CZ zorgverzekeraar termijn aanpassing

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman

Re: CZ zorgverzekeraar termijn aanpassing

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
29 apr 2025 18:21
Salarissen worden meestal op de 23e uitbetaald en soms daarvoor al. Het gaat hier om betaling die van de 1e wordt vervroegd naar de 27e (tot en met vijf dagen eerder).
Onjuist. Dat gebeurt vrijwel overal later. En ik kan het weten, want ik heb daar bij ieder loonbeslag wat ik leg mee te maken.

Maar hoe dan ook blijft het gerommel in de (zeer kleine) marge.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik weet niet beter. Mijn werkgevers hebben altijd op de 23e betaald en dat doet ook het UWV. Maar ik log uit verdeling toch meerdere keren per dag in, dus ik kan net zo goed schuiven met geld.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
29 apr 2025 18:12
Heel veel tijd is zwaar schromelijk overdreven. Het is hooguit 10 seconden werk. Bovendien, ik log anders toch in omdat ik me verveel, lees ik.
Alleen de telefoon ontgrendelen en inloggen bij de bank app duurt al langer. Ik durf te wedden dat je er op jaarbasis makkelijk een uurtje of 4 mee bezig bent. En je bespaart er op zijn hoogst een tientje per jaar mee.

Nijogeth

alfatrion schreef:
29 apr 2025 19:55
Ik weet niet beter. Mijn werkgevers hebben altijd op de 23e betaald en dat doet ook het UWV. Maar ik log uit verdeling toch meerdere keren per dag in, dus ik kan net zo goed schuiven met geld.
Oh, jij kijkt dus al heel vaak in de app. Dan is het dus anders. Ik kijk daar hooguit 1x in de week, meestal 1x in de 2 weken op.

alfatrion

Nijogeth schreef:
29 apr 2025 20:09
Alleen de telefoon ontgrendelen en inloggen bij de bank app duurt al langer. Ik durf te wedden dat je er op jaarbasis makkelijk een uurtje of 4 mee bezig bent. En je bespaart er op zijn hoogst een tientje per jaar mee.
Omdat je dat zo aangeeft heb ik hem getimed. Het inloggen en overboeken kost mij in totaal 15 seconden. Als je dat iedere dag één keer doet dan ben je in een jaar 1,5 uur aan kwijt. Maar hebben we allemaal wel niet ergens op een dag 15 seconden waarin we niet nuttig bezig zijn?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

1,5 uur, als het ons ook al lukt zo snel over te boeken, voor een paar euro.

Zou jij voor dit uurloon voor je baas ook een uur werken? Voor mij is dit echt niet de moeite waard.

alfatrion

Je bent nu bezig appels met peren aan het vergelijken. Dit is natuurlijk geen arbeid.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou ja, als je het doet uit verveling en dus om de tijd door te komen dan is de opbrengst van een paar euro per jaar natuurlijk maar bijzaak.

kuklos

Het is wel degelijk arbeid, maar voor jezelf.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
29 apr 2025 21:04
Nijogeth schreef:
29 apr 2025 20:09
Omdat je dat zo aangeeft heb ik hem getimed. Het inloggen en overboeken kost mij in totaal 15 seconden. Als je dat iedere dag één keer doet dan ben je in een jaar 1,5 uur aan kwijt. Maar hebben we allemaal wel niet ergens op een dag 15 seconden waarin we niet nuttig bezig zijn?

Als me dat al zou lukken in 15sec ( en dat is niet zo ) en dan zou me dat 1,5u werk per jaar kosten en me 4 euro zou opleveren dan is de eenvoudige conclusie dat dat het me niet waard is. Even los van het risico dat het een keer mis gaat en de opbrengst volledig teniet gedaan wordt.

Nijogeth

Ik heb even een euro overgemaakt van mijn spaarrekening naar mijn betaalrekening. Duurde me anderhalve minuut. X365=500+ minuten per jaar. Dus ergens tussen de 8 en 9 uur. Dat is een uurloon dat het mij niet waard is.

kuklos

Een halve minuut, via de app.

Maar let wel, dat is zonder te kijken welke incasso's eraan komen. Wat volgens alfatrion ook nog onderdeel was van het proces.

alfatrion

Als je in de ochtend geld overmaakt dan zie ik in hetzelfde formulier hoeveel er in de nacht afgeschreven is. Wie dat niet lukt binnen 30 seconden mag meer oefenen. Maar als je kijkt hoeveel tijd we met zijn alle op dit forum spenderen dan is dat een veelvoud van de tijd die een overboeking kost en het levert veel minder op. :mrgreen:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
29 apr 2025 22:06
Als je in de ochtend geld overmaakt dan zie ik in hetzelfde formulier hoeveel er in de nacht afgeschreven is. Wie dat niet lukt binnen 30 seconden mag meer oefenen. Maar als je kijkt hoeveel tijd we met zijn alle op dit forum spenderen dan is dat een veelvoud van de tijd die een overboeking kost en het levert veel minder op. :mrgreen:

Oefenen zelfs.. nog meer tijd besteden aan iets dat zo weinig oplevert.. dat steek ik liever in een echte hobby.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Afschrijvingen in de nacht? Die gaan bij mij toch echt overdag. En dan ook door de dag heen.
Als ik de bankapp in mijn scherm heb, dan duurt het 9 seconde om in te loggen, naar de juiste rekening te gaan en naar de geplande incasso's te kijken. In het geval van morgen moet ik 2 bedragen bij elkaar gaan optellen waarbij ik al een andere app moet openen en moet gaan switchen om deze bedragen op te tellen. Nu zit ik al op seconde 20.
Dan terug naar het beginscherm (2 stappen terug) om naar de juiste spaarrekening te gaan, deze aan te tikken en een overboeking te doen. Dat zit ik al op seconde 45.
Op de 25ste van de maand zijn de meeste automatische afschrijvingen, dan kost het nog meer tijd. Binnen 30 seconden zal misschien lukken om 1 bedrag over te boeken.

Maar goed, ieder zijn hobby, de moeite om dagelijks te gaan schuiven weegt voor mij echt niet op tegen de opbrengsten. Voor de gein even een berekening gemaakt met mijn vaste lasten. Op het begin van de maand staat er €750,- op de rekening. Als ik dagelijks bereken wat er overblijft en daar een rentepercentage van 1,7% op los laat, dan mis ik €1,31 aan rente maandelijks. Dat is enkel met mijn vaste lasten. Als ik tussendoor andere uitgaven doe, dan word dat bedrag flink lager.

alfatrion

NeoDutchio schreef:
29 apr 2025 22:52
Afschrijvingen in de nacht? Die gaan bij mij toch echt overdag. En dan ook door de dag heen.
Incasso's en geplande betalingen worden snachts verwerkt
NeoDutchio schreef:
29 apr 2025 22:52
Als ik de bankapp in mijn scherm heb, dan duurt het 9 seconde om in te loggen, naar de juiste rekening te gaan en naar de geplande incasso's te kijken. In het geval van morgen moet ik 2 bedragen bij elkaar gaan optellen waarbij ik al een andere app moet openen en moet gaan switchen om deze bedragen op te tellen.
Ik hoef niet te gaan rekenen. Je kan de toekomstige saldo bij de ING zo inzien. Je moet het alleen kunnen onthouden. Ik kan apps boven op tonen.

Bij het inzien van het toekomstige saldo worden ook voorspellingen gemaakt. Je zou dit dus ook prima wekelijks of tweewekelijks kunnen doen. Het is maar net wat je wilt.

Cyberaad

Ongelezen bericht door Cyberaad »

Je betaald altijd je premie vooruit, al is het de 27ste van de vorige maand of de 1ste van de huidige maand, ik betaalde altijd de 27ste van de maand ervoor bij het zilveren kruis, ik heb het verplaatst naar de 1ste van de huidige maand omdat mijn baas de gewoonte heeft om elke maand op een andere datum uit te betalen.

Het Zilveren Kruis doet daar niet moeilijk over

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

alfatrion schreef:
29 apr 2025 11:25
witte angora schreef:
28 apr 2025 21:14
Ik heb het hele bericht gelezen, maar ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. De reden is ook duidelijk: voor jou als particulier maakt het niet uit, het geld staat op een betaalrekening die verder geen rente oplevert.
Dat het geld wordt afgeschreven van een betaalrekening betekent niet dat er over het geld anders geen rente ontvangen wordt.
Dat klopt, maar zelfs als je het op je spaarrekening zet, dan loop je slecht 0,005 procent rente per dag mis. Het rente verlies is dan 0,7 cent per dag per verzekering. Het gaat dus nergens over.

alfatrion

Cyberaad schreef:
30 apr 2025 14:35
Je betaald altijd je premie vooruit, al is het de 27ste van de vorige maand of de 1ste van de huidige maand, (...).
Bij sommige verzekeraars betaal je achteraf of is dat mogelijk. Betaling wordt pas opeisbaar op de 1e behoudens anders luiden de afspraak. De vraag dan is of het beding onredelijk bezwarend is d.w.z. is er significant afgeweken van wat de consument zonder het beding mag verwachten of zou de consument dit beding aanvaarden als daar op eerlijke en billijke wijze over was onderhandelt. Drie maanden eerder laten betalen telt overigens ook als vooruitbetaling. Het verzetten naar de 27e is relatief beperkt en mogelijk ingegeven door een legitiem belang.
Speedy123 schreef:
30 apr 2025 14:48
Dat klopt, maar zelfs als je het op je spaarrekening zet, dan loop je slecht 0,005 procent rente per dag mis. Het rente verlies is dan 0,7 cent per dag per verzekering. Het gaat dus nergens over.
De hoogste spaarrente is op het moment 2,8% per jaar of 0,0077% per dag en met een premie van € 250 per maand kom je dan uit op 0,2 cent per dag. Dat is meer dan niets.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Tot je voor die 0,2 cent per dag wat wil gaan kopen. Ik wens je veel succes. :wink:

Plaats reactie