Heb jij last van de NS-stakingen?
Heb jij last van de NS-stakingen?
Het NS-personeel heeft de afgelopen weken een aantal dagen gestaakt, waardoor er geen of minder treinen reden. Heb jij hier last van (gehad)? En vind je het terecht dat het personeel het werk neerlegt?
Lees hier hoe je compensatie kunt aanvragen bij NS: https://radar.avrotros.nl/artikel/extra ... -aan-61671
Lees hier hoe je compensatie kunt aanvragen bij NS: https://radar.avrotros.nl/artikel/extra ... -aan-61671
Re: Heb jij last van de NS-stakingen?
Nee hoor, geen last van. Maar ik ga überhaupt niet met de trein of andersoortig openbaar vervoer.
-
Ik ga wel met het openbaar vervoer omdat ik een hekel heb aan autorijden. Waar ik last van heb is dat er niet gehandhaafd wordt in Nederland en dat het wild-west is op de weg. Ik heb geen last van stakingen, want dan reis ik maar een dagje niet. Kwestie van plannen.
Ja, wel last van gehad. Het was aardig druk dinsdag toen ik van het noorden van het land naar het zuiden reed. Ook een aantal files op plekken die dat afgelopen jaren op dinsdag na pinksteren niet hadden.
En nee, ik vind het niet terecht dat het NS personeel iedere paar jaar hun werk neerlegt. Net als bij iedere groep die iedere CAO onderhandeling staakt.
Daarnaast heb ik ook het idee dat de FNV de laatste jaren steeds sneller staakt en hoger inzet door de hoge inflatie van de afgelopen 2 jaar. Ik snap best dat dat vervelend is, maar tijdelijke hoge inflatie kun je niet opvangen met een permanente jaarlijkse loonsverhoging in een CAO. Dan blijft de inflatie hoog. Dan kun je beter al het bestaand personeel eenmalig een trede hoger plaatsen.
En nee, ik vind het niet terecht dat het NS personeel iedere paar jaar hun werk neerlegt. Net als bij iedere groep die iedere CAO onderhandeling staakt.
Daarnaast heb ik ook het idee dat de FNV de laatste jaren steeds sneller staakt en hoger inzet door de hoge inflatie van de afgelopen 2 jaar. Ik snap best dat dat vervelend is, maar tijdelijke hoge inflatie kun je niet opvangen met een permanente jaarlijkse loonsverhoging in een CAO. Dan blijft de inflatie hoog. Dan kun je beter al het bestaand personeel eenmalig een trede hoger plaatsen.
wikop
vindt dit leuk
Ik heb er helemaal geen last van gehad.
Ik heb er geen last van. Ga zelden met de trein mee.
Werknemers in de dubbele onregelmatige dienst welke soms de vreselijkste dingen mee maken zoals aanrijdingen en agressie mogen best wat meer verdienen en waardering krijgen van hun werkgever.
Werknemers in de dubbele onregelmatige dienst welke soms de vreselijkste dingen mee maken zoals aanrijdingen en agressie mogen best wat meer verdienen en waardering krijgen van hun werkgever.
-
Geen last van gehad op de stakingsdagen. Waar ik wel last van heb is alle drukte en soms overvolle 1e klassen. Waarbij ik meerdere mensen in de stiltecoupé tot stilte moet manen. Voeg daarbij de stank bij sommigen en al dat soort dingen meer, dan wordt je niet blij. En de conducteur, de armlastige slechtbetaalde kaartjeknipper? In geen velden of wegen te bekennen. Treinen die niet rijden, continue werkzaamheden aan het spoor, slechte verbindingen, een overstap missen omdat er weer eens vertraging is...
Staak vooral verder, en gooi de prijzen nog meer omhoog.
Staak vooral verder, en gooi de prijzen nog meer omhoog.
-
Ik heb zo rond 1986 voor het laatst in een trein in Nederland gezeten. Geen last dus.
Ik zeg lekker staken, jaag die reizigers maar weg, heb je binnenkort helemaal geen werk meer.
Ik zeg lekker staken, jaag die reizigers maar weg, heb je binnenkort helemaal geen werk meer.
wikop
vindt dit leuk
-
Wat is dat nou voor vraag voor een consumentenforum?
Als je er last van had wat is dan een oplossing?
Als je er geen last van had wat is dan de oplossing?
Deze vraag is ook niet te googelen.
Mijn vraag aan RADAR: wat willen jullie met deze vraag?
Als je er last van had wat is dan een oplossing?
Als je er geen last van had wat is dan de oplossing?
Deze vraag is ook niet te googelen.
Mijn vraag aan RADAR: wat willen jullie met deze vraag?
Ik heb er eerlijk gezegd niets van gemerkt. Ik had verwacht dat het wel drukker zou zijn op de weg, maar zowel 's ochtends als 's middags niets gemerkt. Je begint toch te merken dat een steeds groter deel van de mensen flexibeler wordt qua werklocatie. We horen eigenlijk alleen klachten van mensen die niet, of maar beperkt, thuis mogen werken maar dat het bij het meeste werk wat niet aan een locatie gebonden is standaard is tegenwoordig hoor je niet zo. Maar je merkt het wel op dagen met bijvoorbeeld treinstakingen, of extreem weer. Extreem lange files, of files waar uren in staat zijn er eigenlijk vrijwel niet meer. Zelfs niet als de treinen de hele dag stil staan.
Nee heb ik totaal geen last van.
Ja, wel last van gehad ja. 3x noodgedwongen thuiswerken. En tussendoor op een dag dat er wél treinen reden flinke vertraging.
Anyhow, dat ze discussie hebben over loonsverhoging, prima. 1 dag staken, kan ik ook nog me eleven. MAa rom nu steeds de reizigers de du;pe te laten zijn, ik ben er wel klaar mee.
Anyhow, dat ze discussie hebben over loonsverhoging, prima. 1 dag staken, kan ik ook nog me eleven. MAa rom nu steeds de reizigers de du;pe te laten zijn, ik ben er wel klaar mee.
Nee geen last van, ook niet gemerkt dat het veel drukker op de weg was.
-
Natuurlijk geeft het overlast als er gestaakt wordt. Wel of geen goede reden, dat kunnen wij niet beoordelen. Het idee van staken is nu juist dat het overlast geeft. Acties zonder overlast maken geen indruk, net als het verwijzen van demonstranten naar een weiland in Oost-Groningen. Het blokkeren van wegen en stakingen leiden ertoe dat het aandacht voor het Onderwerp genereert.
En ja, ik had zelf last van de stakingen.
En ja, ik had zelf last van de stakingen.
-
Nou... Zondag sprak ik een vrouw, haar vriendin zou dinsdag met de trein komen, maar wist niet of dat kon. Een andere optie als de trein was er niet. Nou stond toch echt op het nieuws dat de staking dinsdag niet door zou gaan. Vrouw blij gemaakt. Heb zo het vermoeden dat ze nu niet zo blij is, net als haar vriendin.
Het zou toch o zo fijn zijn als NS gewoon eens wat meer duidelijkheid zou geven wat ze van plan zijn. Welles-nietes-welles-nietes, dat deden vroeger kinderen met madeliefjes.
Het zou toch o zo fijn zijn als NS gewoon eens wat meer duidelijkheid zou geven wat ze van plan zijn. Welles-nietes-welles-nietes, dat deden vroeger kinderen met madeliefjes.
-
Nee geen las van. ik ga nooit met de trein.
Wat ik echter wel verwacht is dat volgend jaar de trein kaartjes heel erg veel duurder gaan worden. Immers die hogere salarissen en die schadevergoedingen voor die niet rijdende treinen zal de NS toch terug willen verdienen. Met als gevolg nog minder reizigers omdat ander vervoer veel goedkoper blijkt te zijn. En minder reizigers wil zeggen nog meer verlies dus dan weer maar een extra verhoging om dat verlies weer weg te werken.
Wat ik echter wel verwacht is dat volgend jaar de trein kaartjes heel erg veel duurder gaan worden. Immers die hogere salarissen en die schadevergoedingen voor die niet rijdende treinen zal de NS toch terug willen verdienen. Met als gevolg nog minder reizigers omdat ander vervoer veel goedkoper blijkt te zijn. En minder reizigers wil zeggen nog meer verlies dus dan weer maar een extra verhoging om dat verlies weer weg te werken.
-
Net een 'persoonlijk' bericht van de heer Wouter Koolmees in de mailbox ontvangen. Zal het even delen:
Hoe nu verder? Geen idee. Misschien toch maar eens wat minder investeren in 'mooie stations' en 'nieuwe en schone treinen'? Jammer dat er nauwelijks nog 'hondenkoppen' over zijn, dat waren prima treinen. Er was niks mis mee.Beste meneer
Wij spreken elkaar niet vaak één op één. Toch vind ik het van belang nu van me te laten horen. U bent tenslotte de belangrijkste reden waarom we bij NS doen wat we doen: Nederland voor iedereen duurzaam bereikbaar houden.
Dat is ook precies waarom ik er zo van baal dat u vandaag voor de vierde keer te maken krijgt met de gevolgen van een staking op het spoor. Daarvoor zou ik u graag mijn excuses willen aanbieden. Het is hinder die u niet verdient.
De stakingen zijn het gevolg van vastgelopen cao-onderhandelingen tussen vakbonden en NS. Hoewel van groot belang voor ons bedrijf, zijn deze onderhandelingen uiteindelijk een intern conflict waar u part noch deel aan hebt. Mede daardoor vind ik het vervelend dat u op een dag als vandaag niet van NS krijgt wat u mag verwachten.
Mijn collega’s verzorgen uw treinreis. Een vrolijke omroep in de trein, goede service op het station: het maakt een wereld van verschil. Andere collega’s zorgen er juist achter de schermen voor dat u uw trein kunt nemen; bijvoorbeeld door een dienstregeling of werkrooster te maken of te sleutelen aan de treinen.
Al die collega’s verdienen een goede beloning. Dat is ook een investering in de toekomst van uw reis. Tegelijkertijd willen we ook blijven investeren in mooie stations, nieuwe en schone treinen en het betaalbaar houden van onze kaartjes. Zaken waar u als reiziger ook wat aan heeft.
De financiële mogelijkheden voor ons bedrijf - met vijf jaar verlies op rij en ook dit jaar geen winst – zijn beperkt. Wij moeten zoals ieder ander bedrijf onze balans op orde brengen, NS kan niet structureel meer geld uitgeven dan ze heeft.
Hoe nu verder? NS was nog niet uit onderhandeld. Helaas lukt onderhandelen maar slecht als niet iedereen zich aan tafel meldt. Daarom zullen we de vakbonden nu een zogenoemd eindbod doen en hen vragen dit voor te leggen aan hun leden. Het woord is dan aan hen.
Dat de stakingen met deze stap snel tot een einde zullen komen, kan ik helaas niet beloven. Ik hoop wel dat de bonden en NS alsnog snel tot een oplossing komen. In uw belang, dat van mijn collega’s en voor de toekomst van NS.
Met vriendelijke groet,
Wouter Koolmees
President-directeur NS
De staking van deze dinsdag is ruim van te voren aangekondigd en maakt dat iedereen die van de treinen gebruik zou maken van de staking op de hoogte kon zijn.
Wat dat betreft zijn de vakbonden nog wel netjes maar als de NS de eisen niet inwilligt zie ik gebeuren dat de vervolgstakingen niet meer aangekondigd worden en dan is er echt een probleem zoals we in het verleden wel vaker meegemaakt hebben.
In de ochtendspits wel met de trein naar het werk of school kunnen reizen maar in de avondspits niet meer terug kunnen reizen of pas na de avondspits.
Dat het NS personeel voor betere werkomstandigheden gaat begrijp ik ten zeerste en als de vakbonden dat als eerste prioriteit zouden stellen in plaats van een loonsverhoging komen ze al een stuk verder want tegen een hoger salaris in slechte werkomstandigheden het werk blijven doen maakt het werk van het NS personeel er niet leuker op.
Wat dat betreft zijn de vakbonden nog wel netjes maar als de NS de eisen niet inwilligt zie ik gebeuren dat de vervolgstakingen niet meer aangekondigd worden en dan is er echt een probleem zoals we in het verleden wel vaker meegemaakt hebben.
In de ochtendspits wel met de trein naar het werk of school kunnen reizen maar in de avondspits niet meer terug kunnen reizen of pas na de avondspits.
Dat het NS personeel voor betere werkomstandigheden gaat begrijp ik ten zeerste en als de vakbonden dat als eerste prioriteit zouden stellen in plaats van een loonsverhoging komen ze al een stuk verder want tegen een hoger salaris in slechte werkomstandigheden het werk blijven doen maakt het werk van het NS personeel er niet leuker op.
-
https://www.ns.nl/uitgelicht/interessan ... aking.html
Deze link vond ik op de website www.gratiz.nl dan kunnen mensen 25 E compensatie krijgen.
Deze link vond ik op de website www.gratiz.nl dan kunnen mensen 25 E compensatie krijgen.
U had de openingspost al gelezen ?