau, maar ook gerechtsdeurwaarder. Zij staan dus onder streng toezicht en er is tuchtrecht van toepassing. Het is geen “incasso-cowboy”. Zij moeten een brief binnen 14 dagen beantwoorden of aangeven dat het langer gaat duren. Nog even geduld dus - zij moeten ook eerst even met hun opdrachtgever schakelen. Je hebt hen in ieder geval de juiste vragen gesteld.
Wel kan ik iets zeggen over Boeder. Dat is niet alleen een incassobureau, maar ook gerechtsdeurwaarder. Zij staan dus onder streng toezicht en er is tuchtrecht van toepassing. Het is geen “incasso-cowboy”. Zij moeten een brief binnen 14 dagen beantwoorden of aangeven dat het langer gaat duren. Nog even geduld dus - zij moeten ook eerst even met hun opdrachtgever schakelen. Je hebt hen in ieder geval de juiste vragen gesteld.
roorigters
vindt dit leuk
Als het hier om een automatische verlenging gaat, dan is de vordering niet correct.
Zie hun algemene voorwaarden:
Zie hun algemene voorwaarden:
2.3 Het Membership wordt na afloop van de afgesproken looptijd zoals vermeld in de Inschrijvingsbevestiging
automatisch omgezet in een Membership voor onbepaalde tijd (het Flex-Membership) dat met inachtneming van
een opzegtermijn van één maand te allen tijde opgezegd kan worden op de wijze zoals beschreven in artikel 4 van
deze Voorwaarden. Meer informatie over het Flex-Membership en de daarbij horende tarieven is te vinden op de
Website.
-
Had je al eens op Trustpilot en vergelijkbare reviewsites gekeken?roorigters schreef: ↑14 mei 2025 18:20Mijn vragen aan jullie:
haha lekker veelzeggend ook dat de 5-sterren-reviews zo'n beetje allemaal van mensen met één review komen... 

Consumenneke
vindt dit leuk
Had je al opgezegd dan?
Kun je dat bewijzen?
Kun je dat bewijzen?
Hij meldt de opzeggingsbevestiging niet ontvangen te hebben. Denk dat u dan wel mag uitgaan van een opzegging.
Wat betreft bewijzen, TS zegt helemaal niets ontvangen te hebben. Daarom vraagt hij het incasso buro om de stukken zoals de factuur en de aanmaning.
roorigters
vindt dit leuk
-
Maar dan nog zit er een enorm gat in uw verhaal. U had daar een abonnement die u schijnbaar wilde opzeggen of heeft opgezegd. Echter hebt u daar nooit een bevestiging van ontvangen. Hebt u dan wel bewijs dat u opgezegd hebt?
Dat er helemaal geen communicatie daarna geweest is komt bij mij vreemd over. Hoe ging normaal de facturatie, per mail of per post? Geen factuur per post/mail, geen herinnering, geen 14 dagen brief en het incassobureau weet u wel te vinden. Is er iets veranderd in uw adres of mail?
Het is even afwachten tot het incassobureau reageert, dan weet u welke vervolgstappen u zal kunnen nemen. Dan is ook bekend welke rechten of plichten u zal hebben.
Dat er helemaal geen communicatie daarna geweest is komt bij mij vreemd over. Hoe ging normaal de facturatie, per mail of per post? Geen factuur per post/mail, geen herinnering, geen 14 dagen brief en het incassobureau weet u wel te vinden. Is er iets veranderd in uw adres of mail?
Het is even afwachten tot het incassobureau reageert, dan weet u welke vervolgstappen u zal kunnen nemen. Dan is ook bekend welke rechten of plichten u zal hebben.
-
Beste forumleden, ik heb inmiddels bericht terug van Boeder waarbij zij aangeven dat Trainmore niet de juiste reminders heeft verstuurd. De incassokosten zijn kwijtgescholden en ik hoef alleen de achterstand te voldoen.
Uiteindelijk een storm in een glas water dus maar als ik niet om opheldering had gevraagd was het dus anders gelopen.
Ik wil jullie danken voor jullie feedback en tips waar die zijn gegeven. De topic is bij deze afgehandeld.
Vriendelijke groet,
R. Rigters
Uiteindelijk een storm in een glas water dus maar als ik niet om opheldering had gevraagd was het dus anders gelopen.
Ik wil jullie danken voor jullie feedback en tips waar die zijn gegeven. De topic is bij deze afgehandeld.
Vriendelijke groet,
R. Rigters
dmv
, 16again
, Consumenneke
, Speedy123
, witte angora
en Dorfje
vinden dit leuk
Top. Netjes gehandeld door Boeder - zoals het hoort.
Maar blijkt de vordering zelf nu dus wel correct te zijn?
Maar blijkt de vordering zelf nu dus wel correct te zijn?
kuklos
vindt dit leuk
Dat lijkt me arbitrair. Als de opzegging niet correct verwerkt is, dan is dat welles-nietes. Maar door de achterstallige maandtermijnen te voldoen en alsnog de opzegging per heden te verwerken, hoeft er nu niet voor een jaar betaald te worden noch de incasso kosten over dat bedrag
-
En tevens het startsein om te gaan nakaarten.roorigters schreef: ↑17 mei 2025 09:49Ik wil jullie danken voor jullie feedback en tips waar die zijn gegeven. De topic is bij deze afgehandeld.

16again
vindt dit leuk
TS zegt opgezegd te hebben maar ontving geen bevestiging van de opzegging. Je kan dan nu wel weigeren te betalen maar dan krijg je alsnog een incasso procedure aan je broek. Dat is wat ik aangeef met welles-nietes. Alternatief is dat je nu alsnog beëindigd en de verlopen maand(en) wel voldoet waarna het klaar is. De keuze is aan TS.
Gelukkig vroeg ik het niet aan Speedy, maar aan TS.