Ford kuga phev hybride

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Ford kuga phev hybride

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speedy123 schreef: ↑
25 sep 2026 11:14
Waar het kennelijk misgegaan is, is dat deze marges niet correct zichtbaar zijn geweest of in het geheel niet correct ingesteld waren. Na de problemen, is dit alsnog gedaan.
Ho Ho, dat is mijn interpretatie van alle feiten geweest en volgens mij een redelijk logische. Er is geen feitelijke uitleg vanuit Ford die uitlegt waar het probleem zat.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef: ↑
25 sep 2026 12:31
Speedy123 schreef: ↑
25 sep 2026 11:14
Over het algemeen stelt men dat de veilige onder marge 20% is en de boven marge 80% .
Blijf tussen de 20% en 80% acculading. Dit minimaliseert de chemische spanning en warmteontwikkeling in de batterijcellen, wat degradatie (slijtage) op de lange termijn tegengaat.
Dan blijft er 60% over, lijkt me wel erg weinig. Is dat je enige onderbouwing?
Vooralsnog is enkel een EMC meetmethodiek aangehaald, waar die 20..80% in zou staan.
Maar dat zegt natuurlijk niets. Botsproeven gebeuren met 50km/h, dat betekent ook niet dat je niet harder kan/mag.

De vraag aan AI gesteld:
Welk percentage is bruikbaar?
Er is geen vast percentage. Bij moderne EV's ligt de netto capaciteit vaak rond 85–95% van de bruto capaciteit.
Moet je er wel rekening mee houden dat ev's veel meer capaciteit over hebben als ze een marge van 5% gebruiken dan een hybride die heeft in 20%. Die kunnen dus strakker afgeregeld worden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Eerlijkheid gebied te zeggen: Als ik deze specs gebruik, dan is de rekensom prima in lijn met het 20-80% verhaal.
https://www.auto-data.net/en/ford-kuga- ... ecvt-37740

Helaas is de link met specs van Ford zelf " temporarily unable."
https://media.ford.com/content/dam/ford ... chSpec.pdf

Plaats reactie