Syncasso legt beslag op loon
Syncasso legt beslag op loon
Afgelopen maand is er door Syncasso beslag gelegd op het loon van mijn man.
In augustus is er een rechtszaak geweest waarvan wij niet op de hoogte zijn gesteld, waardoor wij deze niet hebben kunnen bijwonen. Ondanks alle bewijzen dat het incassobureau onrechtmatig is ingeschakeld (nieuwe verzekeraar beloofde oude auto verzekering op te zeggen, is niet gedaan, hebben zelf aangegeven de premie te laten vervallen en wilden toch incasseren, dubbele autoverzekering wat strafbaar is) is er nu alsnog loonbeslag gelegd ook zonder de kosten te overleggen wat verplicht is.
Ondanks aangeven dat wij op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd hebben zij geen rekening gehouden met de aangepaste beslagvrije voet.
Wat zijn de volgende stappen die wij kunnen ondernemen?
In augustus is er een rechtszaak geweest waarvan wij niet op de hoogte zijn gesteld, waardoor wij deze niet hebben kunnen bijwonen. Ondanks alle bewijzen dat het incassobureau onrechtmatig is ingeschakeld (nieuwe verzekeraar beloofde oude auto verzekering op te zeggen, is niet gedaan, hebben zelf aangegeven de premie te laten vervallen en wilden toch incasseren, dubbele autoverzekering wat strafbaar is) is er nu alsnog loonbeslag gelegd ook zonder de kosten te overleggen wat verplicht is.
Ondanks aangeven dat wij op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd hebben zij geen rekening gehouden met de aangepaste beslagvrije voet.
Re: Syncasso legt beslag op loon
Waarom heeft de betekende dagvaarding jullie niet bereikt? Wonen jullie op het adres waar je ook staat ingeschreven? En is de dagvaarding ook op dat adres betekend?
De kosten hoeven helemaal niet overlegd te worden, geen idee waar je dat op baseert. Wel moet het vonnis nadat het gewezen is eerst aan je partner betekend worden met bevel om binnen 2 dagen te betalen. Daarbij stel ik dezelfde vragen als hiervoor met betrekking tot de dagvaarding.Mahabali schreef: ↑07 jan 2026 10:40Ondanks alle bewijzen dat het incassobureau onrechtmatig is ingeschakeld (nieuwe verzekeraar beloofde oude auto verzekering op te zeggen, is niet gedaan, hebben zelf aangegeven de premie te laten vervallen en wilden toch incasseren, dubbele autoverzekering wat strafbaar is) is er nu alsnog loonbeslag gelegd ook zonder de kosten te overleggen wat verplicht is.
Huwelijkse voorwaarden zijn niet relevant voor de vaststelling van de de BVV. Het feit dat er sprake is van een partner is genoeg.
1) vraag, als je dat nog niet gedaan hebt, een kopie van de dagvaarding en de betekening van het vonnis op;
2) check of er op het juiste adres is betekend;
3) ga, als dat tenminste nog mogelijk is, in verzet tegen het vonnis. Daarvoor moet je een verzetdagvaarding laten betekenen;
4) of stel een executiegeschil in als je het loonbeslag opgeschorst wilt krijgen. Maar of dat zinvol is, hangt af van de antwoorden op de gestelde vragen.
Gezien de onjuiste standpunten in je openingspost zou ik je adviseren om een advocaat. jurist in te schakelen, omdat je zelf niet de kennis hebt om de juiste stappen te zetten.
De nieuwe verzekeraar heeft verzuimd de oude tijdig op te zeggen. De oude verzekeraar staat daarbuiten.Mahabali schreef: ↑07 jan 2026 10:40Ondanks alle bewijzen dat het incassobureau onrechtmatig is ingeschakeld (nieuwe verzekeraar beloofde oude auto verzekering op te zeggen, is niet gedaan, hebben zelf aangegeven de premie te laten vervallen en wilden toch incasseren, dubbele autoverzekering wat strafbaar is) i
De verzekeraar zal na het niet betalen van de premie een kosteloze herinnering sturen, daarin geven ze aan dat de verzekering vervalt indien er niet tijdig betaald wordt. Echter u zult nog altijd de nog niet betaalde premie moeten betalen. Dus ja, die willen ze dan nog altijd incasseren.
De dubbele autoverzekering is niet de verantwoordelijkheid van uw oude verzekeraar. U bent dubbel verzekert geweest omdat de nieuwe auto verzekeraar niet tijdig opgezegd heeft. De oude verzekeraar heeft daar niets mee te maken.
Lees het advies van Moneyman goed door en ga tijdig in verzet. De termijn is beperkt tot vier weken na kennisneming van het vonnis, dus er is enige haast geboden. En gezien de complexheid, is het in de arm nemen van een advocaat procesrecht zeer aan te bevelen.
Uiteraard kunt u wel overwegen om de nieuwe verzekeraar aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van het niet tijdig opzeggen van de oude verzekering. Echter de aansprakelijkheid zal waarschijnlijk wel beperkt zijn, hoogstwaarschijnlijk vallen niet alle gevolgen uw nieuwe verzekeraar te verwijten.
Maar is er dan actief gestorneerd?
-
J. Deltoer
Volledig eens met voorgaande posters
Gezien het aantal foutieve stellingen en aannames in uw betrekkelijk korte stuk onderstreep ik het advies om snel een advocaat naar uw kwestie te laten kijken.
Kunt u aangeven waarom dit strafbaar zou zijn?
Gezien het aantal foutieve stellingen en aannames in uw betrekkelijk korte stuk onderstreep ik het advies om snel een advocaat naar uw kwestie te laten kijken.
-
Morgan le Fay
"Ondanks aangeven dat wij op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd hebben zij geen rekening gehouden met de aangepaste beslagvrije voet."
Hoe is dit aangegeven?
Bij huwelijkse voorwaarden wordt de beslagvrije voet (BVV) bepaald op basis van
beide inkomens, ook al zijn de financiën gescheiden; je moet het inkomen van je partner doorgeven aan de deurwaarder, anders wordt je BVV lager vastgesteld. Hoewel bezittingen gescheiden blijven, beïnvloedt het gezinsinkomen de hoogte van de beslagvrije voet; zonder informatie over de partner wordt deze gehalveerd, wat betekent dat er meer ingehouden wordt.
Hoe is dit aangegeven?
Bij huwelijkse voorwaarden wordt de beslagvrije voet (BVV) bepaald op basis van
beide inkomens, ook al zijn de financiën gescheiden; je moet het inkomen van je partner doorgeven aan de deurwaarder, anders wordt je BVV lager vastgesteld. Hoewel bezittingen gescheiden blijven, beïnvloedt het gezinsinkomen de hoogte van de beslagvrije voet; zonder informatie over de partner wordt deze gehalveerd, wat betekent dat er meer ingehouden wordt.
-
Zwarte cobra
Ik zou op zoek gaan naar juridische bijstand. Misschien gemeenteraadslieden of juridisch loket.Mahabali schreef: ↑07 jan 2026 10:40Afgelopen maand is er door Syncasso beslag gelegd op het loon van mijn man.
Wat hebben zouden die er in vredesnaam mee moeten…?
Arizonakid
vindt dit leuk
-
witte angora
Is het een bekende troll die onder een nieuwe naam actief is?witte angora schreef: ↑07 jan 2026 20:07Ach, je weet toch wie het is?
-
Zwarte cobra
Met alle respect, maar ik heb veel jaar bij de sociale dienst gewerkt.
Als mensen problemen hadden met bezwaar of ze zochten juridische hulp, gaven wij als advies het JL of gemeente raadslieden. Die zitten bij ons bij het wijkteam.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit.
Als mensen problemen hadden met bezwaar of ze zochten juridische hulp, gaven wij als advies het JL of gemeente raadslieden. Die zitten bij ons bij het wijkteam.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit.
Wij sturen ze gewoon naar Thailand.
-
witte angora
Hij gaf zelf al het antwoord...
Maar dit is off-topic en gaat op de man, alhoewel ik de moderatie na zijn tweede epistel al mijn vermoeden kenbaar heb gemaakt.
Nu maar weer terug naar Syncasso, want dat is een serieus probleem waar even zonder grappen en grollen naar gekeken moet worden.
-
witte angora
Ik zie het al, er zit maar één letter en één spatie verschil tussen gemeenteraadsleden en gemeente raadslieden. Het eerste zou volstrekte nonsens zijn, maar het tweede kan in sommige gemeenten de juiste weg zijn.
-
J. Deltoer
Er zijn er hier een aantal die zwarte angora en zijn adviezen voor de bus gooien.
Op de man, beledigend en off topic.
Mattheus 7.1
Op de man, beledigend en off topic.
Mattheus 7.1
Ah... en zit nogal een verschil tussen gemeenteraadsl(i)eden en Sociaal Raadsliedenwitte angora schreef: ↑07 jan 2026 23:09Ik zie het al, er zit maar één letter en één spatie verschil tussen gemeenteraadsleden en gemeente raadslieden. Het eerste zou volstrekte nonsens zijn, maar het tweede kan in sommige gemeenten de juiste weg zijn.
Het belangrijkste is in ieder geval dat TS juridische hulp zoekt, en snel ook. Ik zou direct naar een advocaat gaan, omdat instanties als het Juridisch Loket, Sociaal Raadslieden en dergelijke je uiteindelijk ook zullen doorverwijzen als er echt iets moet gebeuren. Ze zijn meestal hooguit nuttig voor een eerste advies of één briefje, maar daarmee kan je wel de tijd die er mogelijk nog is verspillen.
-
Morgan le Fay
Even terug naar het Gemeente verhaal. Wat wel in het begin gebeurt is de zg vroegsignalering.
Houdt in dat bij betalingsproblemen van oa huur en ziektekosten premies de Gemeente een signaal krijgt en dan contact opneemt met degene waar het om gaat. Dit om te voorkomen dat het een grote schuld gaat worden. En men niet zoals het in het verleden ging doen, oa van Zorgverzekeraar veranderen vanwege een opgebouwde schuld.
Houdt in dat bij betalingsproblemen van oa huur en ziektekosten premies de Gemeente een signaal krijgt en dan contact opneemt met degene waar het om gaat. Dit om te voorkomen dat het een grote schuld gaat worden. En men niet zoals het in het verleden ging doen, oa van Zorgverzekeraar veranderen vanwege een opgebouwde schuld.
-
Zwarte cobra
Excuus voor mijn spelling.
Leermoment voor mij!
Misschien was het woord sociale raadslieden beter geweest.
Leermoment voor mij!
Misschien was het woord sociale raadslieden beter geweest.
Moneyman
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
Zwarte cobra
Ik kreeg een bericht van de moderator.
Ik mag mijn naam niet meer zwarte angora noemen, omdat het verwarring oplevert.
Ik heb het gewijzigd naar zwarte cobra.
Ik mag mijn naam niet meer zwarte angora noemen, omdat het verwarring oplevert.
Ik heb het gewijzigd naar zwarte cobra.
Zolang je een schade niet dubbel claimt, lijkt mij niet zoveel aan de hand