Afspraak onderhoudsbeurt Kia

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Walloo

Afspraak onderhoudsbeurt Kia

Ongelezen bericht door Walloo »

Het maken van een afspraak voor een onderhoudsbeurt voor mijn Kia moet tegenwoordig 3 á 4 maanden van te voren! Dit komt zegt Kia vanwege personeelsgebrek. Dit is erg onhandig omdat zo ver van te voren niet weet wat de km stand zal zijn.Ga ik over het kilometrage heen dan zou de garantie wel eens kunnen vervallen.

riddert

Re: Afspraak onderhoudsbeurt Kia

Ongelezen bericht door riddert »

Dan doe je de beurten jaarlijks, dat is heel gemakkelijk plannen, ook 3 mnd tevoren. Ook Of rijdt u meer dan 15 dkm per jaar?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Heb jij dan geen enkel idee hoeveel jij gemiddeld rijdt?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Andere Kia dealer zoeken om het onderhoud te doen. Er zijn er genoeg die van een andere partij zijn. Zo heb je KIA VDNS, KIA Winters, Wassink en Content hier in de regio zitten binnen 40 minuten.
Geen idee waar TS woont, maar de dekking lijkt landelijk vrij groot te zijn.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Als u nu een afspraak voor onderhoud in laat plannen lijkt het mij niet dat de garantie in gevaar gaat komen want u heeft tijdig een verzoek tot een onderhoudsbeurt gedaan maar de KIA dealer kan die pas over een aantal maanden uitvoeren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Walloo schreef:
30 sep 2024 19:53
Ga ik over het kilometrage heen dan zou de garantie wel eens kunnen vervallen.
Waarom zou de garantie vervallen? En over welke garantie hebben we het dan? Een paar honderd kilometer meer of minder maakt toch echt niet uit.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bij Kia zorgt 200 km te laat olie verversen wel degelijk voor het beëindigen van garantie en coulance op alles wat het motorblok betreft. Daar ken ik schrijnende voorbeelden van vanuit het Kia forum. Is wel weer enkele jaren geleden. Geen Kia meer, volg ik het Kia forum ook niet meer

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
01 okt 2024 16:48
Walloo schreef:
Waarom zou de garantie vervallen? En over welke garantie hebben we het dan? Een paar honderd kilometer meer of minder maakt toch echt niet uit.
Kia geeft die bekende 7 jaar garantie, maar wel met een maximum van 150.000 km. TS lijkt bang te zijn dat hij dankzij een latere beurt dan gewenst misschien net over die grens heen gaat en dan zelf moet betalen.

Kwestie van tijdig plannen en even (desgewenst schriftelijk) afstemmen met de dealer, zou ik zeggen.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

witte angora schreef:
01 okt 2024 16:48
Walloo schreef:
Mogelijk gaat het niet om de de normale garantie, maar om de mobiliteitsgarantie, bij veel merken vervalt deze wanneer het onderhoud niet binnen de vastgelegde service intervallen gedaan wordt.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Dan gewoon eerder een afspraak maken. Houdt er maar rekenung mee dat we in de nabije toekomst nog veel meer problemen gaan krijgen door personeelstekorten. Mensen willen vroeger net pensioen, degene die nog niet met pensioen zijn willen niet meer voltijds werken en de grenzen moeten dicht voor arbeidsmigranten...

Plaats reactie