Energielabel A klopt niet Bosch Vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ron5300

Re: Energielabel A klopt niet Bosch Vaatwasser

Ongelezen bericht door Ron5300 »

MrMatti schreef:
25 okt 2024 12:09
Ik heb hoe simpel dan ook de vaatwasser terug naar fabrieksinstellingen gezet en nu kloppen mijn metingen wel al zijn de kwh weergaven in de HomeConnect app nog niet kloppend. Maar wel goed om te zien dat het probleem (software denk ik) nu is opgelost en Bosch dus wel voldoet aan het energielabel zo ver ik nu zie!
Fijn om te lezen want achteraf blijkt dat in het eco50 programma het stroom verbruik wel haalbaar is zolang er geen wijzigingen in de fabrieksinstellingen worden aangebracht.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben dan wel heel benieuwd wat er gewijzigd kan worden aan die vaatwasser wat met een fabrieksreset zou zijn verholpen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Mijn vaatwasser is nog niet zo slim maar mijn wasmachine dan weer wel en in die app kan ik de programma's naar believen aanpassen met een veelheid aan mogelijkheden.
Voor het gemak worden die instellingen onthouden voor een volgende wasbeurt en dan is het een kwestie van dat programma kiezen en starten.
Zodra ik de wasmachine naar de fabrieksinstellingen terugzet verdwijnen ook de voorkeuren in de app en blijven alleen de standaard programma's beschikbaar.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Het verbruikt neemt doe als je verschillende aanpassingen maakt.
Sensorniveau
Efficient Dry
Extra droog
Hygiene+
IntensiveZone
SpeedPerfect+
Extra Clean Zone
Onthardingssysteem regenereren

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, ik snap uiteraard ook dat je allerlei programmakeuzes kunt maken. Maar TS gaf expliciet aan de ECO-stand gebruikt en vergeleken te hebben. Dan gebruik je allerlei extra opties niet.

Als je zelf allerlei instellingen hebt getweakt en vervolgens niet aan de fabrieksopgave van de ECO-stand komt, ja, dan was dit hele topic eigenlijk een open deur...

MrMatti

Ongelezen bericht door MrMatti »

Absoluut niks aan instellingen gedaan: vaatwasser was geleverd en geïnstalleerd door monteur. Ook heb ik met Bosch instellingen van ECO programma doorlopen die gewoon op standaard ingesteld stond.
Gelukkig opgelost nu. Ben wel benieuwd wanneer gegevens in hun HomeConnect app zich aanpassen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Hoort de machine bij levering zo ingesteld te worden? Op deze manier is het A label vooral marketing.

MrMatti

Ongelezen bericht door MrMatti »

Volgens mij worden de machines gewoon standaard ingesteld, je krijgt via de app wat verzoeken om wel of niet te doen.
Bij ons was er niks specifiek aangezet. Bosch medewerker gaf ook als advies eens een reset te doen. De afwijking in kilowatt was duidelijk ter veel. Gelukkig lijkt me nog steeds opgelost.

Plaats reactie