Lidl Klantvriendelijk

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kouwe11

Lidl Klantvriendelijk

Ongelezen bericht door Kouwe11 »

Lidl probeert zich voor te doen als de meest klantvriendelijke kruidenier van Nederland. Zo zijn ze als eerste vrijwillig gestopt met de verkoop van tabakswaren en doen ze een poging mensen over te halen vaker vegetarisch te eten door de prijzen van vegetarische producten te verlagen. Maar is dat wel zo?
Maar in Coronatijd was het de enige kruidenier die 4 verschillende reclamemomenten in ere hield om mensen de winkel in te lokken. Ondanks het dringende overheidsadvies om zo weinig als mogelijk de drukte in de openbare ruimte te zoeken. Maandag en donderdag aanbiedingen voor levensmiddelen. Woensdag en zaterdag voor zogenaamde non-food artikelen.
Ook met non-food producten die defect gaan binnen de garantietermijn gaan ze over de schreef. De wet schrijft voor dat je dergelijke artikelen binnen de garantietermijn altijd voor reparatie terug mag brengen naar de winkel waar het product gekocht is. Lidl weigert dat te doen. Ze hebben voor de diverse producten een service-bureau waarmee je bij klachten contact moet opnemen.
Dat betekende in mijn geval dat ik eerst moest bellen met de Lidl-servicelijn. Behalve dat je al snel 5 minuten verder bent voordat je iemand van vlees en bloed aan de lijn krijgt, wordt je eerst doorverbonden met het verkeerde servicebureau waarna het proces nog een keer op nieuw moet.
Het servicebureau verlangt vervolgens in een mailtje dat je een kopie van de bon opstuurt en een filmpje maakt van het defect. Dat betekent dus dat je eerst een leesbare kopie moet zien te maken van de bon en dan ook nog eens een filmpje van het defect. Hoe doe je dat in hemelsnaam als je wilt aantonen dat een scheerapparaat niet scheert (maar soms ook weer wel)? Maar als je dat lukt en je wordt in het gelijk gesteld, moet je vervolgens het artikel ook nog eens opsturen. Daarvoor moet je het deugdelijk verpakken, een label printen (wie heeft een werkende een printer) en het naar een DHL- of PostNL-punt brengen. En dan moet je nog weer eens wachten op de terugkomst van je gerepareerde apparaat of je geld als het apparaat niet meer te repareren valt.
Dat alles heeft de wetgever proberen te voorkomen door de consument de mogelijkheid te geven het artikel voor reparatie of vervanging af te geven bij de winkel waar het gekocht is. Je geeft het artikel, onder overleg van de bon en een omschrijving van het defect, af bij de winkelier die vervolgens, zoals wettelijk geregeld, alle verdere handelingen voor zijn of haar rekeningen neemt.
Nou, ik heb het geprobeerd maar de filiaalleider bleef koppig weigeren het apparaat in ontvangst te nemen. De wettekst weigerde hij te lezen want zo deden ze het bij de Lidl al meer dan 10 jaar en dus was het goed. Ik heb het vervolgens nog een paar keer geprobeerd via de Lidl-servicelijn en ik heb een mail gestuurd naar de persvoorlichting van Lidl (op advies van de consumentenbond) maar daar kunnen ze zelfs niet het fatsoen opbrengen om een reactie te sturen.
Dus probeer ik het nog maar eens via algemene kanalen want Lidl wanneer gaan jullie je aan de wet houden? Zelfs bij de Aldi doen ze het beter. Weliswaar ook niet van harte, maar ze nemen een defect apparaat wel aan en zorgen dat er een oplossing komt.

NeoDutchio

Re: Lidl Klantvriendelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U gaat op meerdere fora uw klacht spuien? Ook in dit topic geldt: als je het irrelevant weghaalt hou je over een aankoop van nog geen €20,- (aldus het topic op Kassa) waar garantie op zit.
Wat is uw probleem met deze snelle manier van werken? Wilt u perse dat u het kapotte artikel in de supermarkt kan inleveren waar ze er niets mee kunnen? Waardoor ze het eerst naar het distributiecentrum moeten sturen waar iemand het moet opzoeken om vervolgens naar een reparateur moet sturen? Om daarna dezelfde weg weer terug te moeten? Dan ben je al een week kwijt met alleen al transportbewegingen.
Geen idee hoe oud het scheerapparaat is, maar voor nog geen €20,- in een supermarkt gekocht. Ik zou wel weten wat te doen.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ook een manier om je kerstdagen mee door te komen.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zeer klantvriendelijk inderdaad. Een duidelijke route hoe garantie klachten afgehandeld moeten worden. Daar kunnen veel winkels een voorbeeld aan nemen.
10+

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een heel blabla verhaal, niet te lezen, tot Neo met een samenvatting kwam. En als ik de clou er uit haal lees ik:
Kouwe11 schreef:
25 dec 2024 11:58
Hoe doe je dat in hemelsnaam als je wilt aantonen dat een scheerapparaat niet scheert (maar soms ook weer wel)?
Heb je er wel eens aan gedacht om het ding eens grondig schoon te maken? Best kans dat de mesjes niet goed werken omdat er allemaal haren tussen zitten... Of dat de mesjes op een of andere manier scheef zitten, dan is het een kwestie van de boel recht zetten en de schroefjes even goed aandraaien.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Welkom op Radar.

Tweede Kerstdag, nieuwe deelnemer aan dit forum... en in alle vier de eerste reacties wordt-ie al gekleineerd.

#fail

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus komt cnsumenneke nu met een behulpzaam antwoord, waar iedereen wat aan heeft.
Niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, consumenneke... en wat is jouw inhoudelijke reactie richting TS?

Als het inderdaad een kwestie is van verkeerd/nalatig onderhoud denk ik dat de acties van TS wel heel erg overtrokken zijn. Kan er niks aan doen...

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

witte angora schreef:
26 dec 2024 12:39
Nou, consumenneke... en wat is jouw inhoudelijke reactie richting TS?
Mijn ervaring met Lidl is dat ze inderdaad boven de wet staan. Ik heb ze weleens aangesproken op nepaanbiedingen in hun webshop. Typische van/voor koopjes die nooit voor de genoemde prijs aangeboden zijn. Gaan ze gewoon mee door.

Vroeger of later deelt de ACM weleens een flinke boete uit.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De consumennekesbond zal het wel oplossen.

Plaats reactie