RFID beveiliging

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
21 okt 2024 15:11
Ben nu wel benieuwd hoeveel auto's jaarlijks op deze manier gestolen worden.
Best veel, maar vooral van mensen die de autosleutel in de buurt van de voordeur hebben liggen. Mensen gebruiken een simpel apparaatje dat het signaal kopieert en stappen zo de auto in en rijden weg. Zelden gebeurt dat bij het langslopen.

juliomariner
Berichten: 5158
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ken eigenlijk alleen de VHZ verhalen (de neef van de zwager van de buurman)

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ken ook alleen verhalen waarbij dat zo is. Eigenlijk iedereen om me heen gebruikt wel een metalen doosje aan huis. Ik ken echter wel mensen uit de autogroep, waarbij bijvoorbeeld bij ouders, broer of zus een auto is gejat op deze manier.

Moneyman
Berichten: 31388
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
21 okt 2024 19:30
Eigenlijk iedereen om me heen gebruikt wel een metalen doosje aan huis.
Serieus? Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven iemand zijn sleutel in een doosje zien doen.

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, serieus. Misschien hebben mijn waarschuwingen in het verleden geholpen, maar eigenlijk iedereen heeft m in een metalen doosje zitten.

ZeerPrivé
Berichten: 6219
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
21 okt 2024 21:39
Nijogeth schreef:
21 okt 2024 19:30
Eigenlijk iedereen om me heen gebruikt wel een metalen doosje aan huis.
Serieus? Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven iemand zijn sleutel in een doosje zien doen.
Waarschijnlijk zijn ze bang dat jij er mee van door gaat. 8)

Methusalah
Berichten: 1313
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nijogeth schreef:
21 okt 2024 23:32
Ja, serieus. Misschien hebben mijn waarschuwingen in het verleden geholpen, maar eigenlijk iedereen heeft m in een metalen doosje zitten.
Om eerlijk te zijn, ik ken ook niemand die dat doet. Dus 'iedereen' lijkt me een overschatting.

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn kring van mensen met een auto met zo'n sleutel is niet zo groot (ouders, 3 ooms en 1 van de buren). De meeste mensen die ik regelmatig zie komen toch met een wat oudere auto (wel vaak wat zeldzamere auto's). Mijn 2 wagens hebben het ook niet en van mijn buren is er maar eentje met een auto die het heeft (daarvan durf ik het echter niet te zeggen).

peter17111962
Berichten: 666
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Of een auto kopen met normale sleutels.
Als ik mijn huidige auto van bijna 17 jaar oud ga inruilen voor een nieuwe, dan is een
van mijn eisen dat die werkt met een normale autosleutel en een normaal contactslot.
Ik heb al gekeken op de site van mijn favoriete merk en type, die worden nog steeds nieuw verkocht.

Ron5300
Berichten: 461
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Diefstal van auto's met een keyless entry systeem is wel voorgekomen maar wordt door de autofabrikanten steeds moeilijker gemaakt door een tweetrapsverificatie veiligheid in te bouwen.
Zodra de autosleutel in de buurt van de auto komt worden de portieren ontgrendeld maar pas als de autosleutel in de auto zelf aanwezig is kan de auto gestart worden.
Wordt de niet herkend kan de auto niet gestart worden en gaan de portieren weer op slot en zijn van binnen uit niet meer te openen.
Diefstal van de auto zelf wordt een stuk moeilijker maar diefstal van waardevolle onderdelen die zich in de auto bevinden zoals je wel vaker leest voorkom je er niet mee.
Daarbij hoe groot is de kans dat een autodief met een soort van apparaat in de buurt blijft om zodra de eigenaar de auto van het slot haalt de autosleutel signalen op te vangen daarna de auto naar de eindbestemming te volgen om de auto op een later tijdstip te stelen vrijwel nihil dacht ik zo.

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: RFID beveiliging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij werkt die tweestapsverificatie juist anders. De sleutel communiceert eerst met de auto, waarna de auto iets terug stuurt, waarna de sleutel een anders signaal verstuurt. Als de sleutel dus bij de voordeur ligt, dan zendt ie alleen dat eerste signaal uit, wat dus wel te kopiëren is. Echter zendt deze het tweede signaal dan niet uit, waardoor die niet te kopiëren is. De auto erkent de sleutel dan dus niet.

Plaats reactie