Goededag allen,
Even de situatie.
Ik heb bij online ns een ticket gekocht.
Bleek verkeerde datum ik wist zeker dat ik 2 april heb gezet maar 2 keer achter elkaar hebben ze 2 mei
Aangezien ik deze e ticket heb betaald (3 keer waarvan 1 goede datum) kost alles bij elkaar meer dan 60 euro.
De andere 2 tickets kan ik niet gebruiken omdat ik geen gebruik maak tussen Arnhem en Schiphol. En je kunt niet scannen omdat datum gebonden.
NS service wil deze niet terug betalen hoe staat hier in mijn rechten?
Groeten john
Geen geld terug bij NS e-ticket?
-
Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?
Als de fout bij NS ligt en er een verkeerde datum verschijnt (terwijl u echt april - maand 4 - heeft ingetoetst), is het dan zo dat u uiteindelijk nog een "accoord" moet geven ?
Dan wordt het: "u moet alle gegevens controleren voordat u accoord geeft", vrees ik.
Dan wordt het: "u moet alle gegevens controleren voordat u accoord geeft", vrees ik.
De kans op "user error" lijkt me hier een stuk groter dan de kans op "system error". En dan heb je gewoon pech.
Vreemd dat er dan wel 1 ticket met de goede datum is gekocht. Ik lees op het NS forum veel van deze problemen, nl e-tickets met verkeerde datum, en het zijn altijd de mensen zelf die de datum verkeerd ingevoerd hebben.
Uit coulance wil NS nog weleens geld retourneren, dan maar even contact opnemen met de klantenservice, echter rechten op geld terug heeft u niet.
Uit coulance wil NS nog weleens geld retourneren, dan maar even contact opnemen met de klantenservice, echter rechten op geld terug heeft u niet.
Algemene voorwaarden (waar u akkoord mee bent gegaan)
Link: https://www.ns.nl/binaries/_ht_16831899 ... ticket.pdf
Sterker nog u mag deze tickets ook niet aan iemand anders (cadeau) doen toekomen. (zie punt 3.2 tweede bullet)
Link: https://www.ns.nl/binaries/_ht_16831899 ... ticket.pdf
Sterker nog u mag deze tickets ook niet aan iemand anders (cadeau) doen toekomen. (zie punt 3.2 tweede bullet)
Helaas wordt er al weer even niet meer aan coulance gedaan, omdat er gewoon te veel fraude werd gepleegd en dit voor de vervoerder flink in de papieren liep.
Bij aankoop ga je akkoord met de voorwaarden: Bij E-tickets geen geld retour, niet te wijzigen.