Onkruid71 schreef: ↑22 jun 2024 04:00
Nijogeth schreef: ↑22 jun 2024 02:29
Onkruid71 schreef: ↑21 jun 2024 22:03
Nee dat zijn gewoon de feiten onder de patiënten. We lopen er allemaal tegen aan.
Iedere patiënt heeft ander symptomen, maar de core is hetzelfde.
Gelukkig kunnen zij je allemaal vertellen hoe ze er vanaf zijn gekomen
Wat? Er van af zijn gekomen? Die zijn er niet vanaf.
Ik ben benieuwd, jij weet waarschijnlijk dus dat er mensen genezen zijn. Ben benieuwd of je dit kan ondersteunen dmv een linkje. Zodat ik dat ook kan doen wat ze gedaan hebben.
Ja, er vanaf zijn gekomen. Aangezien ze het beter weten dan doktoren en de medische wetenschap zullen ze vast wel al met de oplossing zijn gekomen.
Maar volgens mij doel je vooral op patiënten die niet beter worden. Die weten het schijnbaar ook allemaal zo goed, maar ze worden niet beter, alleen maar minder snel slechter. En als er inspanning bij komt kijken, dan doen ze dingen niet, want mogelijk verslechtert de situatie. Maar onderzoek bestaat natuurlijk uit dingen uitproberen en kijken waar de hoeveelheid energie uiteindelijk meer van wordt.
Stel nu dat een ander dieet, waarbij een andere energiebron aangewend wordt, zou helpen. Bijvoorbeeld dat het lichaam van koolhydraten verbranden overgaat op vetten verbranden. De meesten zullen dat waarschijnlijk niet willen proberen, omdat ze bang zijn dat het hun situatie verslechtert ten opzichte van niets doen. En zo blijf je in een situatie zitten waarin je eigenlijk al amper iets kan.
Of stel nu dat je door de vermoeidheid heen moet en dan het lichaam gaat doen wat het moet doen. Ik heb dat na het sporten, dan doet mijn lichaam wat het moet doen, omdat het daadwerkelijk fysiek is uitgeput. Daar staat tegenover dat ik dat gevoel ook wel heb na een lange saaie werkdag, maar dat het dan puur mentaal is. Echt vermoeid ben ik dan niet, dat merk ik zodra ik even doorbijt en gewoon ga sporten. Mijn hersenen moeten gewoon even geactiveerd worden op zo'n moment.
Maar onderzoek naar mentale vermoeidheid is gewoonweg moeilijk. Je zou gewoon eens een onderzoek moeten doen, waarbij je meerdere patiënten met PEM ieder een ander verplicht schema laat doen. Bijvoorbeeld 6 weken lang. De ene groep doet wat ie altijd doet, vrijwel niets. De andere groep gaat op regelmatige momenten een klein beetje doen. En de andere groep gaat fysiek uitgeput worden. Dat zal hel zijn voor sommigen, maar je kunt wel direct zien welke groep er na 6 weken het beste voor staat.