Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 664
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Ik weet dat humor heel persoonlijk is maar deze column doet mij wel lachen. En ik heb geen alcohol of drugs gebruikt. 😂😂

https://www.volkskrant.nl/columns-van-d ... ~bbd24fc3/

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lachen moest ik niet, dus het zal inderdaad aan mijn gevoel voor humor liggen. Normaal kan ik best lachen om absurdistische humor, maar deze vorm van absurdisme doet me weinig.

Nevyn
Berichten: 1312
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bezorgdeburger schreef:
17 mei 2024 12:39
Ik weet dat humor heel persoonlijk is maar deze column doet mij wel lachen. En ik heb geen alcohol of drugs gebruikt. 😂😂

https://www.volkskrant.nl/columns-van-d ... ~bbd24fc3/
kan het niet lezen en ben niet van plan een abonnement bij welke krant dan ook te nemen, dus de humor ontgaat mij zo wie zo

J. Deltoer
Berichten: 3161
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De volkskrant en humor is net zoiets als bezorgde burger en humor. Gaat niet samen.
Zal wel het zoveelste zure artikel van de linksverzuurde volkskrant zijn over het nieuwe kabinet.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was ook niet om te lachen, maar wel heel wrang.

angel1978
Berichten: 11074
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
17 mei 2024 14:37
Was ook niet om te lachen, maar wel heel wrang.
Zoals al eerder betoogd zijn er met dit akkoord alleen maar verliezers. Hoe pijnlijk en hoe niet grappig ook, legt dit wel wat vingers op plekken die flink zeer doen.

Bezorgdeburger
Berichten: 664
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Inderdaad. Zelfs de boeren laten zich een oor aannaaien:

https://www.ad.nl/politiek/adema-boeren ... ~aabd8cfa/

Nevyn
Berichten: 1312
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja het ging allemaal perfect onder de laatste regeringen , wat hebben ze het goed gedaan, erg jammer dat meer dan 2 miljoen mensen ze hebben weg gestemd.

angel1978
Berichten: 11074
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nevyn schreef:
17 mei 2024 15:03
Ja het ging allemaal perfect onder de laatste regeringen , wat hebben ze het goed gedaan, erg jammer dat meer dan 2 miljoen mensen ze hebben weg gestemd.
Volgens mij zijn we niet in staat om regeringen weg te stemmen? Ik heb die optie in ieder geval nooit gezien op het biljet.
Dat de vorige kabinetten er een puinhoop van hebben gemaakt is duidelijk en het lijkt me ook goed dat de grootste partij daarin hiervoor wordt afgestraft ( he wat gek, die zit er nu weer bij ... ), dus hoezo wegstemmen?
Maar dat de voorganger er een puinhoop van maakt, maakt niet dat de volgende het niet beter hoeft te doen... Of op z'n minst een poging.

ZeerPrivé
Berichten: 5640
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

VVD is toch afgestraft? Ze zijn bij lange na niet de grootste meer. Ben zelf wel blij dat ze weer mee regeren met al hun ervaring.

Cro
Berichten: 2097
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nevyn schreef:
17 mei 2024 15:03
Ja het ging allemaal perfect onder de laatste regeringen , wat hebben ze het goed gedaan, erg jammer dat meer dan 2 miljoen mensen ze hebben weg gestemd.
Dat zie ik dan ook niet geclaimed worden, wat ik echter wel zie, als iemand die rechts stemt nota bene is dat ik een redelijke tot grote kans zie dat deze regering ook niet gaan brengen wat men graag zou willen, en dan vooral van Wilders. Al met al zie ik bijvoorbeeld maar weinig verbetering voor de werkenden met lagere tot middeninkomens, terwijl daar wel een aanzienlijk deel van het electoraat lijkt te zitten dat gekozen heeft voor bijvoorbeeld Wilders.

En ik vraag me dan dus ook zeker af of deze regering met deze set afspraken wel gaat bewerkstelligen wat het de kiezers willen, ik zie bijvoorbeeld voor punten die ik belangrijk vind wel wat opmerkingen en beloftes, maar alles lijkt boterzacht te zijn. De vlag gaat hier dus ook pas uit bij resultaat en niet bij wat leuke foto's voor de buhne met een set afspraken waar van maar zeer de vraag is of er de middelen voor zijn, laat staan dat het in de praktijk uitvoerbaar is, zowel juridisch als in praktische zin.

Dat de kiezer, of deze nu op links zit of op rechts verandering wilde na 4x Rutte is duidelijk, maar of die verandering er ook echt gaat komen, en het niet hetzelfde liedje met andere poppetjes gaat worden is een 2de.

Nijogeth
Berichten: 10116
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
17 mei 2024 14:46
Zoals al eerder betoogd zijn er met dit akkoord alleen maar verliezers. Hoe pijnlijk en hoe niet grappig ook, legt dit wel wat vingers op plekken die flink zeer doen.
Voorlopig zie ik nog niet op welk vlak ik een verliezer ben met dit akkoord. Ja, de benzineprijs gaat stijgen (ik heb al een lichtgewicht roadster erbij aangeschaft om minder benzine te gebruiken gedurende het jaar) en de prijzen voor zorgverzekeringen gaan omhoog. Maar dat was anders waarschijnlijk ook wel het geval. Bepaalde belastingverhogingen, zoals energiebelasting worden teruggedraaid, waar ik wel profijt van heb.

Maar voor mij persoonlijk is wel dat de sfeer in ons dorp wat dragelijker lijkt te worden, nu men minder hoeft te vrezen dat de landbouwsector snel krimpt. Daar komt namelijk veel werkgelegenheid en geld vandaan. Ook vanuit andere sectoren, zoals Brainport, maar het dorp zelf is erg agrarisch.

Daarnaast hoop ik dat men niet makkelijk bakzeil haalt in Europa, maar dat er gewoon eens wat harder wordt gedaan tegen de EU die zich steeds meer rechten heeft toegeëigend, waar wij als landje braaf naar luisteren, terwijl andere landen het allemaal niet zo serieus lijken te nemen. Hopelijk gaan we eens het vervelende jongetje van de klas uithangen, dat de leraar tot wanhoop drijft.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor de liefhebbers, al vond ik er zelf niet veel aan:
https://archive.is/jjigL

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, ik zette vandaag politiek 24 toevallig op, en dat waren interviews met Wilders enzo, en wat denk je? Het geluid kwam alleen over de linkse speaker.
😂🤣😂

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zal er een draadje bij je los zitten.

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
17 mei 2024 18:07
Dan zal er een draadje bij je los zitten.
Blijkbaar niet, alle andere kanalen en het programma erna was alles in stereo.
Bleek dus dat er geen draadje bij mij los zit.
Goede open in ieder geval😁

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat je links met rechts verwisselt.

scharrelschipper
Berichten: 1845
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Thijs124 schreef:
17 mei 2024 18:35
Ik denk dat je links met rechts verwisselt.
Dat zou kunnen,ik heb ook wel eens moeite om te begrijpen wat link is of wat recht nou precies is :wink:

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Rechts is waar de duim links is.

Onkruid71
Berichten: 2774
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
17 mei 2024 18:35
Ik denk dat je links met rechts verwisselt.
Nee was toch geluid over links. Zelfs via de pc ook.

Plaats reactie