X(Twitter) suspended premium account
X(Twitter) suspended premium account
Hoi,
Ik kreeg gisteren opeens een bericht op mijn twitter account die ik al 4 jaar gebruik om Japanese bands te promoten het bericht dat ik the X regels verbroken heb en dus mijn account suspended is en nooit meer hersteld zal worden, dit zelfs zonder enige waarschuwing. Welke regel ik verbroken heb is mij ook niet verteld.
nu had ik op 22 september, 2023 Twitter premium gekocht. Maar mijn account is dus gespendeerd. Nu zegt X dat ik geen refund kan krijgen. Ik heb immers betaald voor een jaar maar ik heb uiteindelijk dus voor 4 maanden te veel betaald en ik zou graag dat geld terug zien wat ze mij dus niet meer beloven. Ik heb betaald via mijn creditcard.
Twitter zelf is geen hulp, dus wat kan ik nu het beste doen? mijn creditcard service bellen en zeggen dat ik voor 4 maanden ben opgelicht?
graag advies.
Alvast bedankt.
Ik kreeg gisteren opeens een bericht op mijn twitter account die ik al 4 jaar gebruik om Japanese bands te promoten het bericht dat ik the X regels verbroken heb en dus mijn account suspended is en nooit meer hersteld zal worden, dit zelfs zonder enige waarschuwing. Welke regel ik verbroken heb is mij ook niet verteld.
nu had ik op 22 september, 2023 Twitter premium gekocht. Maar mijn account is dus gespendeerd. Nu zegt X dat ik geen refund kan krijgen. Ik heb immers betaald voor een jaar maar ik heb uiteindelijk dus voor 4 maanden te veel betaald en ik zou graag dat geld terug zien wat ze mij dus niet meer beloven. Ik heb betaald via mijn creditcard.
Twitter zelf is geen hulp, dus wat kan ik nu het beste doen? mijn creditcard service bellen en zeggen dat ik voor 4 maanden ben opgelicht?
graag advies.
Alvast bedankt.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Onderdeel van de overeenkomst zal waarschijnlijk zijn dat je je aan de regels dient te houden en als je dat niet doet, dat je de overeenkomst eenzijdig op hebt gezegd zonder compensatie.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Begin eens met het lezen van 'veelgestelde vragen' https://help.twitter.com/nl/using-x/x-premium-faq en met de algemene voorwaarden https://x.com/nl/tos
Re: X(Twitter) suspended premium account
Ik heb me zover ik weet altijd aan de regels gehouden.
Maar ze hebben zonder enige waarschuwing en enige info welke regel ik volgens hun verbroken heb mijn account suspended. En twitter geeft geen gehoor als he een bezwaar mail stuur. Dan krijg je alleen een automatische mail terug dat ze met naderinzien jou bezwaar niet eens bekijken. Dus al zeggen ze je kan een bezwaar indienen, maar die verdwijnt dan bij hun gewoon automatisch de prullenbak in.
Ze nemen je dan immers een dienst af waar je wel een Jaar voor betaald hebt. dit is ook oplichting.
En het gebeurd heel vaak onterecht.
Maar ik heb net ABN creditcard aan de lijn gehad. maar die kunnen alleen betalingen terugvorderen binnen 3 maanden helaas.
Maar ze hebben zonder enige waarschuwing en enige info welke regel ik volgens hun verbroken heb mijn account suspended. En twitter geeft geen gehoor als he een bezwaar mail stuur. Dan krijg je alleen een automatische mail terug dat ze met naderinzien jou bezwaar niet eens bekijken. Dus al zeggen ze je kan een bezwaar indienen, maar die verdwijnt dan bij hun gewoon automatisch de prullenbak in.
Ze nemen je dan immers een dienst af waar je wel een Jaar voor betaald hebt. dit is ook oplichting.
En het gebeurd heel vaak onterecht.
Maar ik heb net ABN creditcard aan de lijn gehad. maar die kunnen alleen betalingen terugvorderen binnen 3 maanden helaas.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: X(Twitter) suspended premium account
Heb je je mailbox al gecheckt of je inderdaad geen berichten hebt gekregen vanwege het overtreden van regels?Nagashiwa schreef: ↑27 mei 2024 09:33Ik heb me zover ik weet altijd aan de regels gehouden.
Maar ze hebben zonder enige waarschuwing en enige info welke regel ik volgens hun verbroken heb mijn account suspended. En twitter geeft geen gehoor als he een bezwaar mail stuur. Dan krijg je alleen een automatische mail terug dat ze met naderinzien jou bezwaar niet eens bekijken. Dus al zeggen ze je kan een bezwaar indienen, maar die verdwijnt dan bij hun gewoon automatisch de prullenbak in.
Ze nemen je dan immers een dienst af waar je wel een Jaar voor betaald hebt. dit is ook oplichting.
En het gebeurd heel vaak onterecht.
Maar ik heb net ABN creditcard aan de lijn gehad. maar die kunnen alleen betalingen terugvorderen binnen 3 maanden helaas.
En als je zegt 'bij nader inzien', dan betekent dat ze je klacht wel gelezen hebben. Dat is tegenstelling van wat je beweerd.
En nee, dit is geen oplichting en ja, mensen worden wel eens onterecht afgesloten. Maar legio anderen worden terecht afgesloten. Dus dat zegt niet zo veel.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Ik heb nooit iets gehad. Ook niet in mijn inbox. Ik heb nooit een waarschuwing gehad.Methusalah schreef: ↑27 mei 2024 10:01
Heb je je mailbox al gecheckt of je inderdaad geen berichten hebt gekregen vanwege het overtreden van regels?
En als je zegt 'bij nader inzien', dan betekent dat ze je klacht wel gelezen hebben. Dat is tegenstelling van wat je beweerd.
En nee, dit is geen oplichting en ja, mensen worden wel eens onterecht afgesloten. Maar legio anderen worden terecht afgesloten. Dus dat zegt niet zo veel.
En waarom mag je bezwaar maken als je vervolgens een automatsche bericht terug gestuurd krijgt?
En dat je verder geen normaal humaan antwoord krijgt, welke regel je nou precies hebt overtreden is ook niet echt fijn.
Zelf denk ik dat the twitter bots gewoon een fout hebben gemaakt.
en ik kan verder geen contact krijgen met twitter om een normaal antwoord van hun te krijgen.
hier hebben heel veel mensen last van. heel veel mensen zijn opeens uit het niets de lucht uitgehaald.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Dus omdat er mensen terecht worden afgesloten, mag je mensen ook onterecht afsluiten?Methusalah schreef: ↑27 mei 2024 10:01En nee, dit is geen oplichting en ja, mensen worden wel eens onterecht afgesloten. Maar legio anderen worden terecht afgesloten. Dus dat zegt niet zo veel.
....De rollen aanklager, rechter en beul lijken allen bij een partij te liggen.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: X(Twitter) suspended premium account
Nee, ik zeg dat het dus helemaal niet hoeft dat hij onterecht is afgesloten. Voor het zelfde geld is hij gewoon terecht afgesloten.16again schreef: ↑27 mei 2024 13:08Dus omdat er mensen terecht worden afgesloten, mag je mensen ook onterecht afsluiten?Methusalah schreef: ↑27 mei 2024 10:01En nee, dit is geen oplichting en ja, mensen worden wel eens onterecht afgesloten. Maar legio anderen worden terecht afgesloten. Dus dat zegt niet zo veel.
....De rollen aanklager, rechter en beul lijken allen bij een partij te liggen.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Het promoten van Japanse bands. Ik zie zoveel mogelijke overtredingen. Zo kan het bijvoorbeeld een persoonlijk account zijn, terwijl een zakelijk account verplicht is. Of er worden beelden gebruikt van andere rechthebbenden. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Zonder kennis is er geen mogelijkheid om een oordeel te vellen.
Tegen Musk een rechtszaak beginnen. Succes.
Tegen Musk een rechtszaak beginnen. Succes.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Op het platform wel ja, daarbuiten kan TS natuurlijk zou hij dit willen altijd nog via de juridische weg zijn gelijk kunnen proberen te halen.
Al zie ik wel wat rode vlaggen zijn geclaimde activiteiten, tenzij hij een zakelijk Twitter account gebruikte en bijvoorbeeld de voor Nederland officiële promotor is voor deze bands. Anders is een copyright claim bijvoorbeeld snel gemaakt natuurlijk.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Ik promoot ook wel eens artiesten.
Maar dan een link naar de artiest zelf.
Dat is allemaal geen probleem.
Maar dan een link naar de artiest zelf.
Dat is allemaal geen probleem.
Re: X(Twitter) suspended premium account
Nee hoor, copyright van bands was het probleem echt niet.
Ik interview ze, ik promoot ze etc, met volledige toestemming.
Heb daar altijd veel bedank van de bands zelf van terug gekregen.
Zijn daar altijd (erg) dankbaar voor.
Wat wel kan is dat een stel fans mijn account hebben gereporteerd, als genoeg mensen dat doen, gaan ook vaak accounts terrecht of onterrecht de lucht uit. Iemand op internet zei me, dat hij me zo hypocriet vind dat hij mijn account had gereporteerd. Zulke fans heb je. Maar of echt iemand mijn profile geraporteerd heeft? Het kan.
Het kan ook gewoon een fout van een AI bot zijn.
Maar ik heb echt geen idee welke REGEL precies overtreden was of over welke tweet of tweets het ging.
Dat zegt X niet en ze staan je alleen via een bot te woord, die zegt dat mijn claim gewoon gesloten is en ik er verder ook geen vragen over kan stellen. Dus je loopt gewoon tegen een muur aan.
Het is gewoon humaan als je bezwaar indient dat je daar ook een antwoord op krijgt. Maar niks dus.
Of ik heb misschien te veel spam accounts geblokeerd en gerapporteerd, kan ook nog een probleem geven.
Of het had iets te doen met het deactiveren en activeren van mijn andere accounts, maar die leven nog allemaal vreemd genoeg.
Wat het ook mocht zijn, we komen er toch niet achter.
Maar dus echt geen X premium blue voor mij nooit meer.
Ook niet als mijn nieuwe account weer goed gaat lopen en ik weer flink wat volgers terug heb. via creditcard ben je maar 3 maanden verzekerd. En dat risiko wil ik niet meer lopen, ik had nog recht op 33euro.
En als ik op internet kijk, blijken heel veel mensen dit probleem te ondervinden. Zelfs mensen die niks of zowat niks met hun account doen.
Maar mijn vraag was eigenlijk of ik mijn premium kosten terug kon krijgen.
Antwoord is, wel as het binnen 3 maanden gebeurd zou zijn.
Ik interview ze, ik promoot ze etc, met volledige toestemming.
Heb daar altijd veel bedank van de bands zelf van terug gekregen.
Zijn daar altijd (erg) dankbaar voor.
Wat wel kan is dat een stel fans mijn account hebben gereporteerd, als genoeg mensen dat doen, gaan ook vaak accounts terrecht of onterrecht de lucht uit. Iemand op internet zei me, dat hij me zo hypocriet vind dat hij mijn account had gereporteerd. Zulke fans heb je. Maar of echt iemand mijn profile geraporteerd heeft? Het kan.
Het kan ook gewoon een fout van een AI bot zijn.
Maar ik heb echt geen idee welke REGEL precies overtreden was of over welke tweet of tweets het ging.
Dat zegt X niet en ze staan je alleen via een bot te woord, die zegt dat mijn claim gewoon gesloten is en ik er verder ook geen vragen over kan stellen. Dus je loopt gewoon tegen een muur aan.
Het is gewoon humaan als je bezwaar indient dat je daar ook een antwoord op krijgt. Maar niks dus.
Of ik heb misschien te veel spam accounts geblokeerd en gerapporteerd, kan ook nog een probleem geven.
Of het had iets te doen met het deactiveren en activeren van mijn andere accounts, maar die leven nog allemaal vreemd genoeg.
Wat het ook mocht zijn, we komen er toch niet achter.
Maar dus echt geen X premium blue voor mij nooit meer.
Ook niet als mijn nieuwe account weer goed gaat lopen en ik weer flink wat volgers terug heb. via creditcard ben je maar 3 maanden verzekerd. En dat risiko wil ik niet meer lopen, ik had nog recht op 33euro.
En als ik op internet kijk, blijken heel veel mensen dit probleem te ondervinden. Zelfs mensen die niks of zowat niks met hun account doen.
Maar mijn vraag was eigenlijk of ik mijn premium kosten terug kon krijgen.
Antwoord is, wel as het binnen 3 maanden gebeurd zou zijn.