Welhof Intertrade B.V.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

Wat zijn jouw ervaringen met de aftersales van Welhof Intertrade B.V.

"Mijn klacht over het product is goed opgelost"
3
50%
"Ik ben nog in afwachting van een oplossing"
0
Geen stemmen
"Ik heb klachten over het product zelf"
0
Geen stemmen
"Het product heeft gebreken, communicatie maakt herstel lastig"
0
Geen stemmen
"Mijn ervaring was negatief door slechte communicatie"
0
Geen stemmen
"Slechte communicatie en productproblemen maken dat ik geen vertrouwen meer heb"
3
50%

Totaal aantal stemmen: 6

RichardMolendijk

Welhof Intertrade B.V.

Ongelezen bericht door RichardMolendijk »

Onlangs heb ik wasmachine aangeschaft via www.welhof.nl en dat had ik beter niet kunnen doen.

Ondanks de goed uitziende website, de goed uitziende garantie optie en de snelle levering binnen 24 uur, constateerde ik al tijdens het draaien van de eerste was een verborgen probleem aan de machine. Het betrof een bonkend en dansende trommel tijdens het centrifugeren.
Uiteraard heb ik dit onmiddellijk (op de dag van levering) proberen te melden via WattsApp, daar dit bedrijf telefonisch niet bereikbaar is, maar daar kwam ik niet verder mee, daar bij dit bedrijf gebruik gemaakt wordt van een ChatBot.
Uiteindelijk heb ik contact gezocht via de webpagina door gebruik te maken van het klachtenformulier en mijn klacht volledig beschreven en ook hoe ik alle opties voor de oorzaak van het mankement had beschreven, dat ik volgens protocol deze had nagelopen en had uitgesloten.
Ook nu kreeg ik binnen een redelijke tijd een bericht, waarin stond dat ze mijn klacht serieus namen en ik de machine mocht omruilen. Hiervoor werd ik verwezen naar een in het bericht gelinkte pagina, waar ik alsnog een andere wasmachine mocht uitzoeken, eventueel met bijbetaling van de meerprijs.
Hierop heb ik opnieuw contact gezocht met Welhof Intertrade B.V. als replay op hun gestuurde email. In deze replay had ik een redelijk voorstel gedaan, namelijk een gelijkwaardige vervangende machine, zelfde leveringscondities, maar zonder eventuele meerprijs, als compensatie voor de ontstane ongemakken.

Tot op heden heb ik niets meer van Welhof Intertrade B.V. vernomen.
Gezien de slechte communicatie heb ik het niet aangedurfd om een vervangende wasmachine te bestellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2025 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Er was een adres van het bedrijf geplaatst.

RichardMolendijk
Beste antwoord
Gekozen door RichardMolendijk

Re: Welhof Intertrade B.V.

door RichardMolendijk » 28 apr 2025 21:00

Even een laatste update van de stand van zaken.

Vanmiddag is er door Welhof netjes volgens afspraak een andere wasmachine geleverd.
Maar ook deze kan weer retour.

Factuur bij deze machine klopte ook niet.
De garantie periode stond niet meer op de nieuwe factuur en in de berekening werd ook niet vermeld, dat er een extra jaar garantie was betaald bij de eerste levering. Gelukkig heb ik beide facturen.

De trommel was vervuild, stonk en in het filterreservoir zat stinkend water.
Vervolgens heb ik de machine twee keer gereinigd. tot zo ver ging het nog goed.
Echter toen ik de eerste was ging draaien weigerde het startprogramma.

Ik ben er helemaal klaar mee.
Deze machine gaat ook retour en ontbind de koop.
Ben benieuwd hoe snel nu alles achter de rug is.

Welhof maakt niet waar wat ze op hun site beloven.
riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Zo op het eerste gezicht lijkt het me een heel fijn bedrijf

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft u de pootjes wel goed afgesteld?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op zich oogt de verkoper niet zo slecht. Een typische verkoper is refurbished en b-keuzes. Enkel vreemd dat er geen telefoonnummer bekend is, maar mailen kan altijd. En ja, overal kan er eens iets mis gaan. U krijgt de optie dat de wasmachine terug gaat en dat u een andere kan uitzoeken, wat is daar mis mee? Waarom meer willen hebben? Ze kunnen ook een monteur naar uw huis sturen en deze wasmachine opknappen, hebt u dat liever? Dat recht hebt u immers ook. Of dat Welhof voor u gaat bepalen welke wasmachine u terug zal ontvangen, dat recht hebben ze ook.
Over wat voor een tijdsbestek hebben we het tussen dat Welhof u een voorstel gedaan heeft, u gereageerd hebt en de dag van vandaag?

Hommer

Ongelezen bericht door Hommer »

Waarom zou u zonder bijbetaling recht hebben op een duurder product?

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Beetje gelikt geschreven, ga hier ook geen ervaring voor neerzetten mede omdat ik dit bedrijf niet ken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jammer dat Welhof zo slecht communiceert. Het feit dat je ze niet eens kunt bellen en geen contact van mens tot mens kunt realiseren is voor mij voldoende reden om optie 5 aan te kruisen. Wat een prutsers.

Bram Bonnewel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Beetje vreemd dat zowel KvK als BTW nummer in hun algemene voorwaarden niet kloppen

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bram Bonnewel schreef:
27 apr 2025 08:47
Beetje vreemd dat zowel KvK als BTW nummer in hun algemene voorwaarden niet kloppen
KvK nummer en BTW nummer staat gewoon op naam van Welhof B.V.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Welhof heeft een vervangende wasmachine aangeboden maar gezien de slechte communicatie heeft u nog geen reactie op dat aanbod gegeven.

Wat u verwacht is dat Welhof contact met u op gaat nemen maar zolang u zelf geen reactie op het gedane aanbod geeft gaat dat niet gebeuren want als u geen reactie geeft is Welhof niet verplicht om u actief te benaderen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is mogelijk dat deze wasmachine gewoon conform is. Het is mij niets eens duidelijk dat de wasmachine op dit moment een eigenschap heeft dat u niet hoefde te verwachten. Het kan hier namelijk gewoon om fout gebruik gaan.

Welhof Intertrade B.V. bied zonder enige discussie aan om de wasmachine om te ruilen tegen betaling van het prijsverschil. Niet heel slecht.
NeoDutchio schreef:
25 apr 2025 19:05
Ze kunnen ook een monteur naar uw huis sturen en deze wasmachine opknappen, hebt u dat liever? Dat recht hebt u immers ook. Of dat Welhof voor u gaat bepalen welke wasmachine u terug zal ontvangen, dat recht hebben ze ook.
Dat recht komt in het BW nergens voor. Als we aannemen dat de wasmachine non-conform is, dan heeft TS in beginsel het recht om te kiezen uit herstel of vervanging. Beiden opties moeten als gevolg hebben dat TS een conforme wasmachine heeft. Er is alleen daarom al geen recht om lukraak een willekeurige andere wasmachine te verstrekken. Als herstel en vervanging niet mogelijk is, dan heeft TS een recht om een dekkingskoop (dat kan uiteraard ook bij deze verkoper) te sluiten. Daarbij kiest TS de vervangende wasmachine uit. Ook zo bezien heeft de verkoper niet het recht om lukraak een willekeurige andere wasmachine te verstrekken.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
27 apr 2025 20:06
NeoDutchio schreef:
Ze kunnen ook een monteur naar uw huis sturen en deze wasmachine opknappen, hebt u dat liever? Dat recht hebt u immers ook. Of dat Welhof voor u gaat bepalen welke wasmachine u terug zal ontvangen, dat recht hebben ze ook.
Dat recht komt in het BW nergens voor. Als we aannemen dat de wasmachine non-conform is, dan heeft TS in beginsel het recht om te kiezen uit herstel of vervanging. Beiden opties moeten als gevolg hebben dat TS een conforme wasmachine heeft. Er is alleen daarom al geen recht om lukraak een willekeurige andere wasmachine te verstrekken. Als herstel en vervanging niet mogelijk is, dan heeft TS een recht om een dekkingskoop (dat kan uiteraard ook bij deze verkoper) te sluiten. Daarbij kiest TS de vervangende wasmachine uit. Ook zo bezien heeft de verkoper niet het recht om lukraak een willekeurige andere wasmachine te verstrekken.
U zegt werkelijk exact hetzelfde als wat ik zei. Herstel(dus een monteur naar TS sturen) of vervangen (voor een soortgelijke terwijl TS nu ook kan kiezen voor een betere, zei het met bijbetaling). En neen, ik zei niet dat ze lukraak een willekeurige andere machine zou kunnen leveren.
Wat u er wel vergeet bij te vermelden is dat vervanging enkel gerechtvaardigd is als herstel niet zou lonen. Als reparatie een simpel iets is zonder veel kosten, dan moet een koper daar genoegen mee nemen.
Dedekkingskoop zal lastig worden. Je moet bij tweedekansjes en b-keus net het geluk hebben dat een soortgelijke elders word aangeboden.

Maar al met al is dat allemaal niet ter sprake. TS mag een nieuwe wasmachine uitzoeken wat een nette service is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
27 apr 2025 20:29
U zegt werkelijk exact hetzelfde als wat ik zei.
Daar kun je anders over denken.
NeoDutchio schreef:
Wat u er wel vergeet bij te vermelden is dat vervanging enkel gerechtvaardigd is als herstel niet zou lonen.
Onjuist. Ik schrijf dat TS - als we uitgaan van non-conformiteit - in beginsel mag kiezen uit herstel of vervanging. Hoofdregel is namelijk dat een consumenten-koper mag kiezen.
NeoDutchio schreef:
TS mag een nieuwe wasmachine uitzoeken wat een nette service is.
Ik zou daar in deze casus zelf in mee gaan, begrijp me niet verkeerd.

RichardMolendijk

Ron5300 schreef:
27 apr 2025 10:39
Welhof heeft een vervangende wasmachine aangeboden maar gezien de slechte communicatie heeft u nog geen reactie op dat aanbod gegeven.

Wat u verwacht is dat Welhof contact met u op gaat nemen maar zolang u zelf geen reactie op het gedane aanbod geeft gaat dat niet gebeuren want als u geen reactie geeft is Welhof niet verplicht om u actief te benaderen.
Het is juist andersom. ik heb gelijk bij het constateren van het gebrek aan de wasmachine contact proberen te krijgen met het bedrijf. Via WhatsApp, klachtenformulier en telefonisch. Hierbij werd door het bedrijf gebruik gemaakt van chatbots. Hierin heb ik diverse malen gevraagd om telefonisch overleg. Dit is tot heden niet gelukt.
Uiteindelijk na dreigen met juridische stappen heeft een medewerker gereageerd op de laatste app, nadat ik had aangegeven eventueel juridische stappen te ondernemen.

Ook hierna heb ik nogmaals aangegeven, dat ik telefonisch overleg op zijn plaats zou vinden, daar ik daar diverse malen om had gevraagd. Uiteindelijk heb ik zelf maar een voorstel gedaan, naar aanleiding daarvan wordt er een andere wasmachine gebracht.

Dus ja, je mag als klant verwachten, dat er op een normale manier gecommuniceerd kan worden met een bedrijf, ook al gebruiken ze chatbots.

RichardMolendijk

alfatrion schreef:
27 apr 2025 21:50
NeoDutchio schreef:
U zegt werkelijk exact hetzelfde als wat ik zei.
Daar kun je anders over denken.
NeoDutchio schreef:
Wat u er wel vergeet bij te vermelden is dat vervanging enkel gerechtvaardigd is als herstel niet zou lonen.
Onjuist. Ik schrijf dat TS - als we uitgaan van non-conformiteit - in beginsel mag kiezen uit herstel of vervanging. Hoofdregel is namelijk dat een consumenten-koper mag kiezen.
NeoDutchio schreef:
TS mag een nieuwe wasmachine uitzoeken wat een nette service is.
Ik zou daar in deze casus zelf in mee gaan, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb deze keuze zelfs niet gehad, Het bedrijf ging er klakkeloos van uit dat er een andere machine geleverd zou worden. Geen monteur enz... Zelfs de mail dat ik een andere wasmachine mocht uitzoeken was geschreven met een chatbot. Daarbij zat een lijst met andere machines in diverse prijsklasse. Dus uiteindelijk heb ik zelf maar een redelijk voorstel gedaan, comform de nederlandse wetgeving.

RichardMolendijk

alfatrion schreef:
27 apr 2025 20:06
Het is mogelijk dat deze wasmachine gewoon conform is. Het is mij niets eens duidelijk dat de wasmachine op dit moment een eigenschap heeft dat u niet hoefde te verwachten. Het kan hier namelijk gewoon om fout gebruik gaan.

Welhof Intertrade B.V. bied zonder enige discussie aan om de wasmachine om te ruilen tegen betaling van het prijsverschil. Niet heel slecht.
NeoDutchio schreef:
Allereerst wil ik even reageren op de opmerking "kan ook om fout gebruik gaan." Ik heb had juist alle opties waardoor een wasmachine door fout gebruik uitgesloten. Dit gebrek aan de wasmachine komt door een kapotte ophanging van de wastrommel.

Als je bij een bedrijf koopt, ook al is het een Refurbished product, mag je verwachten dat het een goed werkend product is. Zeker als het bedrijf zelfs 12 maanden garantie aanbied en tegen betaling 12 maanden garantie extra..
Deze machine voldeed echt niet aan hun eigen voorwaarden van een refubished product.

RichardMolendijk

Met alle respect, maar is er uberhaupt iemand binnen dit topic die, behalve ik zelf, een ervaring heeft met deze onderneming.?

NeoDutchio

RichardMolendijk schreef:
27 apr 2025 22:03
Hierin heb ik diverse malen gevraagd om telefonisch overleg. Dit is tot heden niet gelukt.
(…)
Ook hierna heb ik nogmaals aangegeven, dat ik telefonisch overleg op zijn plaats zou vinden, daar ik daar diverse malen om had gevraagd.

Dus ja, je mag als klant verwachten, dat er op een normale manier gecommuniceerd kan worden met een bedrijf, ook al gebruiken ze chatbots.
Het is niet de klant die bepaald hoe er gecommuniceerd moet gaan worden. U koopt iets bij een online winkel, maar verwacht wel persoonlijk contact, dat strookt niet. U bepaald zelf om via omwegen contact op te nemen terwijl er gewoon een mailadres op de site staat.
27 apr 2025 22:12
Ik heb deze keuze zelfs niet gehad, Het bedrijf ging er klakkeloos van uit dat er een andere machine geleverd zou worden. Geen monteur enz... Zelfs de mail dat ik een andere wasmachine mocht uitzoeken was geschreven met een chatbot. Daarbij zat een lijst met andere machines in diverse prijsklasse. Dus uiteindelijk heb ik zelf maar een redelijk voorstel gedaan, comform de nederlandse wetgeving.
Een verkoper mag ten voordele van de klant afwijken. Dus niet repareren, direct vervangen. De verkoper is geen MediaMarkt, Expert of CoolBlue. Ze hebben geen vast assortiment, maar een wisselende voorraad met wat ze op dat moment hebben kunnen inkopen. Door een lijst toe te voegen kunt u kijken wat ze op dat moment op voorraad hebben.

Ik krijg sterk de indruk dat u verwachting en realiteit door elkaar haalt. Deze verkoper verkoopt restpartijen en tweedekansjes, dat is heel wat anders dan een witgoedwinkel met een vast assortiment.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

27 apr 2025 22:25
Als je bij een bedrijf koopt, ook al is het een Refurbished product, mag je verwachten dat het een goed werkend product is. Zeker als het bedrijf zelfs 12 maanden garantie aanbied en tegen betaling 12 maanden garantie extra..
Deze machine voldeed echt niet aan hun eigen voorwaarden van een refubished product.
Klopt. Als er sprake is van een kapot product bij levering heb je uiteraard garantie. Maar ze lossen het toch ook gewoon netjes op? Je krijgt gewoon een vergelijkbaar ander apparaat.

Het is zoals NeoDutchio al zei: je koopt niet bij de MediaMarkt ofzo, die grote partijen van hetzelfde apparaat heeft staan. Je koopt bij een partij waarbij het risico op issues groter is, en waarbij je van tevoren weet dat er niet een zelfde vervangend apparaat zal zijn.

Alleen de communicatie loopt dus niet zo vlot, al reageerden ze eerst snel. Het is een bedrijfje met één werkzame persoon, dus ik kan me voorstellen dat een en ander (zeker rond de feestdagen) wat langer duurt. De vraag is ook of het mailadres wat je gebruikt hebt geen no reply mailadres was. Zelf communiceren ze klantenservice@welhof.com, is dat wat je gebruikt hebt?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik moet overigens zeggen dat ik, nadat ik 2 seconden op dit bedrijf gegoogeld zou hebben, er überhaupt nooit iets zou bestellen. De gebruikerservaringen en reviews zijn eh... niet zo positief :mrgreen: :lol:

Plaats reactie