Op 28 januari 2025 heb ik een bestelling geplaatst bij Dyson.
Vanaf dat moment verliep de afhandeling van mijn bestelling uiterst problematisch.
1. Vertraagde levering & onduidelijke communicatie:
- Op 30 januari, 31 januari, 3 februari en 5 februari 2025 heb ik contact opgenomen met de klantenservice omdat mijn bestelling niet geleverd werd.
- Meerdere medewerkers gaven aan dat de bestelling "vastzat", maar konden mij geen inhoudelijke reden geven en verzochten mij af te wachten.
2. Annulering zonder uitleg & herbestelling met hogere prijs:
- Op 6 februari 2025 werd mijn bestelling door Dyson geannuleerd, met de belofte dat ik het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug zou ontvangen.
- Ik heb direct telefonisch contact opgenomen en werd niet geïnformeerd over de reden van annulering, maar kreeg wel het advies om het product opnieuw te bestellen – zij het met een hogere prijs.
- Ik heb daarop opnieuw besteld voor €249,50 in plaats van de eerdere €247,09.
3. Tweede annulering en herhaalde misleiding:
- Op 12 februari 2025 werd ook deze bestelling door Dyson geannuleerd, wederom met de belofte dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen zou worden terugbetaald.
- Opnieuw telefonisch contact gezocht, waarbij de medewerkers geen uitleg konden geven over de annulering.
- Na doorvragen bleek de werkelijke reden voorraadtekort, terwijl het product nog steeds op de website te bestellen was.
4. Herhaalde contactmomenten zonder oplossing & gebrek aan communicatie:
- Op 26 februari, 27 februari, 7 maart en 17 maart 2025 heb ik opnieuw contact opgenomen omdat ik mijn geld nog altijd niet had ontvangen.
- Iedere keer werd mij beloofd dat er een "case" werd aangemaakt en dat ik binnen 5 werkdagen zou worden gecontacteerd.
- Tot op heden is er nooit contact met mij opgenomen door Dyson, ondanks herhaalde toezeggingen.
Dyson int betaling voor spullen die ze niet leveren
-
Re: Dyson int betaling voor spullen die ze niet leveren
Ik snap de titel niet, in beide gevallen betaalde Dyson toch het aankoop bedrag terug? Ah ik zie het al, de tweede keer betaalde Dyson niet terug.
Het lijkt erop dat Dyson u als een makkelijk slachtoffer ziet. Na bestelling leveren ze niet, dan laten ze u de bestelling annuleren en betalen u terug. Waarna ze u adviseren de bestelling alsnog voor een hogere prijs te plaatsen. En dat doet u ook gewoon, u betaald wederom en zelfs een hogere prijs. en uiteraard levert Dyson niet want dat konden ze de eerste keer ook niet.
Ik snap wel dat Dyson denkt dat ze bij u overal mee wegkomen dus nu de tweede keer gewoon het geld houden.
Het lijkt erop dat Dyson u als een makkelijk slachtoffer ziet. Na bestelling leveren ze niet, dan laten ze u de bestelling annuleren en betalen u terug. Waarna ze u adviseren de bestelling alsnog voor een hogere prijs te plaatsen. En dat doet u ook gewoon, u betaald wederom en zelfs een hogere prijs. en uiteraard levert Dyson niet want dat konden ze de eerste keer ook niet.
Ik snap wel dat Dyson denkt dat ze bij u overal mee wegkomen dus nu de tweede keer gewoon het geld houden.