Ziekenhuis weigert medewerking machtiging ziekenvervoer

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lowieze

Re: Ziekenhuis weigert medewerking machtiging ziekenvervoer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Aan zo’n ombudsfunctionaris heb je ook niet veel. ‘Intern navraag gedaan’ en dan met zo’n antwoord komen.
Wat een omslachtig gedoe om een eenvoudige verklaring te krijgen.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

het gaat om een simpel formuliertje (zoekopdracht: DSW machtigingsformulier zittend ziekenvervoer) , kan volledig panklaar vooraf ingevuld worden en onder de neus behandelend zorgverlener geschoven worden ter ondertekening (of iemand die namens hem mag ondertekenen).
Ik snap overigens wel dat een zorgverlener in de huidige tijd niet om dit soort extra administratie zit te wachten, terwijl het vervoersprobleem gelinkt aan de uitgevoerde behandeling zeker in dit geval al klip en klaar is. Typisch gevalletje onnodige bureaucratie.. maar ook gevalletje inefficiënt werken van het ziekenhuis zelf...Het is immeers geen verrassing dat er een aanvraag gedaan moet worden, kan makkelijk administratief voorbereid, net zoals bv de ontslagbrieven en intercollegiale communicatie .

Tiidmasine

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

criticus2 schreef:
18 dec 2024 11:58
het gaat om een simpel formuliertje (zoekopdracht: DSW machtigingsformulier zittend ziekenvervoer) , kan volledig panklaar vooraf ingevuld worden en onder de neus behandelend zorgverlener geschoven worden ter ondertekening (of iemand die namens hem mag ondertekenen).
Ik snap overigens wel dat een zorgverlener in de huidige tijd niet om dit soort extra administratie zit te wachten, terwijl het vervoersprobleem gelinkt aan de uitgevoerde behandeling zeker in dit geval al klip en klaar is. Typisch gevalletje onnodige bureaucratie.. maar ook gevalletje inefficiënt werken van het ziekenhuis zelf...Het is immeers geen verrassing dat er een aanvraag gedaan moet worden, kan makkelijk administratief voorbereid, net zoals bv de ontslagbrieven en intercollegiale communicatie .
Een aantal vragen zijn vooraf moeilijk in te schatten specifiek vraag 3 op het eerste blad en dan de medische vragen op blad 2. Die laatsten konden ingevuld worden door de huisarts. De huisarts kan echter niet inschatten hoe vaak de ritten plaats moeten vinden en over welk een tijdvak.

Tiidmasine

Kreeg 19-12 een telefoontje van de ombudsfunctionaris. Kon even mijn ei kwijt zoals je dat zo mooi kunt zeggen. Uiteindelijk kwam ik achter de reden van het weigeren. Dat komt omdat deze kwestie iets is wat onder de hardheidsclausule valt. Ga ook nog in gesprek met de chirurg die de eerste operatie heeft verricht omdat bij mij het sterke vermoeden bestaat dat zij de oorzaak is van de tweede operatie. Haar verklaring waarom die tweede operatie nodig was komt niet overeen met de rontgenfoto's die ik in bezit heb. Daar ga ik hier nu niet verder over in want heeft niets te maken met het topic onderwerp. Heb trouwens nog steeds geen reactie van DSW. We hebben er voor gekozen om toch met eigen vervoer te gaan ondanks het advies dit niet te doen. Gelukkig bleek de rit geen nadelige gevolgen gehad te hebben.

Tiidmasine

Kreeg vandaag bericht van DSW met goedkeuring voor 20 enkele ritten !! Het KAN dus wel. DSW TOP !! Bedankt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen!

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tiidmasine schreef:
20 dec 2024 19:17
Kreeg vandaag bericht van DSW met goedkeuring voor 20 enkele ritten !! Het KAN dus wel. DSW TOP !! Bedankt.
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. DSW is 1 van de klantvriendelijkste zorgverzekeraars.

Plaats reactie