Geen geld terug bij NS e-ticket?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Bugsvoyager

Geen geld terug bij NS e-ticket?

Ongelezen bericht door Bugsvoyager »

Goededag allen,

Even de situatie.
Ik heb bij online ns een ticket gekocht.
Bleek verkeerde datum ik wist zeker dat ik 2 april heb gezet maar 2 keer achter elkaar hebben ze 2 mei

Aangezien ik deze e ticket heb betaald (3 keer waarvan 1 goede datum) kost alles bij elkaar meer dan 60 euro.

De andere 2 tickets kan ik niet gebruiken omdat ik geen gebruik maak tussen Arnhem en Schiphol. En je kunt niet scannen omdat datum gebonden.

NS service wil deze niet terug betalen hoe staat hier in mijn rechten?

Groeten john

HandigeHarrie

Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als de fout bij NS ligt en er een verkeerde datum verschijnt (terwijl u echt april - maand 4 - heeft ingetoetst), is het dan zo dat u uiteindelijk nog een "accoord" moet geven ?
Dan wordt het: "u moet alle gegevens controleren voordat u accoord geeft", vrees ik.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De kans op "user error" lijkt me hier een stuk groter dan de kans op "system error". En dan heb je gewoon pech.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vreemd dat er dan wel 1 ticket met de goede datum is gekocht. Ik lees op het NS forum veel van deze problemen, nl e-tickets met verkeerde datum, en het zijn altijd de mensen zelf die de datum verkeerd ingevoerd hebben.
Uit coulance wil NS nog weleens geld retourneren, dan maar even contact opnemen met de klantenservice, echter rechten op geld terug heeft u niet.

Har45

Ongelezen bericht door Har45 »

Algemene voorwaarden (waar u akkoord mee bent gegaan)

Link: https://www.ns.nl/binaries/_ht_16831899 ... ticket.pdf

Sterker nog u mag deze tickets ook niet aan iemand anders (cadeau) doen toekomen. (zie punt 3.2 tweede bullet)

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
02 apr 2025 12:38
....Uit coulance wil NS nog weleens geld retourneren, dan maar even contact opnemen met de klantenservice, echter rechten op geld terug heeft u niet......
Helaas wordt er al weer even niet meer aan coulance gedaan, omdat er gewoon te veel fraude werd gepleegd en dit voor de vervoerder flink in de papieren liep.
Bij aankoop ga je akkoord met de voorwaarden: Bij E-tickets geen geld retour, niet te wijzigen.

Plaats reactie