Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
rwolters
Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
29 feb 2024 17:33
Waarom. Een paar jaar geleden won er een vrouw met een baard.
Dat was een man met een baard. Niet zo heel bijzonder. Hij droeg allen een jurk.

rwolters
Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
29 feb 2024 14:50
Kiezen op basis van alleen partijprogramma is ook dom.
Beter kijken naar wat partijen ervan waar gemaakt hebben danwel welk vertrouwen je in ze hebt dat ze het ook echt waar willen maken

Zo heeft VVD een mooie paragraaf over veiligheid en migratie, maar dat ging als eerste de vuilnisbak in om Kaag te behagen.
Maar zelfs jij moet toch toegeven dat het gedraai van Wilders wel heel extreem is? Die houdt echt helemaal niets over van waar hij voor gekozen is. Maar hij zal links wel weer de schuld geven.

rwolters
Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
29 feb 2024 17:06
The Netherlands: zero points.
Hoe laat je merken dat je boomer bent zonder te zeggen dat je een boomer bent.

Joost Klein heeft internationaal al meer succes dan de meeste andere Nederlandse artiesten. Main stage Pukkelpop en Rock Werchter, weken op 1 gestaan in Duitsland, Lotto Arena uitverkocht. En dan moet het songfestival nog beginnen.

Nijogeth
Berichten: 10449
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En toch vind ik er weinig muzikaals aan.

Lowieze
Berichten: 6836
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind het een leuk liedje, lekker up tempo. Veel beter dan dat whoehoe, whaha gejammer van de laatste jaren.
Eigenlijk het beste liedje van Nederland sinds jaren.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kan niet tippen aan Teddy Scholten. 😁

ZeerPrivé
Berichten: 5984
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
29 feb 2024 21:33
Ik vind het een leuk liedje, lekker up tempo. Veel beter dan dat whoehoe, whaha gejammer van de laatste jaren.
Eigenlijk het beste liedje van Nederland sinds jaren.
Geen idee nog steeds niet gehoord.

Erthanax
Berichten: 9973
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
29 feb 2024 21:02
Ik heb zelf ook nooit begrepen dat Luther Vandross zo opgehemeld werd. Het is prima om te luisteren, maar in mijn ogen niets apart. Buiten de VS was ie ook nooit zo groot.

Qua stijl vind ik het zelf veel weg hebben van Gordon zijn vrienden van Re-play.
Doe mij maar “King” Solomon Burke, vooral op latere leeftijd een zwaargewicht 😬. Zijn live-optredens waren fantastisch, om niet te zeggen legendarisch. deze Youtube-video geeft een aardige indruk. De rozen naast zijn troon werpt hij aan het eind van een optreden stuk voor stuk naar zijn vrouwelijke aanbidders 😂

Onkruid71
Berichten: 2991
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
29 feb 2024 21:25
juliomariner schreef:
29 feb 2024 17:06
The Netherlands: zero points.
Hoe laat je merken dat je boomer bent zonder te zeggen dat je een boomer bent.

Joost Klein heeft internationaal al meer succes dan de meeste andere Nederlandse artiesten. Main stage Pukkelpop en Rock Werchter, weken op 1 gestaan in Duitsland, Lotto Arena uitverkocht. En dan moet het songfestival nog beginnen.
Nou ik ken hem ook niet en ik ken toch veel hedendaagse muzikanten die totaal niet bekend zijn. Zal wel zijn genre zijn wat me niet aan staat.

ZeerPrivé
Berichten: 5984
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rwolters schreef:
29 feb 2024 21:25
juliomariner schreef:
29 feb 2024 17:06
The Netherlands: zero points.
Hoe laat je merken dat je boomer bent zonder te zeggen dat je een boomer bent.

Joost Klein heeft internationaal al meer succes dan de meeste andere Nederlandse artiesten. Main stage Pukkelpop en Rock Werchter, weken op 1 gestaan in Duitsland, Lotto Arena uitverkocht. En dan moet het songfestival nog beginnen.
Dus omdat hij veel succes heeft moet iedereen zijn muziek goed vinden?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb het net voor het eerst gehoord. Nul punten is genoeg.

J. Deltoer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
29 feb 2024 21:24
J. Deltoer schreef:
29 feb 2024 14:50
Kiezen op basis van alleen partijprogramma is ook dom.
Beter kijken naar wat partijen ervan waar gemaakt hebben danwel welk vertrouwen je in ze hebt dat ze het ook echt waar willen maken

Zo heeft VVD een mooie paragraaf over veiligheid en migratie, maar dat ging als eerste de vuilnisbak in om Kaag te behagen.
Maar zelfs jij moet toch toegeven dat.....
Dus jij maakt een statement en dan moet ik vervolgens iets gaan be-amen. Nou dacht het niet.
rwolters schreef:
29 feb 2024 21:24
het gedraai van Wilders wel heel extreem is?
Er moet geregeerd worden. De vorige kabinetten hebben er werkelijk zo een puinhoop van gemaakt, zie alle affaires, dat nu doorgepakt moet worden. Wilders wil daar voor gaan, Prima. Eindelijk. Nu eerst de sh it aanpakken, 4 jaar regeren en dan mag het volk beslissen hoe hij het gedaan iheeft. Als de puin geruimd is dan tijd voor de leuke dingen zoals het beteugelen van de invloed van de islam.
rwolters schreef:
29 feb 2024 21:24
en het domme stemvee dat op 'm stemt gelooft het weer.
Tuurlijk, Wilders staat je niet aan en als je daarop stemt ben je dom. De d66 elite wil graag de macht houden. Dit soort "argumenten" worden echt heel sleets

ZeerPrivé
Berichten: 5984
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zo, mijn aangifte 2023 is verzonden.

Moneyman
Berichten: 30918
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt maar op tijd zijn :wink:

Moneyman
Berichten: 30918
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even verder uit het jurisprudentie-topic:
Nijogeth schreef:
29 feb 2024 21:28
Laat ik nu net iemand kennen die op op zijn 18e vader werd, omdat zijn 16-jarige vriendin de condooms had lek geprikt. Ze wilde gewoon zo graag een kind.
Wat mij betreft zou bij een ongewenste zwangerschap de vader altijd de kans moeten hebben om voor een abortus te betalen en als de moeder dan de keuze maakt dat niet te doen, dan is de vader met de kosten van een abortus van zijn verplichtingen af. Pas na maanden of jaren bij de vader aankloppen (en geld eisen), dat zou in mijn ogen ook niet toegestaan moeten zijn als sprake is van seks met wederzijdse toestemming.
Maarja, dat is mijn eigen mening en kijk erop. Die zal niet heel populair zijn bij de meesten.
Ik snap je punt. En eerlijk gezegd denk ik dat in deze casus de rechter in de beoordeling of er sprake moet zijn van kinderalimentatie dat ook wel zou meewegen en een gehele of gedeeltelijke matiging op zou leggen op basis van redelijkheid en billijkheid. Weet je of hier toen over geprocedeerd is?
Nijogeth schreef:
29 feb 2024 21:28
Ik heb me eigenlijk het meest verbaasd over die gozer die net naast die traptreden het water in dook. Ieder weldenkend mensen zou er vanuit gaan dat die treden onder water doorlopen. Hij niet, hij springt gewoon net naast de plek waar die trap onder water gaat.
Ja, eens. De verantwoordelijkheid van de gemeente voor de openbare ruimte gaat zo ver dat die bijna fool-proof moet zijn, want mensen hoeven zelf nauwelijks meer na te denken...

Nijogeth
Berichten: 10449
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik durf het niet te zeggen. Heb de jongen zelf al jaren niet meer gesproken, heeft niet echt een heel top leven achter de rug. Werd door zijn ouders het huis uitgetrapt, is bij het gezin van zijn zwangere (op dat moment alweer) ex-vriendin in kunnen trekken, omdat haar ouders ook wel doorhadden wat er was gebeurd. Het meisje zelf gaf dat ook gewoon grif toe. Wat er daarna met die gozer gebeurd is, dat weet ik niet, alleen dat ie gestopt was met school en is gaan werken.

Erthanax
Berichten: 9973
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
01 mar 2024 00:14
Zo, mijn aangifte 2023 is verzonden.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben ook weer klaar. Het controleren van de vooraf ingevulde gegevens is meer werk dan de aangifte zelf.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat alles op papier moest en er allerlei rekenmodellen in de toelichting stonden. Neem bedrag D over van vraag 16b. Als u niet eerder in aanmerking kwam voor verrekening van vage kosten en ook niet eerder geen teruggave hebt gekregen, trek dan bedrag B van vraag 11 hiervan af, tenzij uw onzuiver inkomen niet hoger is dan het drempelinkomen in het jaar voorafgaand aan het jaar waarvoor u verrekening vraagt. Bereken het onzuiver inkomen met rekenmodel G, het drempelinkomen vind u in de toelichting bij vraag 37. En dan maar weer Elseviers Belastingalmanak erbij pakken, een ruitjesblok, en rekenen maar. De Belastingdienst heeft het echt een stuk gemakkelijker gemaakt — en leuker ook, eerlijk gezegd.

Thijs124
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ook klaar, maar vooral opvallend dat er zo'n snelle verbinding was zonder er een keer uitgegooid te worden. Dat was vorig jaar nog anders. Toen heb ik het een paar dagen op moeten schuiven.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
01 mar 2024 14:35
ZeerPrivé schreef:
01 mar 2024 00:14
Zo, mijn aangifte 2023 is verzonden.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben ook weer klaar. Het controleren van de vooraf ingevulde gegevens is meer werk dan de aangifte zelf.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat alles op papier moest en er allerlei rekenmodellen in de toelichting stonden. Neem bedrag D over van vraag 16b. Als u niet eerder in aanmerking kwam voor verrekening van vage kosten en ook niet eerder geen teruggave hebt gekregen, trek dan bedrag B van vraag 11 hiervan af, tenzij uw onzuiver inkomen niet hoger is dan het drempelinkomen in het jaar voorafgaand aan het jaar waarvoor u verrekening vraagt. Bereken het onzuiver inkomen met rekenmodel G, het drempelinkomen vind u in de toelichting bij vraag 37. En dan maar weer Elseviers Belastingalmanak erbij pakken, een ruitjesblok, en rekenen maar. De Belastingdienst heeft het echt een stuk gemakkelijker gemaakt — en leuker ook, eerlijk gezegd.

Nou zo rampzalig was het gelukkig niet. 😁

Het vervelende is nog dat je voor een stel drie keer moet inloggen. Daar moeten ze nog iets op verzinnen.

ZeerPrivé
Berichten: 5984
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
01 mar 2024 14:35
ZeerPrivé schreef:
01 mar 2024 00:14
Zo, mijn aangifte 2023 is verzonden.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben ook weer klaar. Het controleren van de vooraf ingevulde gegevens is meer werk dan de aangifte zelf.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat alles op papier moest en er allerlei rekenmodellen in de toelichting stonden. Neem bedrag D over van vraag 16b. Als u niet eerder in aanmerking kwam voor verrekening van vage kosten en ook niet eerder geen teruggave hebt gekregen, trek dan bedrag B van vraag 11 hiervan af, tenzij uw onzuiver inkomen niet hoger is dan het drempelinkomen in het jaar voorafgaand aan het jaar waarvoor u verrekening vraagt. Bereken het onzuiver inkomen met rekenmodel G, het drempelinkomen vind u in de toelichting bij vraag 37. En dan maar weer Elseviers Belastingalmanak erbij pakken, een ruitjesblok, en rekenen maar. De Belastingdienst heeft het echt een stuk gemakkelijker gemaakt — en leuker ook, eerlijk gezegd.
Ik was vannacht bij lange na niet de enige, want de server was overbelast. Anders was ik om 00.05 al klaar geweest. :mrgreen: Klik-klik-klik enz. enz. Gegevens kijk ik altijd in een later stadium na.

Plaats reactie