Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
BB66
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2024 11:51

Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door BB66 »

De website dutchsteps1.com verkoopt namaak producten. Ik heb in mijn verleden helaas moesten constateren dat deze werden aangehouden door de doanne gezien het rechstreeks naar je huis verstuurd word.

Ik heb toen de website door moeten geven en een boete ontvangen. Hoe waarschijnlijk is het dat dit weer gebeurt en is daar een oplossing voor om onder de boete uit te komen?

Speedy123
Berichten: 1436
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07
Beste antwoord
Gekozen door BB66

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

door Speedy123 » 25 jun 2024 14:42

Een Wiskunde Student schreef:
25 jun 2024 14:26
Dit is nogal een aantijging. Heb je daar ook echte bewijzen van?
Het lijkt me dat het feit dat TS een boete heeft gekregen voor het bestellen van namaak producten wel bewijs genoeg is tenzij TS zich vergist en het invoerrechten betrof.

Op de hele site is er geen verwijzing naar een locatie te vinden. Geen retour adres, geen algemene voorwaarden. Alleen het 06 nummer suggereert dat het een Nederlands bedrijf is, als het al een bedrijf is. De site is geschreven in zeer slechts Nederlands:
We bieden u gedetailleerde bronnen aan zoals productbeschrijvingen en maatinformatie zodat u makkelijk kunt winkelen.
We kijken ernaar uit om bij je te zijn bij het kiezen van je sneakers en het voltooien van je stijl.
Beste kwaliteit sneakers voor goedkoop prijs!
WhoIs lookup geeft:
Handle: P-MMB17083
Name: Private Whois
Organization: Knock Knock WHOIS Not There, LLC
Email: [email protected]
Phone: +1.8772738550
Mailing Address: 9450 SW Gemini Dr #63259, Beaverton, 97008-7105, US
Een Wiskunde Student
Berichten: 254
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

BB66 schreef:
25 jun 2024 11:58
De website dutchsteps1.com verkoopt namaak producten. Ik heb in mijn verleden helaas moesten constateren dat deze werden aangehouden door de doanne gezien het rechstreeks naar je huis verstuurd word.

Ik heb toen de website door moeten geven en een boete ontvangen. Hoe waarschijnlijk is het dat dit weer gebeurt en is daar een oplossing voor om onder de boete uit te komen?
Dit is nogal een aantijging. Heb je daar ook echte bewijzen van?

Speedy123
Berichten: 1436
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een Wiskunde Student schreef:
25 jun 2024 14:26
Dit is nogal een aantijging. Heb je daar ook echte bewijzen van?
Het lijkt me dat het feit dat TS een boete heeft gekregen voor het bestellen van namaak producten wel bewijs genoeg is tenzij TS zich vergist en het invoerrechten betrof.

Op de hele site is er geen verwijzing naar een locatie te vinden. Geen retour adres, geen algemene voorwaarden. Alleen het 06 nummer suggereert dat het een Nederlands bedrijf is, als het al een bedrijf is. De site is geschreven in zeer slechts Nederlands:
We bieden u gedetailleerde bronnen aan zoals productbeschrijvingen en maatinformatie zodat u makkelijk kunt winkelen.
We kijken ernaar uit om bij je te zijn bij het kiezen van je sneakers en het voltooien van je stijl.
Beste kwaliteit sneakers voor goedkoop prijs!
WhoIs lookup geeft:
Handle: P-MMB17083
Name: Private Whois
Organization: Knock Knock WHOIS Not There, LLC
Email: [email protected]
Phone: +1.8772738550
Mailing Address: 9450 SW Gemini Dr #63259, Beaverton, 97008-7105, US

Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Daar zal de douane ook wel niemand hebben kunnen vinden, anders waren ze wel ondertussen uit de lucht.
Om dat te voorkomen, niet bestellen.

BB66
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2024 11:51

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door BB66 »

Het klopt dat Dutchsteps geen Kamer van Koophandel registratie, geen BTW-identificatienummer en geen fysiek adres heeft. Dit zijn duidelijke tekenen dat er iets niet in orde is.

Nu vraag ik mij wel af of dit dan een chinese oplichter is?

BB66
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2024 11:51

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door BB66 »

Een Wiskunde Student schreef:
25 jun 2024 14:26
BB66 schreef:
25 jun 2024 11:58
De website dutchsteps1.com verkoopt namaak producten. Ik heb in mijn verleden helaas moesten constateren dat deze werden aangehouden door de doanne gezien het rechstreeks naar je huis verstuurd word.

Ik heb toen de website door moeten geven en een boete ontvangen. Hoe waarschijnlijk is het dat dit weer gebeurt en is daar een oplossing voor om onder de boete uit te komen?
Dit is nogal een aantijging. Heb je daar ook echte bewijzen van?

De prijzen zijn zeer laag dus vroeg ik het per whats app en dat hebben ze dan ook aangegeven

Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

In ieder geval naar het slechte Nederlands te oordelen geen Nederlander. Maar het kan overal vandaan komen. De hele wereld zit vol met criminaliteit. Heb je betaald via een Nederlandse bankrekening? Zegt natuurlijk ook niks, geldezels zijn overal te vinden.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door witte angora »

BB66 schreef:
25 jun 2024 16:38
Nu vraag ik mij wel af of dit dan een chinese oplichter is?
Kan ook Nigeria zijn, om wat te noemen.

J. Deltoer
Berichten: 3198
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, of Finland....
Ook om zo maar wat te noemen....

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
25 jun 2024 17:36
Ja, of Finland....
Ook om zo maar wat te noemen....
Die kans is wat kleiner, dat is gewoon EU.

J. Deltoer
Berichten: 3198
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lidmaatschap EU is geen garantie op eerlijkheid. Trouwens, vlak Malta niet uit, dat zijn ook boefjes...
Om zomaar wat te noemen uiteraard..

Lady1234
Berichten: 27341
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vlak Nederland niet uit, om zo maar wat te noemen.

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
25 jun 2024 19:12
Lidmaatschap EU is geen garantie op eerlijkheid. Trouwens, vlak Malta niet uit, dat zijn ook boefjes...
Om zomaar wat te noemen uiteraard..
Dat klopt, maar maakt de kans op boetes van de douane minimaal, omdat de controle er niet is op dat gebied.

BB66
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2024 11:51

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door BB66 »

Volgens de website zijn de fabrieken buiten de EU dus dan heb ik wel kans op een boete van Doanne als die onderschept word. Maar heeft iemand raadt wanneer ik de boete krijg wat ik kan doen om dat dus niet te hoeven betalen want die zijn best fors

Lady1234
Berichten: 27341
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou u daar nepperds kopen?

J. Deltoer
Berichten: 3198
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
25 jun 2024 19:18
Vlak Nederland niet uit, om zo maar wat te noemen.
Zeker waar. Die Friezen van tegenwoordig kunnen er ook wat van....
Om maar even iets te noemen...

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door witte angora »

BB66 schreef:
25 jun 2024 11:58
De website dutchsteps1.com verkoopt namaak producten. Ik heb in mijn verleden helaas moesten constateren dat deze werden aangehouden door de doanne gezien het rechstreeks naar je huis verstuurd word.

Ik heb toen de website door moeten geven en een boete ontvangen. Hoe waarschijnlijk is het dat dit weer gebeurt en is daar een oplossing voor om onder de boete uit te komen?
Wacht even. Je hebt in het verleden namaakproducten besteld, dat werd opgemerkt, en vervolgens kreeg je een boete.

En nu vraag je aan ons hoe groot de kans is dat de douane het nog een keer opmerkt, en je vraagt aan ons hoe je een boete kunt omzeilen? Vertel me dat het niet waar is... ben jij je er volledig van bewust dat dit namaak is, en heb je niks geleerd van de vorige keer, dwz dat je gewoon doorgaat met het bestellen van namaakproducten? En zo ja, wat ga je dan met die zooi doen? Doorverkopen als zijnde echt?

Ik zou zeggen: steek je licht eens op bij de douane, die kunnen het je precies vertellen.

Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Denk eraan dat de octrooi eigenaar zeker bij herhaling een rechtszaak kan beginnen waarbij de hoogte van de douane boete verbleekt. Daar heb je geen verweer tegen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

Methusalah
Berichten: 1232
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Methusalah »

BB66 schreef:
25 jun 2024 21:16
Volgens de website zijn de fabrieken buiten de EU dus dan heb ik wel kans op een boete van Doanne als die onderschept word. Maar heeft iemand raadt wanneer ik de boete krijg wat ik kan doen om dat dus niet te hoeven betalen want die zijn best fors

Waar ben je in hemelsnaam mee bezig man? Ik noem mensen niet snel dom maar jij bent wel oerdom bezig.

En voor de zekerheid...als je een boete krijgt dan ga je die gewoon betalen. Daar is geen onderuit komen aan en maar goed ook.

Moneyman
Berichten: 30441
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dutchsteps1.com verkoopt namaakproducten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
25 jun 2024 14:42
Knock Knock WHOIS Not There, LLC
Dat is door iemand met veel humor bedacht :lol: :lol:

Plaats reactie