Weet iemand of dit klopt?
Weet iemand of dit klopt?
En ook gaa gebeuren met de wmo?
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... -schrappen
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... -schrappen
Re: Weet iemand of dit klopt?
Waarom zou dat niet kloppen?
Op dit moment is alleen nog maar de motie aangenomen, er moet nog wel een en ander gebeuren voordat het daadwerkelijk plaats zal vinden.
Op dit moment is alleen nog maar de motie aangenomen, er moet nog wel een en ander gebeuren voordat het daadwerkelijk plaats zal vinden.
Alex van Kampen
vindt dit leuk
Eigenlijk zou zo'n motie pas moeten worden behandeld als er een gedegen plan en financieringbeschrijving bij zit. Iedereen kan ergens voor of tegen zijn, maar het moet wel uitgevoerd kunnen worden. En zeker een paar maanden voor verkiezingen is het aantrekkelijk om van alles te gaan roepen. Maar als er dan direct bij zegt dat iedere Nederlander 100 euro moet betalen (en een gemiddeld gezin dus 400 euro) dan zal de animo toch minder worden.
Dank jullie wel,ik lees namelijk bezuinigingen schappen
Dat die motie is aangenomen klopt wel maar zoals u niet ontgaan zal zijn is de regering einde oefening en lijkt me dat die motie voor de vorm is aangenomen.
Op ik meen 29 oktober zijn er verkiezingen en begint het vormen van een nieuwe regering weer overnieuw en voordat er een nieuwe regering is gevormd zijn we maar zo weer een jaar verder en met geluk gaat die WMO bezuiniging helemaal niet door.
Op ik meen 29 oktober zijn er verkiezingen en begint het vormen van een nieuwe regering weer overnieuw en voordat er een nieuwe regering is gevormd zijn we maar zo weer een jaar verder en met geluk gaat die WMO bezuiniging helemaal niet door.
wikop
vindt dit leuk
Ik hoop het,ik heb namelijk een super goede lieve hulp,we zijn nog bezig om te kijken hoe we probleem een moeten oplossen,zij is een zzp er,en wil het alleen op die manier,en ik ben haar enigste,laten we het klant noemen,ze doet dit naast haar baan,en dan krijg je het volgende probleem al weer
Maakt u zich toch geen zorgen over zaken waar u zelf geen invloed op heeft.
Dat leeft een stuk prettiger.
Dat leeft een stuk prettiger.
Ron5300
vindt dit leuk
Zorgen is wat veel gezegd,alleen weet ik dat ik als het doorgaat het maximum mag gaan betalen,en dat voor 2 uurtjes in de week?
Dat is belachelijk,tel je dat bedrag eens om naar uurloon
Dat is belachelijk,tel je dat bedrag eens om naar uurloon
U maakt zich vooralsnog zorgen over iets dat in de toekomst wellicht kan gebeuren terwijl dat helemaal niet nodig is.
De verkiezingscampagne van de partijen zal redelijk snel van start gaan en is het aan u om een keuze te maken door en doe dat ook te gaan stemmen.
De verkiezingscampagne van de partijen zal redelijk snel van start gaan en is het aan u om een keuze te maken door en doe dat ook te gaan stemmen.
wikop
vindt dit leuk
Probleem is dat ze dit onderwerp bijna allemaal verstoppen in hun campagne,je hoort er niemand echt over
De verkiezingscampagnes zijn nog niet eens bekend maar terzijde.
Mijn advies stop met zoeken op WMO nieuws dan slaapt u in ieder geval een stuk beter.
Mijn advies stop met zoeken op WMO nieuws dan slaapt u in ieder geval een stuk beter.
wikop
vindt dit leuk
Laat dat nu het enige zijn waar ik nog een 10 voor kan krijgen,als mijn hoofd het kussen raakt,weet ik van niks meer
-
Herinner mij dat ik vorig jaar ik een bijeenkomst Gedeelde zorg bijwoonde en waar een paar PVVérs zaten die zich afvroegen waar we mee bezig waren omdat het allemaal anders en beter zou wordenRon5300 schreef: ↑13 jun 2025 13:47Dat die motie is aangenomen klopt wel maar zoals u niet ontgaan zal zijn is de regering einde oefening en lijkt me dat die motie voor de vorm is aangenomen.

Lees ik nu verkeerd?
Of jullie?
Hier staat toch echt in dat artikel dat ze die bezuinigen willen schrappen?
Dus eventueel niet doorgaan?
Of jullie?
Hier staat toch echt in dat artikel dat ze die bezuinigen willen schrappen?
Dus eventueel niet doorgaan?
Het is heel simpel om veel geld te besparen bij het WMO, als ik kijk hoe mijn ervaringen zijn. Door gewoon eerlijke en dergelijke beslissingen te nemen. Ik weet elke gemeente werkt anders, misschien zou dat ook nog wat te besparen zijn als er betere richtlijnen zijn.
In mijn geval word/werd ik flink tegen gewerkt, of het een gebrek aan kennis is van hun kant of een bewuste keuze is, geen idee.
Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid.
Goed voorbeeld is ook wat er nu weer speelt bij het UWV. Met dank en het respect aan de doorzetters, want ook niet iedereen kan dat.
In mijn geval word/werd ik flink tegen gewerkt, of het een gebrek aan kennis is van hun kant of een bewuste keuze is, geen idee.
Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid.
Goed voorbeeld is ook wat er nu weer speelt bij het UWV. Met dank en het respect aan de doorzetters, want ook niet iedereen kan dat.
Gewoon de helft minder ambtenaren. Laat ze maar eens werken. Een vriend van me werkte bij de gemeente. Moest op locatie situaties bekijken en bepaalde aanvragen beoordelen. Als ie voor die dag klaar was, begon ie op kantoor met andere aanvragen. In zijn eerste week kwamen er al mensen naar hem toe die zeiden dat ie dat niet moest doen, omdat de aanvragen pas na 6 weken een beoordeling moeten krijgen. Als dat eerder gebeurde dan de 6 weken die er voor stond, dan gingen de mensen verwachten dat het iedere keer sneller zou gebeuren. Sinds ie me dat vertelde, zie ik in iedere gemeenteambtenaar zo'n type dat vooral mensen wil irriteren in plaats van zijn werk goed doen en mensen tevreden hebben.
Nou gelukkig gebeurt het hier niet zo,toen ik plots verlamd was had ik binnen 2 weken een invalidenkaart
De huishoudelijke hulp duurde langer,daar heb ik zelf iemand voor gezocht via pgb,maar ze werkten prima mee
De huishoudelijke hulp duurde langer,daar heb ik zelf iemand voor gezocht via pgb,maar ze werkten prima mee
-
PGB gaat op de schop, geeft teveel haken en ogen en het bestuur maakt er een potje van.
Naar het schijnt gaat de SVB het in zijn geheel overnemen ook wat betreft uitvoering.