Volgens mij zijn dit allemaal aannames van de TS, alleen een verkeersongevallenanalyse' (VOA) van de politie zal zijn aannames kunnen bevestigen. Of er moeten onpartijdige betrouwbare getuigen zijnwitte angora schreef: ↑31090751 user_id=120833]Dat had TS ook. Sterker nog, de tegenligger was begonnen met afremmen omdat ze op dat moment nog rood had. Dat kun je zien. Dat ze daarna gas bij geeft, terwijl TS al op het kruispunt is, sja...Har45 schreef:2989015 time=1731087995 user_id=160161]
De algemeen geldende regel van zorgvuldigheid in het verkeer (artikel 6 WVW) brengt echter mee dat - ook bij groen licht - niet mag worden afgeslagen voordat is gecontroleerd of dat zonder gevaar kan, en de weg daadwerkelijk vrij is.
Papegaaiduiker schreef: ↑07 nov 2024 21:31Er kwam een auto als tegemoetkomend verkeer aanrijden met 60-70 km/h. Ze had blijkbaar afgeremd, stoplicht stond volgens haar op rood en sprong ineens op groen. Ze is dus doorgereden en op mij ingereden terwijl ik afsloeg.
Tot die tijd geldt :
De algemeen geldende regel van zorgvuldigheid in het verkeer (artikel 6 WVW) brengt echter mee dat - ook bij groen licht - niet mag worden afgeslagen voordat is gecontroleerd of dat zonder gevaar kan, en de weg daadwerkelijk vrij is.