FBTO niet bereikbaar
FBTO niet bereikbaar
Ik wilde wat aan mijn FBTO zorgverzekering vragen, en tot mijn allergrootste verbazing waren ze haast niet te bereiken.
De opties waren:
1. via een AI-chatbot die je niet snapte,
2. Via whatsapp waarbij de medewerkers elkaar steeds afwisselende, ze privacy gevoelige vragen stelden, en waar je echt 8x je vraag moest stellen en uiteindelijk nog geen compleet antwoord kreeg (meerdere dagen mee bezig geweest), of
3. bellen.
Ik werk tijdens de openingstijden van fbto en heb dan gen beschikking tot mijn telefoon. Bellen en appen vielen dus eigenlijk al af voor me. De chatbot was echt R.U.K.
Een mailadres doet FBTO niet aan.
Ik vond online wel een klachtenformulier, dus heb een 'klacht' ingediend van goh ik werk fulltime dus kan jullie niet bellen en/of appen. Mijn oma (zonder smartphone) heeft een hersenbloeding gehad en kan niet goed praten, dus die doet ook alleen schriftelijk communiceren.
Hoe kan het dat een zorgverzekering alleen via een AI of telefonisch te bereiken is?
Ik viel echt zowat van m'n stoel. Hoezo is er geen mailadres? Hoezo is er een klantenformulier?
Kan dit zo maar? Mag een zorginstelling er gewoon voor kiezen maar voor een bepaalde groep bereikbaar te zijn?
De opties waren:
1. via een AI-chatbot die je niet snapte,
2. Via whatsapp waarbij de medewerkers elkaar steeds afwisselende, ze privacy gevoelige vragen stelden, en waar je echt 8x je vraag moest stellen en uiteindelijk nog geen compleet antwoord kreeg (meerdere dagen mee bezig geweest), of
3. bellen.
Ik werk tijdens de openingstijden van fbto en heb dan gen beschikking tot mijn telefoon. Bellen en appen vielen dus eigenlijk al af voor me. De chatbot was echt R.U.K.
Een mailadres doet FBTO niet aan.
Ik vond online wel een klachtenformulier, dus heb een 'klacht' ingediend van goh ik werk fulltime dus kan jullie niet bellen en/of appen. Mijn oma (zonder smartphone) heeft een hersenbloeding gehad en kan niet goed praten, dus die doet ook alleen schriftelijk communiceren.
Hoe kan het dat een zorgverzekering alleen via een AI of telefonisch te bereiken is?
Ik viel echt zowat van m'n stoel. Hoezo is er geen mailadres? Hoezo is er een klantenformulier?
Kan dit zo maar? Mag een zorginstelling er gewoon voor kiezen maar voor een bepaalde groep bereikbaar te zijn?
Re: FBTO niet bereikbaar
Ik heb een paar weken geleden dit ook gehad bij Univé. Uiteindelijk wel contact gekregen met iemand van het klachtenmanagement.
De reden dat ze niks meer via email doen v.w.b. de zorgverzekering, is dat er geen gevoelige en persoonlijke info meer gedeeld mag worden via email. Het liefst hebben ze dat je ze belt. Via Whatsapp waarschuwen ze ook geen privacygevoelige info te delen.
https://www.fbto.nl/verzekeringen/contact/whatsapp
De reden dat ze niks meer via email doen v.w.b. de zorgverzekering, is dat er geen gevoelige en persoonlijke info meer gedeeld mag worden via email. Het liefst hebben ze dat je ze belt. Via Whatsapp waarschuwen ze ook geen privacygevoelige info te delen.
https://www.fbto.nl/verzekeringen/contact/whatsapp
Het Zilveren Kruis biedt nog altijd schriftelijk communiceren aan. Wellicht een idee voor uw oma om aan het einde van het jaar over te stappen? Kan ze weer gewoon een brief sturen. En binnen tien dagen antwoord aldus het Zilveren Kruis,
Dat u werkt wil ik best geloven, maar dat je zoveel uren maakt lijkt me te veel van het goede, en ook nog 6 dagen in de week........
Chatten
Je krijgt eerst antwoord van een virtuele assistent. Komen jullie er niet uit? Dan zit een collega voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.
NeoDutchio
, Speedy123
en bupaul
vinden dit leuk
Daar hoeft oma niet voor over te stappen. FBTO is ook per brief bereikbaar.
Nog handiger lijkt me dan dat oma iemand in de familie machtigt om namens haar telefonisch haar vragen te stellen, wel zo duidelijk en veel sneller.
De FBTO is geen zorginstelling maar een (zorg) verzekeraar. Dat is een groot verschil.
ik zit al jaren bij Fbto en ik kan ze altijd telefonisch bereiken. 058-2345345.
Ja dat klopt en dat kan TS ook, maar dan werkt ze.
Als je tegen een chatbot zegt, dat je met iemand wilt praten, dan snapt die dat wel.
-
Jawel, maar die chatbot denkt dat hij zelf een mens is.