CZ zorgverzekeraar termijn aanpassing
Re: CZ zorgverzekeraar termijn aanpassing
Je had vroeger van die winkels waar je voor een peer centen een snoepje kon kopen. Het gaat om c.a. 62 dagen of 12,5 cent. Met jouw 1000 euro kom je uit op 50 cent.
-
Ach, we zullen maar zo denken:
'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd'.
Maar dit is wel erg klein, hoor.
'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd'.
Maar dit is wel erg klein, hoor.
Dan heb je 5 dagen nodig voor 1 cent. In de 365 dagen van een jaar zitten 73 blokken van 5 dagen. Dus dan heb je 73 blokken * 1 cent per blok is 73 cent extra verdiend.
Ga je nou echt verdedigen dat elke dag inloggen en met geld schuiven een goede manier is om 73 cent te verdienen?
-
Hoeveel stroom ben je trouwens extra kwijt gedurende de tijd dat je ermee bezig bent?
Maar als je druk bezig bent kan de verwarming weer lager.
-
Daar was dat snoepje voor van 50 cent.
Terug naar het onderwerp. Er zou bijvoorbeeld nog op de onderstaande post gereageerd kunnen worden.
alfatrion schreef: ↑30 apr 2025 16:10Bij sommige verzekeraars betaal je achteraf of is dat mogelijk. Betaling wordt pas opeisbaar op de 1e behoudens anders luiden de afspraak. De vraag dan is of het beding onredelijk bezwarend is d.w.z. is er significant afgeweken van wat de consument zonder het beding mag verwachten of zou de consument dit beding aanvaarden als daar op eerlijke en billijke wijze over was onderhandelt. Drie maanden eerder laten betalen telt overigens ook als vooruitbetaling. Het verzetten naar de 27e is relatief beperkt en mogelijk ingegeven door een legitiem belang.
Moneyman
vindt dit leuk
Ik denk, de belangen afwegend, niet dat een beroep op onredelijke bezwarendheid zal slagen.
alfatrion
vindt dit leuk
@alfatrion, eerst een hele discussie starten, en nu lafjes deze verlaten?
kuklos schreef: ↑30 apr 2025 18:10Dan heb je 5 dagen nodig voor 1 cent. In de 365 dagen van een jaar zitten 73 blokken van 5 dagen. Dus dan heb je 73 blokken * 1 cent per blok is 73 cent extra verdiend.
Ga je nou echt verdedigen dat elke dag inloggen en met geld schuiven een goede manier is om 73 cent te verdienen?
-
Het gedrag van alfatrion mbt zijn spaar- en betaalrekening is 1 van de bizarste dingen die ik op dit forum gelezen heb. En die lat ligt hoog. Kennelijk vindt alfatrion zijn tijd zo goed als niks waard.
@alfatrion: ik zoek nog een schoonmaker. Ik betaal je het dubbele van wat je verdient aan rente met dat geschuif met geld, omgerekend naar een uurloon. Ook je reistijd zal ik betalen. Wanneer kan je beginnen?
@alfatrion: ik zoek nog een schoonmaker. Ik betaal je het dubbele van wat je verdient aan rente met dat geschuif met geld, omgerekend naar een uurloon. Ook je reistijd zal ik betalen. Wanneer kan je beginnen?
We vergeten dat in de casus van TS het voor Alfatrion hooguit 4 dagen rente per maand zijn. Dus 48 dagen per jaar. Daarmee komt ie bij lange na niet aan dat ene snoepje om zijn verbrande energie mee aan te vullen.
-
Het is wel een dotje van een discussie, hoor.
Wat voor de één geen problemen oplevert, kan voor de ander wel eens heel anders zijn.
Het is wat ik al eerder las inderdaad wel héél toevallig dat deze actie samenkomt met het uitkeren van de vakantiegelden. Dat heeft in mijn belevening ook meer te maken met mensen die wél in de problemen komen door deze actie van CZ en CZ dit minimaal wil houden, zodat CZ maximaal kan profiteren en zo weinig mogelijk extra kosten hoeft te maken.
Verder vind ik althans dat je geen veranderingen mag aanbrengen in een bestaand contract, behalve wanneer CZ op de achtergrond wellicht al financiële problemen heeft. Dan vind ik ook dat je dit eerlijk moet zeggen tegen je klanten en niet een "rente verkoop opbrengst plaatje" verkoopt, waarin je ook je klanten voorhoud dat dit uiteindelijk beter wordt voor jouw portomonaine, want dat is in mijn optiek een flut praatje. En het mooiste is: Dit kunstje kun je maar één keer uithalen. KPN heeft dat tientallen jaren geleden ook gedaan. Redenen toen achteraf: Financiële problemen.
Het is wat ik al eerder las inderdaad wel héél toevallig dat deze actie samenkomt met het uitkeren van de vakantiegelden. Dat heeft in mijn belevening ook meer te maken met mensen die wél in de problemen komen door deze actie van CZ en CZ dit minimaal wil houden, zodat CZ maximaal kan profiteren en zo weinig mogelijk extra kosten hoeft te maken.
Verder vind ik althans dat je geen veranderingen mag aanbrengen in een bestaand contract, behalve wanneer CZ op de achtergrond wellicht al financiële problemen heeft. Dan vind ik ook dat je dit eerlijk moet zeggen tegen je klanten en niet een "rente verkoop opbrengst plaatje" verkoopt, waarin je ook je klanten voorhoud dat dit uiteindelijk beter wordt voor jouw portomonaine, want dat is in mijn optiek een flut praatje. En het mooiste is: Dit kunstje kun je maar één keer uithalen. KPN heeft dat tientallen jaren geleden ook gedaan. Redenen toen achteraf: Financiële problemen.
Diegenen kunnen het gewoon direct weer aanpassen naar de oude situatie en hebben dus ook geen probleem.
En dat is ook prima. Ik zou eerder zeggen “heel logisch” in plaats van “heel toevallig”.Has schreef: ↑03 mei 2025 11:35Het is wat ik al eerder las inderdaad wel héél toevallig dat deze actie samenkomt met het uitkeren van de vakantiegelden. Dat heeft in mijn belevening ook meer te maken met mensen die wél in de problemen komen door deze actie van CZ en CZ dit minimaal wil houden, zodat CZ maximaal kan profiteren en zo weinig mogelijk extra kosten hoeft te maken.
Prima dat jij van mening bent dat wijzigingen niet mogen, maar wettelijk ligt dat natuurlijk anders. Deze wijziging is niets mis mee. Dat jij daar iets achter zoekt kan en mag, maar is op niets gebaseerd.Has schreef: ↑03 mei 2025 11:35Verder vind ik althans dat je geen veranderingen mag aanbrengen in een bestaand contract, behalve wanneer CZ op de achtergrond wellicht al financiële problemen heeft. Dan vind ik ook dat je dit eerlijk moet zeggen tegen je klanten en niet een "rente verkoop opbrengst plaatje" verkoopt, waarin je ook je klanten voorhoud dat dit uiteindelijk beter wordt voor jouw portomonaine, want dat is in mijn optiek een flut praatje. En het mooiste is: Dit kunstje kun je maar één keer uithalen. KPN heeft dat tientallen jaren geleden ook gedaan. Redenen toen achteraf: Financiële problemen.
-
Er is bij mij ooit een automatische incasso voorgehouden op de 23e van de maand i.p.v. eind van de maand. Toen ik daar over belde (met een echt mens, dat kon toen nog) zei men: "u kunt het bedrag op de 22e van uw spaarrekening naar uw betaalrekening overmaken, en als uw salaris binnen komt, kunt u het weer naar uw spaarrekening overboeken". Volkomen absurd, een voorbeeld van een bedrijf (welke weet ik niet meer) waar men alleen vanuit het eigen perspectief kan denken. Dus ik heb de maandelijkse betaling zelf geregeld i.p.v. via incasso-machtiging.
Komt me bekend voor. Vroeger deden veel bedrijven heel spastisch over een andere incassodatum. En als die voor je salarisdatum ligt, is dat voor veel mensen toch problematisch. Tegenwoordig is mijn ervaring dat ik het vrijwel overal kan aanpassen. Alleen m’n hypotheek niet, volgens mij.
-
Klopt, ik heb een paar maanden geleden vrijwel alle incassodata aan kunnen passen. Was overal nog goed te doen ook.
Het liefst had ik de huur aan het eind van de maand gezet in plaats van de 1e, dus achteraf, maar dat lukte natuurlijk niet.
Het liefst had ik de huur aan het eind van de maand gezet in plaats van de 1e, dus achteraf, maar dat lukte natuurlijk niet.