RFID beveiliging

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MDB17
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2023 21:36

RFID beveiliging

Ongelezen bericht door MDB17 »

Ik heb nu 3x een rfid tasje gekocht voor passen, paspoort, telefoon etc, waarvan 2 retour gestuurd al omdat ze niet werken vermoed ik en de laatste van de ANWB heb ik zojuist getest. Ik dacht, deze beveiliging te kunnen testen door mijn keyless entry sleutel van de auto erin te doen, echter gaat mijn auto gewoon open. Ik heb ook een rfid hoesje voor mijn sleutel zelf en dat werkt perfect. Doe ik nu iets verkeerd, door dit op deze wijze te testen? Of schermen de tasjes niet afdoende af? Die scam apparaten waar die oplichters mee lopen hebben lijkt mij net zo een sterk signaal als mijn auto, dus leek mij de ultieme test juist. In de tasjes zie je een folie genaaid, echter maar aan 1 zijde (de voorzijde). Zou dit het probleem kunnen zijn? Zijn deze tasjes wel echt zo veilig als hoe ze verkocht worden? Iemand enig idee? Het lijkt mij geen kooi van faraday. Tevens heb ik op de site van anwb allerlei plastic rfid werende hoesjes gezien en twijfel daar nu ook aan.
Laatst gewijzigd door MDB17 op 17 okt 2024 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

rwolters
Berichten: 1864
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door rwolters »

Voor RFID communicatie zijn verschillende frequentiebanden gedefinieerd. Voor welke frequenties zou het RFID tasje geschikt moeten zijn? Als de frequentieband van de autosleutels lager zijn (wat vaak het geval is) dan kan het zijn dat het tasje die niet tegenhoudt.

ZeerPrivé
Berichten: 6206
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als ik de reviews mag geloven werkt het goed? https://www.anwb.nl/webwinkel/p/36889/a ... _color=494

Er staat bij de info dat het hoesje geschikt is voor vrijwel alle autosleutels, niet voor alle sleutels dus.

MDB17
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2023 21:36

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door MDB17 »

Ik denk dat je gelijk hebt rwolters, dat het met frequentie banden te maken heeft. Echter bij het schoudertasje (van anwb dat ik gekocht heb) staat niet bij welke frequentie. Hoe weet ik nu of bv mijn gsm en paspoort nu echt beschermd zijn in dit tasje? Want als ik het dus goed begrijp, indien een oplichter een scan met hogere frequentie heeft dan mijn tasje dat ik nog steeds opgelicht kan worden. Klopt dit? In de tekst van anwb staat wel paspoort en verder andere belangrijke items, waar ik mijn gsm onder schaal. Hoe zit dit dan met de plastic hoesjes die zij verkopen of is dat een heel ander verhaal?

riddert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door riddert »

@mdb17, zijn dit nu niet typisch vragen die u kunt stellen aan de verkoper van deze producten?

Thijs124
Berichten: 1439
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De NFC chip in de telefoon of pinpas is niet vergelijkbaar met een autosleutel. De NearFieldCommunication werkt maar over heel korte afstand. Als mijn pinpas in mijn portemonnee zit en ik leg mijn portemonnee op de betaalterminal gebeurt er niks. Misschien ook omdat er meerdere passen naast elkaar zitten. Mijn NFC chip in mijn telefoon wordt pas actief als ik mij aanmeld met pin of vingerafdruk.

MDB17
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2023 21:36

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door MDB17 »

Nee, helaas kun je dit ook gewoon online bestellen dat ik heb gedaan, de klantenservice (jonge jongen) verwijst naar bv winkel en de winkel verwijst terug. Daarom vraag ik het hier ;-)

juliomariner
Berichten: 5155
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vraag het voor een vriend maar waar is zo'n ding goed voor?

Nijogeth
Berichten: 10647
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het beste werkt gewoon een metalen kistje voor autosleutels. Een oude koektrommel. Daarmee creëer je een kooi van Faraday die helemaal afgesloten is.

Methusalah
Berichten: 1312
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nijogeth schreef:
17 okt 2024 18:56
Het beste werkt gewoon een metalen kistje voor autosleutels. Een oude koektrommel. Daarmee creëer je een kooi van Faraday die helemaal afgesloten is.
Ja, lekker praktisch. Een koektrommel in je broekzak voor je pasjes :D Het is niet voor sleutels, dat was alleen maar de test.

Nijogeth
Berichten: 10647
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan is het heel simpel. RFID heeft een bereik van ongeveer 8 meter. NFC (dus wat op telefoons en pinpassen zit) heeft een bereik van ongeveer 10cm.
Een RFID autosleutel gebruiken om NFC protectie te testen, dat is dus nutteloos.

Moneyman
Berichten: 31367
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Je moet vooral weten wát je wilt blokkeren, en dáár de juiste bescherming bij zoeken. En even inschatten wat je daadwerkelijke risico is, kan ook geen kwaad.

Plaats reactie