Geen garantie op Tissot horloge binnen 2 jaar
-
Geen garantie op Tissot horloge binnen 2 jaar
in november 2021 kreeg ik een Tissot swissmatic horloge, prijs rond de 500 euro.
Tijdens de vakantie bleef het horloge stil staan. Ben er mee terug geweest bij de juwelier: er zaten enkele krasjes op en daaruit bleek dat ik niet zorgvuldig met het horloge was omgegaan, volgens hem. Daarom ook geen recht op garantie. De juwelier zou gezegd hebben bij aankoop: met dit horloge geen ruwe bewegingen maken, niet timmeren, niet golfen. In het verleden is het ooit een keer in het zand gevallen. Reviews gezocht op internet over Tissot: ze komen er niet zo best af, veel klachten.
Ik zou het horloge kunnen laten repareren voor 190 euro, uit "coulance"wilde de juwelier er wel 25 euro bij doen.
IK ervaar dit als onrecht en vraag me af: wat kan ik er aan doen?
Tijdens de vakantie bleef het horloge stil staan. Ben er mee terug geweest bij de juwelier: er zaten enkele krasjes op en daaruit bleek dat ik niet zorgvuldig met het horloge was omgegaan, volgens hem. Daarom ook geen recht op garantie. De juwelier zou gezegd hebben bij aankoop: met dit horloge geen ruwe bewegingen maken, niet timmeren, niet golfen. In het verleden is het ooit een keer in het zand gevallen. Reviews gezocht op internet over Tissot: ze komen er niet zo best af, veel klachten.
Ik zou het horloge kunnen laten repareren voor 190 euro, uit "coulance"wilde de juwelier er wel 25 euro bij doen.
IK ervaar dit als onrecht en vraag me af: wat kan ik er aan doen?
Re: Geen garantie op Tissot horloge binnen 2 jaar
Dus de juwelier weet al wel wat er aan mankeert dat hij een prijs voor reparatie kan opgeven?
-
Even gecheckt, en het is een automatisch horloge. Het is dus geen kwestie van een batterij die vervangen moet worden. Blijft een andere mogelijkheid over dat het stil is gaan staan: draag je het wel regelmatig? Zo niet, dan wordt hij niet opgewonden door de polsbewegingen die je maakt, en dan houdt het een keer op. Om precies te zijn na 72 uur.
Maar ik zit ook even naar het advies van de juwelier te kijken. Het lijkt er op dat het horloge sowieso maar weinig kan hebben. Wat de krassen betreft: zat dat op het glas of op het horloge? We hebben het hier over 'Domed scratch-resistant sapphire crystal'. Wat ik op Google hier over vind is in het Engels, daar kan ik weinig mee. Vond wel iets over kunststof glas en dat het niet krasbestendig is. Iemand die het beter begrijpt wat er met die uitdrukking wordt bedoeld en hoe krasbestendig het is?
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1094071605100.html
Maar ik zit ook even naar het advies van de juwelier te kijken. Het lijkt er op dat het horloge sowieso maar weinig kan hebben. Wat de krassen betreft: zat dat op het glas of op het horloge? We hebben het hier over 'Domed scratch-resistant sapphire crystal'. Wat ik op Google hier over vind is in het Engels, daar kan ik weinig mee. Vond wel iets over kunststof glas en dat het niet krasbestendig is. Iemand die het beter begrijpt wat er met die uitdrukking wordt bedoeld en hoe krasbestendig het is?
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1094071605100.html
-
Het is een mechanisch uurwerk dus de juwelier moet kunnen zeggen wat er dan kapot is, hij weet immers ook al wat de reparatie dan gaat kosten, en op basis daarvan kan hij eventueel argumenteren dat het geen gebrek maar eigen schuld is. Een paar krasjes zeggen helemaal niets behalve dat het horloge gedragen is.
-
Er zitten krasjes bij de aanhechting van leren bandje met horloge op het metaal. Ook zou er een kras op de zijkant van het glas zitten. De juwelier heeft het opgestuurd naar Zwitserland, Brussel en Parijs? Ik heb het idee dat ik niet serieus genomen word. De prijsopgave, reparatie 190 euro komt uit Zwitserland. Als ik op internet reviews lees over de technische dienst van Tissot, geeft mij dit weinig vertrouwen nog meer geld in dit dure horloge te steken.
Van timmeren en golven krijg je geen krassen.
Bij deze juwelier kun je beter een klok kopen, die hang je aan de muur.
Bij deze juwelier kun je beter een klok kopen, die hang je aan de muur.
-
Wat je nodig hebt is wat er kapot is en wat er gerepareerd moet worden en als de juwelier dat niet levert denk ik dat er vast wel een geschillencommissie bestaat. Van krasjes gaat een uurwerk niet stilstaan.Hansardion schreef: ↑22 sep 2023 18:55Er zitten krasjes bij de aanhechting van leren bandje met horloge op het metaal. Ook zou er een kras op de zijkant van het glas zitten. De juwelier heeft het opgestuurd naar Zwitserland, Brussel en Parijs? Ik heb het idee dat ik niet serieus genomen word. De prijsopgave, reparatie 190 euro komt uit Zwitserland. Als ik op internet reviews lees over de technische dienst van Tissot, geeft mij dit weinig vertrouwen nog meer geld in dit dure horloge te steken.
Als er veel schade is dan kan de garantie komen te vervallen. Er zit een groot verschil tussen een krasje en een krasje.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.
Op de site van Tissot staan overigens heel wat voorbeelden van personen welke zeeer actief bezig zijn met hun horloge gewoon om....Hansardion schreef: ↑22 sep 2023 10:53....De juwelier zou gezegd hebben bij aankoop: met dit horloge geen ruwe bewegingen maken, niet timmeren, niet golfen......
witte angora
vindt dit leuk
Krassen op glas komen van buitenaf en dat kan allerlei oorzaken hebben. Van timmeren en golfen kan een mechanisch c.q. kinetisch horloge wel degelijk kapot gaan.