krimpflatie
-
wajakas1953
krimpflatie
Goedendag,
vandaag een pakmelk van Campina open gemaakt om voor mijn kleinzoon pannekoeken te bakken, Noormaal zat er 1000 cc in nu nog maar 850cc.
ook pakken melk last van krimpflatie, anders gezegt ook hier worden we belazerd.
vandaag een pakmelk van Campina open gemaakt om voor mijn kleinzoon pannekoeken te bakken, Noormaal zat er 1000 cc in nu nog maar 850cc.
ook pakken melk last van krimpflatie, anders gezegt ook hier worden we belazerd.
-
NeoDutchio
Re: krimpflatie
Zo lang op de verpakking de juiste inhoud staat word niemand belazerd hoor.
Inflatie is ook niet iets van de laatste tijd. Toen uw opa of oma voor u pannenkoeken ging bakken waren de prijzen ook anders. Net zo goed dat ook salarissen en uitkeren hoger worden.
Inflatie is ook niet iets van de laatste tijd. Toen uw opa of oma voor u pannenkoeken ging bakken waren de prijzen ook anders. Net zo goed dat ook salarissen en uitkeren hoger worden.
-
witte angora
Kan het ook zijn dat de kleinzoon stiekem een paar slokken melk gedronken heeft?
Wettelijk wellicht juist, maar je kunt je ook afvragen of dit met voldoende duidelijkheid gebeurd. Dit soort wijzigingen gaan juist met stille trom.NeoDutchio schreef: ↑11 jan 2026 10:45Zo lang op de verpakking de juiste inhoud staat word niemand belazerd hoor.
Moeten we nu echt bij elk literpak dat we kopen, checken of er nog steeds een liter in zit?
Het benodigde extra verpakkingsmateriaal helpt het milieu ook niet.
Daar gaat het hier niet over, krimplatie is een verhulde prijsverhoging
Consumenneke
vindt dit leuk
Voor zover ik weet heeft Campina de inhoud van een pak 1 liter melk niet veranderd en is nog steeds 1 liter.
Als uw ongeopende 1 liter pak melk maar 850 milliliter bevatte denk ik meer aan toeval door een lekkende verpakking dan aan opzettelijk 1 liter verpakkingen met minder melk afvullen want daarvoor is het verschil te groot.
Als uw ongeopende 1 liter pak melk maar 850 milliliter bevatte denk ik meer aan toeval door een lekkende verpakking dan aan opzettelijk 1 liter verpakkingen met minder melk afvullen want daarvoor is het verschil te groot.
-
Roze Angora
Ja, en? Het mag gewoon, wat iemand er ook van vindt.Daar gaat het hier niet over, krimpflatie is een verhulde prijsverhoging.
Overigens wordt ook in dit topic alleen maar een frustratie gedumpt.
Krimpflatie zou zijn dat de pakken kleiner zijn gemaakt en de prijs hetzelfde was gebleven. Dit lijkt eerder op een meetfout van uw kant of een incidentele fout. Zet de volgende keer een paar pakken melk op een weegschaal in de winkel (groenteafdeling). Als ze minder dan een kilogram wegen moet je de bedrijfsleider er bii halen zodat hij het kan melden bij hun leverancier.
Volgens mij heeft Campina alleen 1 liter, halve liter en 1 1/2 liter pakken en kleine verpakking 6x20cl. Denk toch dat het pak óf lek was óf "iemand" heeft er al wat uit gedronken. Wat staat er bij u op het pak?
Dat kijkt me de meest waarschijnlijke verklaring. Ik geloof er niets van dat er standaard 15% te weinig melk in een literpak zou zitten.
Moet je er wel even rekening mee houden dat het soortelijk gewicht van melk iets hoger ligt dan dat van water. Maar t is goed genoeg om een indicatie te krijgen.
Nee dat zal Campina niet doen. In een pak zit de hoeveelheid die op het pak gemeld staat. Dus een verpakking waarop 1000ml of 1 liter staat, zal normaliter een liter melk bevatten.wajakas1953 schreef: ↑10 jan 2026 16:34vandaag een pakmelk van Campina open gemaakt om voor mijn kleinzoon pannekoeken te bakken, Noormaal zat er 1000 cc in nu nog maar 850cc.
In heel uitzonderlijke gevallen kan er bij het vullen in de fabriek iets misgegaan zijn, de kans dat het pak door de kwaliteitscontrole komt is dan extreem klein maar het kan natuurlijk wel. Logischer is het om te vermoeden dat het pak een kleine lekkage had en wat melk verloren is.
Dit heeft verder weinig met krimpflatie te maken, bij krimpflatie staat de nieuwe hoeveelheid correct op het pak vermeldt. Zoals bijvoorbeeld bij de 900ml sinaasappel flessen van Innocent die de literflessen destijds hebben vervangen. Of de 450 gr pannenkoeken meel pakken die vroeger als pak met 500 gr pannenkoeken meel geleverd werden.
Ik zou me er eerlijk gezegd verder niet druk om maken, de kans dat u het nogmaals overkomt is extreem klein.
Waar staat in de OP welke inhoud er op het pak staat?Speedy123 schreef: ↑11 jan 2026 14:26Nee dat zal Campina niet doen. In een pak zit de hoeveelheid die op het pak gemeld staat. Dus een verpakking waarop 1000ml of 1 liter staat, zal normaliter een liter melk bevatten.wajakas1953 schreef: ↑10 jan 2026 16:34vandaag een pakmelk van Campina open gemaakt om voor mijn kleinzoon pannekoeken te bakken, Noormaal zat er 1000 cc in nu nog maar 850cc.
In heel uitzonderlijke gevallen kan er bij het vullen in de fabriek iets misgegaan zijn, de kans dat het pak door de kwaliteitscontrole komt is dan extreem klein maar het kan natuurlijk wel. Logischer is het om te vermoeden dat het pak een kleine lekkage had en wat melk verloren is.
Dit heeft verder weinig met krimpflatie te maken, bij krimpflatie staat de nieuwe hoeveelheid correct op het pak vermeldt. Zoals bijvoorbeeld bij de 900ml sinaasappel flessen van Innocent die de literflessen destijds hebben vervangen. Of de 450 gr pannenkoeken meel pakken die vroeger als pak met 500 gr pannenkoeken meel geleverd werden.
Ik zou me er eerlijk gezegd verder niet druk om maken, de kans dat u het nogmaals overkomt is extreem klein.
Ik heb zelf nooit campina melk, dus geen idee wat er normaal in de winkel staat, maar als ik ga googlen, dan krijg ik:
Dus blijkbaar is dat soort pakken wel te krijgen en als de supermarkt van TS 1L pakken heeft vervangen door 850ml pakken in datzelfde schap voor ongeveer dezelfde prijs, dan zou dat idd krimpflatie zijn..Campina melk in 850ml-pakken is beschikbaar in verschillende supermarkten.
-
Roze Angora
Waar vind je dat? Als ik google, vind ik nergens pakken van 850 ml, en als ik letterlijk jouw citaat google krijg ik 0 resultaten.
De verpakking melk bevat 1L e.
Dit vereist volgens wetgeving een goedgekeurd controlesysteem.
Batchverwerking op 1L gemiddeld en afwijkingen binnen marges op eenheid product.
Ik ga ervanuit dat bij Campina ook een of ander uitstootmechanisme functioneert die hierop aanstuurt en controleert.
Ik kan zo 10 zaken verzinnen waarom er toch nog een foute hoeveelheid in de winkel ligt; uiteraard hoort dat zeker niet te gebeuren.
TS had ook terug kunnen gaan naar de winkel of contact op nemen en dan had winkelier de andere verpakkingen ook kunnen controleren op afwijkingen.
Nu blijft het bij een onzinnig topic.
Dit vereist volgens wetgeving een goedgekeurd controlesysteem.
Batchverwerking op 1L gemiddeld en afwijkingen binnen marges op eenheid product.
Ik ga ervanuit dat bij Campina ook een of ander uitstootmechanisme functioneert die hierop aanstuurt en controleert.
Ik kan zo 10 zaken verzinnen waarom er toch nog een foute hoeveelheid in de winkel ligt; uiteraard hoort dat zeker niet te gebeuren.
TS had ook terug kunnen gaan naar de winkel of contact op nemen en dan had winkelier de andere verpakkingen ook kunnen controleren op afwijkingen.
Nu blijft het bij een onzinnig topic.
-
witte angora
Speedy123
vindt dit leuk
Inderdaad. Het is zoals u suggereert, een hoop mensen begrijpen nog niet helemaal hoe LLM's (AI) werken. Het zijn woord voorspellers. Dus als je dat intikt, dan gaat de LLM een mooi verhaal maken omtrent de Campina 850 ml melk pakken in supermarkten.witte angora schreef: ↑11 jan 2026 18:28Waaronder Jumbo en Albert Heijn.
AI...
https://www.google.com/search?q=Campina ... e&ie=UTF-8
Alleen in het echt bestaan ze niet
Maak ervan "Campina melk in 645ml-pakken is beschikbaar in verschillende supermarkten" en je krijgt terug van Google AI:
Ja, Campina melk is in 645ml-pakken verkrijgbaar bij diverse supermarkten in Nederland, zoals Jumbo, Albert Heijn, en andere via aanbiedingen op Supermarktscanner, en wordt ook online aangeboden via partijen als Compliment.nl. Het is een standaard product dat je in de meeste reguliere supermarkten kunt vinden, vaak in de houdbare variant (Langlekker),
-
witte angora
Dan ben ik benieuwd of je dankzij AI mensen nu ook op hun bruine ogen kan geloven...

-
Roze Angora
Ik zie het ook staan,bij jumbo en de spar