AE product onveilig, hoe veilig afvoeren?
Re: AE product onveilig, hoe veilig afvoeren?
Die snap ik niet?
Ik wil mijn telefoon nergens verliezen, er zit wel meer op dan alleen de toegang tot de afvalverwerking. Alles met toegang tot financiën, dokter, ziekenhuis, apotheek, aircos, robotstofzuiger, belastingdienst, verzekeringen, PostNL, webwinkels enzovoort. Daar is ie voor.
Maar gelukkig wel op verschillende manieren goed beveiligd en bij verlies meteen vindbaar met de handy of tablet van mijn eega.
Ik ben niet bang om mijn Handy te verliezen.
Ik wil mijn telefoon nergens verliezen, er zit wel meer op dan alleen de toegang tot de afvalverwerking. Alles met toegang tot financiën, dokter, ziekenhuis, apotheek, aircos, robotstofzuiger, belastingdienst, verzekeringen, PostNL, webwinkels enzovoort. Daar is ie voor.
Maar gelukkig wel op verschillende manieren goed beveiligd en bij verlies meteen vindbaar met de handy of tablet van mijn eega.
-
WA verwees naar zijn eigen topic waarin hij zijn handy kwijt was.Thijs124 schreef: ↑10 feb 2025 08:49Die snap ik niet?
witte angora
vindt dit leuk
-
Soldeer met lood erin. Prima spul en ik gebruik het nog steeds. Zo lang je er niet op gaat kauwen is er niets aan de hand.....
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Tsja, dat is zo. Maar dat is natuurlijk met veel producten, dagelijks gaan er in Nederland 1000den liters chloor het riool in. En de supermarkten staan vol met de literkannen. Maar de wereld is te klein als er een tankwagen iets druppelt.
Chloor noem ik niet giftig, dat is een bijtende stof. Ik zwom er vroeger in.
Zodra het Chloriet iets heeft geoxideerd, hou je het in natuur veel voorkomende en onschadelijke chloride over.
Zodra het Chloriet iets heeft geoxideerd, hou je het in natuur veel voorkomende en onschadelijke chloride over.
Lood komt ook uit onze natuur. We hebben er veel moeite voor gedaan om dat in een homogene vorm te kunnen gebruiken.
In de huidige milieustraten wordt het aangeboden grove afval gescheiden.
Voor bijna al het grove afval is een container aanwezig en het rest afval wat na scheiden overblijft wordt verbrand.
Het betreft een elektrisch apparaat en zo'n apparaat hoeft niet speciaal verpakt te worden want het levert anders dan onverpakt asbest geen gevaar voor de milieustraat medewerkers op.
Heel jammer geeft Ts alleen aan dat het om een elektrisch apparaat gaat die blijkbaar een te hoog loodgehalte bevat maar ik kan over de AE recall niet terugvinden behalve iets over L-ion batterijen die brandgevaar op kunnen leveren.
Voor bijna al het grove afval is een container aanwezig en het rest afval wat na scheiden overblijft wordt verbrand.
Het betreft een elektrisch apparaat en zo'n apparaat hoeft niet speciaal verpakt te worden want het levert anders dan onverpakt asbest geen gevaar voor de milieustraat medewerkers op.
Heel jammer geeft Ts alleen aan dat het om een elektrisch apparaat gaat die blijkbaar een te hoog loodgehalte bevat maar ik kan over de AE recall niet terugvinden behalve iets over L-ion batterijen die brandgevaar op kunnen leveren.
Dat is echt te kort door de bocht. Niet alle chlorides zijn onschadelijk; denk bv aan de chlorides van lood, kwik, koperchloride en ijzer, of aan vinylchloride.
-
Het apparaat bevat solderingen met lood, waarvan de concentratie te hoog is. Het is geen batterij o.i.d.Ron5300 schreef: ↑10 feb 2025 15:28In de huidige milieustraten wordt het aangeboden grove afval gescheiden.
-
Dat chloor is gewoon hypochloriet, dat zit ook in bleekmiddelen.
-
Veel gehalogeneerde verbindingen kunnen schadelijk zijn. Vinylchloride op zichzelf is schadelijk ja, maar polyvinylchloride weer niet (PVC).
Lood en andere metalen komen na de verbranding terecht in de afvalslakken. Ze zullen wel gebruikt worden als ondergrond voor de autowegen zoals de A2 en bij grote bouwprojecten. Ze horen bij deze aarde en zijn in ieder geval geen "for ever chemicals"
Een deel gaat ook de lucht in, mede door laag smeltpunt
En belanden dan in het grondwater
Al horen ze bij de aarde, dan kunnen we het beter op zijn plaats laten zitten. Zogenaamde "Forever chemicals" kun je bij hoge temperaturen nog afbreken, het element lood blijft daarentegen gewoon aanwezig
In die verbindingen is het chloride deel van de verbinding niet het probleem, dat wordt gevormd door de zware metalen