Krimpflatie bij Lidl

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Plaats reactie
Ridder te voet

Krimpflatie bij Lidl

Bericht door Ridder te voet »

Vandaag kocht ik 2 dozen Bon Gelatie Almond ijs bij Lidl. Thuisgekomen zag ik bij het in de vriezer leggen van het ijs een klein rood balkje met de tekst "New Serving Size". Toen ik de inhoudsmaten opzocht bleek dat de nieuwe verpakking 120 ml minder ijs bevatte dan de oude verpakking. Een verschil van16,75%. De oude verpakking heeft een inhoud van 720 ml/504 gram. De nieuwe verpakking heeft een inhoud van 600 ml/450 gram. Komt er kortweg op neer dat de consument simpelweg 1 ijsje van het oude gewicht minder krijgt. Omdat de dozen exact dezelfde afmetingen hebben, er ook precies hetzelfde uitzien en het rode balkje niet opvalt als je boodschappen doet, komt op mij over als je reinste oplichterij.

riddert

Re: Krimpflatie bij Lidl

Bericht door riddert »

Het is voor uw eigen bestwil. Want zeg nu eens eerlijk, die ijsjes, bent u die nu werkelijk nodig?

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Oplichterij… als ze het zelfs expliciet met een rode balk aangeven…? Als je het thuis kunt zien, kan je het ook in de winkel zien.
Ik vind ‘t duidelijk zat.

Afbeelding

Hun website loopt blijkbaar nog wel achter overigens.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Het is inderdaad oplichterij. Je zet erop New service size. In het Engels is het al onduidelijk, maar waarom zet je niet eerlijk, gewoon in het Nederlands: nu ruim 10% minder voor dezelfde prijs.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
25 jul 2026 18:55
In het Engels is het al onduidelijk, maar waarom zet je niet eerlijk, gewoon in het Nederlands: nu ruim 10% minder voor dezelfde prijs.
Misschien omdat een Nederlandse tekst op een Engelstalige doos pas écht gek zou zijn…? In het Engels is het overigens volstrekt duidelijk.

Gelukkig staat naast decoreer waarschuwing ook nog gewoon het juiste gewicht duidelijk op de van de doos. Hetviscdus eerder een kwestie van niet kijken dan van oplichting.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
25 jul 2026 19:01
J. Deltoer schreef:
25 jul 2026 18:55
In het Engels is het al onduidelijk, maar waarom zet je niet eerlijk, gewoon in het Nederlands: nu ruim 10% minder voor dezelfde prijs.
Misschien omdat een Nederlandse tekst op een Engelstalige doos pas écht gek zou zijn…? In het Engels is het overigens volstrekt duidelijk.
Dan wordt het tijd dat winkels weer verplicht verpakkingen aanbieden met nederlandse tekst zoals vroeger.

Ga lekker in Engeland hip doen met je Engelse teksten.

BL2

Bericht door BL2 »

Die ijsjes waren eerst ook veel te groot.
Alleen al voor de gezondheid is het al beter dat ze nu iets kleiner zijn.
Bijkomend voordeel, de prijs kon hetzelfde blijven.

Plaats reactie