Zijn nu dik 2 maanden verder en nog steeds niets gehoord ,zou 2e kwartaal zijn!! Kreeg goodwill conpensatie van 120,00 euro maar dat dekt bij lange na niet de extra benzine kosten , rij hoofzakelijk electrisch (tankte maar 1x per maand) nu tank ik 2.5 per maand dus veel meer kosten, ford doet niets verder!!
Ford kuga phev hybride
-
Ford kuga phev hybride
Brieg gekregen van Ford dat er een software fout zit en de auto mag niet meer opgeladen worden tot de update er is!!
Zijn nu dik 2 maanden verder en nog steeds niets gehoord ,zou 2e kwartaal zijn!! Kreeg goodwill conpensatie van 120,00 euro maar dat dekt bij lange na niet de extra benzine kosten , rij hoofzakelijk electrisch (tankte maar 1x per maand) nu tank ik 2.5 per maand dus veel meer kosten, ford doet niets verder!!
Re: Ford kuga phev hybride
Schrale troost: je bent niet de enige. Ik zou mee gaan lezen in dit inmiddels goedgevulde topic op het Focusforum, daar heb je waarschijnlijk meer aan dan hier.
Is er sprake van een terugroepactie, dan wordt er al snel van uit gegaan dat de auto non-conform is. In dat geval is de verkoper aan te spreken voor de mogelijke schade daaruit voortvloeit, zoals de kosten van een vervangende auto.
Het komt voor dat fabrikanten of importeurs een compensatieregeling aanbieden. Vaak moet je dan aan specifieke voorwaarden voldoen. Als je aan de voorwaarden van de compensatieregeling voldoet, kun je daar natuurlijk aanspraak op maken. Let op, als je gebruik maakt van een compensatieregeling, wordt ervanuit gegaan dat je schade gecompenseerd is en kun je dus geen aanspraak meer maken op een vergoeding van de verkoper.
Link: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/an ... er-rechten
Het komt voor dat fabrikanten of importeurs een compensatieregeling aanbieden. Vaak moet je dan aan specifieke voorwaarden voldoen. Als je aan de voorwaarden van de compensatieregeling voldoet, kun je daar natuurlijk aanspraak op maken. Let op, als je gebruik maakt van een compensatieregeling, wordt ervanuit gegaan dat je schade gecompenseerd is en kun je dus geen aanspraak meer maken op een vergoeding van de verkoper.
Link: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/an ... er-rechten
Er is door Ford een gratis oplossing aangeboden, maar die is men nog aan het onderzoeken. Zodra men die oplossing heeft, dan wordt het opgelost.
Ik heb een vermoeden waar het probleem in zit, maar dat betekent dat bepaalde laadtesten niet juist zijn uitgevoerd en men dus eigenlijk geen goedkeuring volgens de R10 zou moeten hebben. Het kan ook zijn dat er bij 1 voertuig de inbouwvoorschriften (bepaald filter vergeten of een kabel verkeerd geplaatst) niet goed zijn opgevolgd en het allemaal een storm in een glas water is. Vandaar het onderzoek.
Ik heb een vermoeden waar het probleem in zit, maar dat betekent dat bepaalde laadtesten niet juist zijn uitgevoerd en men dus eigenlijk geen goedkeuring volgens de R10 zou moeten hebben. Het kan ook zijn dat er bij 1 voertuig de inbouwvoorschriften (bepaald filter vergeten of een kabel verkeerd geplaatst) niet goed zijn opgevolgd en het allemaal een storm in een glas water is. Vandaar het onderzoek.
De auto doet het gewoon. Als je een vervangende auto krijgt van hetzelfde type heb je hetzelfde probleem. Als je een andere (brandstofauto) krijgt heb je ook de extra kosten. Softwareproblemen zijn weliswaar non-conform, maar je kunt het eigenlijk niet vergelijken met mechanische problemen waarbij de dealer een nieuw onderdeel kan monteren om het probleem op te lossen. Een softwareprobleem heeft tijd nodig om op te lossen. Niet alleen de code aanpassen, maar het moet ook uitgebreid getest worden, en de installatie moet idiot-proof worden gemaakt. Het moet bij iedere dealer, in alle auto's geinstalleerd kunnen worden zonder dat daar een softwarexpert bij aanwezig is. En dat kan lastig zijn en moet dus heel goed getest worden moet zo veel mogelijk variabelen die voor kunnen komen.
-
Mag niet meer opgeladen, of kan niet meer opgeladen?
Als de auto gewoon werkt, zou ik gewoon laden.
Ik vraag me af wat de verzekering dan zegt op het moment dat de auto vervolgens boem zegt.Arizonakid schreef: ↑08 mei 2025 21:01Mag niet meer opgeladen, of kan niet meer opgeladen?
Eens, dat lijkt me inderdaad niet handig, stel dat er wat gebeurt wat te maken heeft met het laadsysteem. Verzekering zal daar dan inderdaad waarschijnlijk heel kritisch naar kijken.
Hoeveel goedkoper is elektrisch rijden momenteel eigenlijk tegenover benzine. De laatste keer dat ik het controleerde voor een hybride was het verschil best klein, doordat de tarieven qua elektra nogal hoog waren. Als dat nog steeds zo is, is de 'schade' misschien niet eens de moeite waard om je druk over te maken.
Hoeveel goedkoper is elektrisch rijden momenteel eigenlijk tegenover benzine. De laatste keer dat ik het controleerde voor een hybride was het verschil best klein, doordat de tarieven qua elektra nogal hoog waren. Als dat nog steeds zo is, is de 'schade' misschien niet eens de moeite waard om je druk over te maken.
Terecht, die som moet je sowieso maken als je wilt weten of er daadwerkelijk schade is. Hangt heel erg van je persoonlijke situatie af, natuurlijk. Als je de PHEV nu (mede) gebruikt om je (vaste) terugleververgoeding te drukken, kan het nog best oplopen.
Punt is daarnaast dat die Kuga best een grote, zware wagen is, die enkel op benzine een flinke slok lust.
Punt is daarnaast dat die Kuga best een grote, zware wagen is, die enkel op benzine een flinke slok lust.
Heb je ook dit al besproken met ford?
Want niet alleen het tanken,maar je hebt ook nog meer kosten omdat de auto zwaarder is,geen idee hoe dit momenteel zit met de wegenbelasting
Want niet alleen het tanken,maar je hebt ook nog meer kosten omdat de auto zwaarder is,geen idee hoe dit momenteel zit met de wegenbelasting
Volgens mij is de wegenbelasting nog zeker tot volgend jaar gunstig voor elektrische auto's.
Maar verder vraag ik me af of dat wel 'schade' zou zijn, immers of de auto nu wel of niet opgeladen mag worden, de wegenbelasting zal niet veranderen.
Maar verder vraag ik me af of dat wel 'schade' zou zijn, immers of de auto nu wel of niet opgeladen mag worden, de wegenbelasting zal niet veranderen.
Voor elektrische wel,dat weet ik,want ik heb er zelf een
Maar dacht voor hybride niet meer
Even nagekeken,inderdaad voor elektrisch is de korting nog 75%
Voor hybride nog maar 25%
https://www.autovisie.nl/nieuws/wegenbe ... n-hybride/
Maar dacht voor hybride niet meer
Even nagekeken,inderdaad voor elektrisch is de korting nog 75%
Voor hybride nog maar 25%
https://www.autovisie.nl/nieuws/wegenbe ... n-hybride/
Maar wegenbelasting vormt inderdaad geen schade.
-
Deze Fords zijn een brandgevaar op vier wielen.
Mensen met zonnepanelen (wij hebben er 16) hebben een hoge opbrengst de afgelopen weken. Dan is het laden in principe "gratis" en het nadeel op dit moment dus groter.Cro schreef: ↑09 mei 2025 10:27Eens, dat lijkt me inderdaad niet handig, stel dat er wat gebeurt wat te maken heeft met het laadsysteem. Verzekering zal daar dan inderdaad waarschijnlijk heel kritisch naar kijken.