De Cholesterol Leugen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Leon74

Re: De Cholesterol Leugen

Ongelezen bericht door Leon74 »

xflorisx schreef:
19 feb 2024 21:33
Dat had ik al een beetje verklapt door over een ambulance te spreken en een neuroloog. Dan weet de goede verstaander genoeg. Komt meer in de familie voor. En het was voor mij zeker geen licht geval. Gelukkig werd het door mijn omgeving zeer snel herkend en was ik supersnel in het ziekenhuis.
Gelukkig zonder veel bijwerkingen. Had ook erger kunnen aflopen. Bekende die gelijk met mij in het ziekenhuis lag heeft het niet gehaald.
Ik houd daarom de LDL waarde netjes onder de geadviseerde waarde. En slik dus graag. Ik ondervind geen nadelen van het gebruik van de statines.
Nee, dan weet de goede verstaander juist nog niet veel :-)
Wat in de volksmond een "beroerte" heet, kan ofwel een infarct ofwel een bloeding zijn. Big difference.

Als je het over een infarct hebt: Heb een studie gezien die laat zien dat statines het aantal nieuwe infarcten vermindert. mensen die een beroerte hebben gehad en geen statines gebruiken, krijgen vaker nieuwe, kleinere beroertes. Bij mensen die statines slikken na een infarct, kwamen er volgens die studie minder infarcten voor, maar waren ze wel veel ernstiger (dan bij mensen die geen statines slikten) als ze toch een nieuw herseninfarct kregen.

Leon74

Cholesterolremmers (statines) kunnen het risico op dementie verdubbelen:

https://www.youtube.com/watch?v=TtD7O7CRNms

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Leon74 schreef:
20 feb 2024 00:14
Cholesterolremmers (statines) kunnen het risico op dementie verdubbelen:

https://www.youtube.com/watch?v=TtD7O7CRNms
Nog meer youtube video's en nog meer boeken om te kopen. Het verdienmodel is inmiddels duidelijk!

Leon74

ZeerPrivé schreef:
20 feb 2024 01:01
Nee, er zijn niet "meer risicofactoren". Cholesterol is geen risicofactor.
HDL niet nee, LDL wel.
Nee, dat is inmiddels complete onzin gebleken.
Ik heb dat hierboven al laten zien:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36272449/

(vertaling):

"Conclusies: Onder een breed spectrum van patiënten verwezen voor verschillende hartonderzoeken en variërend van laag tot hoog klinisch risico, werd hypercholesterolemie niet geassocieerd met een verhoogd risico op mortaliteit. Onze bevindingen suggereren dat hypercholesterolemie gevoelig kan zijn voor verstorende factoren door andere klinische factoren en veranderingen in behandeling na tests in patiëntenpopulaties."

En zo zijn er tientallen studies te vinden dat cholesterol/ LDL cholesterol geen verhoogd risico betekent.
Het is gewooon niet waar. Klinkklare onzin. Punt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het lijkt wel alsof we hier een geloofsovertuiger hebben wiens voet je tussen je deur vandaan moet trappen.

Leon74

"Kortom: als je simpelweg turft hoeveel mensen in de statine-groep overlijden (vergeleken met de controlegroep), dan blijkt in menige trial dat net zo veel of meer mensen overlijden, omdat de vermindering in hartinfarcten teniet wordt gedaan door de stijging in andere doodsoorzaken. De absolute aantallen zijn klein, maar dat geldt voor zowel de hartinfarcten als bijvoorbeeld de kankers."

"Een andere merkwaardige procedure van de fabrikanten bij deze trials, is de run-in periode. Dit betekent dat de resultaten van de trial pas worden geregistreerd vanaf een maand na het begin van de toediening van statines. In de praktijk bleek namelijk dat een kwart van de proefpersonen binnen een maand afhaakte – naar je mag aannemen wegens de bijwerkingen – en die hoeven dan niet meegenomen te worden in de evaluatie van de trial.

Maar eigenlijk is het nog veel gekker: bovenstaande is alleen maar wat wij van de farmaceutische industrie mogen weten over statines. Die voeren namelijk zelf de trials uit om de werkzaamheid aan te tonen, en houden de oorspronkelijke data geheim. Onafhankelijke onderzoekers, die niet door de fabrikant betaald worden, krijgen dus niet de kans om die data te analyseren."

https://www.nemokennislink.nl/publicati ... industrie/

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft iemand u gedwongen die statines te nemen?

Leon74

Lady1234 schreef:
20 feb 2024 23:48
Heeft iemand u gedwongen die statines te nemen?
Als je de documentaire van Tros Radar gezien zou hebben, zou je geweten hebben dat dokters vaak psychische druk uitoefenen op mensen. In de documentaire werd een voorbeeld aangehaald van een cardioloog die zei: Als U geen statines neemt, zie ik U over 2 jaar terug op de operatietafel.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja en? Van 2007. En u neemt toch niets, of voelt u zich nog steeds gedwongen?

Leon74

Lady1234 schreef:
21 feb 2024 00:01
Doet dat er toe?

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Leon74 schreef:
21 feb 2024 00:04
Lady1234 schreef:
21 feb 2024 00:01
Doet dat er toe?
Meer ervaring (17 jaar!), uitwisseling van wetenschappelijk onderzoek en voortschrijdend inzicht misschien? Bovendien heb ik zelf heel goede ervaringen met "oom dokter" zoals u de arts nogal denigrerend noemt. Wilde mij dus juist liever géén statines voorschrijven maar wees nogmaals op veel bewegen (in mijn geval wandelen) per dag, veel vezelrijke voeding. Zelf heb ik daar nog dat proactief flesje van merk B...l per dag aan toegevoegd (of dat wel of niet hielp maakte me niet zoveel uit, wilde gewoon alles doen wat ik zelf kon bedenken). Resultaat was lager cholesterolgehalte en dat blijft nu al jaren op hetzelfde peil. Verder vind ik deze discussie behoorlijk agressief worden en dat u daar flink aan bijdraagt. U hebt uw standpunt, dat is uw goed recht, maar u probeert dat op allerlei manieren op te dringen. Sommigen onder ons delen dat standpunt niet en houden zich aan "oom dokter". So what? Bovendien zijn zulke
medische zaken niet geschikt voor een leken consumenten platform.

HVT5858

Ongelezen bericht door HVT5858 »

Ik slikte dus Rode rijst tabletten, 10mgr werkzame stof, mijn huisarts vertelde nadat ik pauzeerde dat mijn cholesterol omhoog was, dus terug aan de gang, de keer er op was het in orde.
Toen kwam de farmaceutische industrie die vond dat ik geen 10mgr biologisch product mocht slikken, het werd verboden in de dosis en werd verlaagd tot 2,9mgr, én nu de melding bij Radar dat Rode gist rijst tabletten de cholesterol verlaging niet mogen claimen….?!
Dus ik zou nu medicijnen moeten gaan slikken?
Ik slik nu een combinatie die hopelijk ook werkt met ook 2,9 mgr bevat…
Ik denk dat het bij mij aantoonbaar werkte en ook dat de farmaceutische industrie zoveel macht heeft….

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

HVT5858 schreef:
09 jun 2025 22:04
Ik slikte dus Rode rijst tabletten, 10mgr werkzame stof, mijn huisarts vertelde nadat ik pauzeerde dat mijn cholesterol omhoog was, dus terug aan de gang, de keer er op was het in orde.
Heel mooi.
HVT5858 schreef:
Toen kwam de farmaceutische industrie die vond dat ik geen 10mgr biologisch product mocht slikken, het werd verboden in de dosis en werd verlaagd tot 2,9mgr, én nu de melding bij Radar dat Rode gist rijst tabletten de cholesterol verlaging niet mogen claimen….?!
De farmaceurische industrie? Weet u dat zeker? De Europese Commissie heeft een aanbeveling gedaan van 3 mgr per dag maximaal, dat betekent dat de leveranciers deze aanbeveling op de potjes zetten.

Slimme mensen houden zich daaraan maar er is toch verder niks verboden? U krijgt toch geen boete als u eigenwijs gewoon 10 mgr per dag blijft slikken? Hoevele potjes u koopt wordt toch ook nergens geregistreerd, toch niemand die dat weet?
HVT5858 schreef:
De aanbevolen dagelijkse dosering moet minder dan 3 mg monacolinen bevatten.
Dus ik zou nu medicijnen moeten gaan slikken?
Van wie moet u medicijnen slikken? Wie legt u die verplichting op?

HVT5858 schreef:
Ik slik nu een combinatie die hopelijk ook werkt met ook 2,9 mgr bevat…
Ik denk dat het bij mij aantoonbaar werkte en ook dat de farmaceutische industrie zoveel macht heeft….
Welke macht heeft de farmaceutische industrie dan? Invloed op de aanbeveling op de potjes wellicht maar als u het daar niet mee eens bent, wat voor hinder heeft u daar dan van?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is gewoon een groot complot. Die farmaceutrische industrie bedenkt iedere keer nieuwe dingen om de zakken mee te vullen. Cholestorol, Corona, noem het maar op. En anders vult de wapenindustrie wel hun zakken. En bij de geldmaat komt bij veel mensen ook te weinig euro's eruit. En de drank wordt ook steeds duurder.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2025 23:43
Het is gewoon een groot complot. Die farmaceutrische industrie bedenkt iedere keer nieuwe dingen om de zakken mee te vullen. Cholestorol, Corona, noem het maar op. En anders vult de wapenindustrie wel hun zakken. En bij de geldmaat komt bij veel mensen ook te weinig euro's eruit. En de drank wordt ook steeds duurder.
Natuurlijk...alles is een complot. Het is niet gezond om zo te denken. Klinkt alsof je hulp nodig hebt

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Speedy123 schreef:
09 jun 2025 23:08
Welke macht heeft de farmaceutische industrie dan? Invloed op de aanbeveling op de potjes wellicht....
De marketing afdeling gaat natuurlijk verder dan enkel het label op het potje.
Er zijn wel meer manieren om je medicijnen voorgeschreven te krijgen.
Achtergrond (met klokkenluider)
https://www.youtube.com/watch?v=44NyQNBWyG4

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Methusalah schreef:
10 jun 2025 06:47
J. Deltoer schreef:
09 jun 2025 23:43
Natuurlijk...alles is een complot. Het is niet gezond om zo te denken. Klinkt alsof je hulp nodig hebt
Of JD heeft een borrel teveel op, of het is sarcasme. Ik hou het op het laatste... :wink:

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik ben zo een slachtoffer dan de statines
En geloof me maar,ik heb ze bijna allemaal geprobeerd
Verdroeg er geen een,zelfs toen ze uit armoede kwamen met rode rijst capsules
En ik heb een goede arts,een dieet werkt niet trouwens als je een erfelijke vorm hebt
Daarnaast heb ik ze veel te lang doorgeslikt,ook volgens mijn huisarts,had ik eeder aan de bel moeten trekken,en geen jaren door gaan
Ik zit nu met levenslange problemen met de spieren in mijn benen
Ben trouwens 70 jaar,en een vrouw

Kan nu nog nauwelijks lopen door die pillen

Limlander40

Ongelezen bericht door Limlander40 »

Mijn cholesterol is ook al jaren “te hoog” dan neem ik een tijdje die boter van Pro active en hey het daalt. Wat ik wel merk als ik die boter gebruik dat ik soms een gevoel van messteken in mijn lijf hebt. Stop,ik er mee dan verdwijnt dat ook weer.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

16again schreef:
10 jun 2025 07:39
Speedy123 schreef:
09 jun 2025 23:08
Welke macht heeft de farmaceutische industrie dan? Invloed op de aanbeveling op de potjes wellicht....
De marketing afdeling gaat natuurlijk verder dan enkel het label op het potje.
Er zijn wel meer manieren om je medicijnen voorgeschreven te krijgen.
Achtergrond (met klokkenluider)
https://www.youtube.com/watch?v=44NyQNBWyG4
We hebben het hier over een voedingssupplement, niet over een medicijn.

Plaats reactie