PostNL misbruikt haar positie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jopperhoofd
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2021 20:00

Re: PostNL misbruikt haar positie

Ongelezen bericht door Jopperhoofd »

angel1978 schreef:
15 mei 2024 09:17
Zo lang verzender en vervoerder hierover geen verdere afspraken hebben gemaakt ( ontvangst met handtekening, alleen aan geadresseerde, ... ) is er ook geen bewijslast en is het hele verhaal kul. En dan nog is het iets tussen verzender en vervoerder. Het doet er dus niet toe wie het pakket ophaalt en dit zou prima kunnen via een ontvangstbewijs dat de ontvanger toont bij het pakketpunt om daarmee aan te tonen dat deze de bedoelde ontvanger is. Stel dat er op een of andere manier toch nog een soort van bewijs moet zijn is het noteren van het id-nummer (kaartnummer) een mogelijkheid, maar eigenlijk ook al teveel van het goede. De rest is allemaal overbodige ruis.
Dit is volgens mij spot-on. Een kopie ID of überhaupt iets noteren aan persoonsgegevens is niet nodig als bewijslast: dat kan op een veel minder ingrijpende manier zoals een afhaalbewijs. En dat is de verplichting die de verwerker heeft: op een zo min mogelijk ingrijpende manier op de privacy van betrokkenen handelen. Subsidiariteit en proportionaliteit, wat volgt uit artikel 5 van de AVG.

Rens51
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2016 12:52

Re: PostNL misbruikt haar positie

Ongelezen bericht door Rens51 »

Ik begrijp deels je frustratie. Verwacht vooral niets van toezichthouders. Een klacht van Radar is veel effectiever!

Postbezorging gaat steeds vaker mis, zichtbaar als je in je PostNL app ziet wat onderweg zou moeten zijn.
Pakjesbezorging in de brievenbus wordt steeds vaker een werkdag of meerdere werkdagen later uitgevoerd dan aangekondigd (en alleen op di-za).
Met de pakket BEZORGER van PostNL heb ik redelijk goede ervaringen.

Klagen bij PostNL over bezorging is zinloos. Navraag via hun chat wordt met standaard antwoorden afgedaan.
Na aandringen kan Je klacht in behandeling worden genomen (zegt men) maar feedback is onmogelijk.

En ja, bij het PostNL afhaalpunt wordt mijn ID volledig gescand. Welke data er wel of niet worden opgeslagen kan ik niet zien.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL misbruikt haar positie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rens51 schreef:
15 mei 2024 10:49
En ja, bij het PostNL afhaalpunt wordt mijn ID volledig gescand. Welke data er wel of niet worden opgeslagen kan ik niet zien.
Toch gek dat er blijkbaar zo verschillend mee wordt omgegaan. Bij het pakketpunt waar ik vaak kom is het noemen van de combinatie van achternaam + huisnummer vrijwel altijd voldoende om mijn pakket mee te krijgen. Kan me maar één keer herinneren dat ik mijn ID heb moeten tonen (of er toen iets gescand of overgenomen is, weet ik niet meer).

Plaats reactie