Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2900
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gewoon gaan wandellen en van de drank afblijven . :mrgreen: :mrgreen: :roll:

Thijs124
Berichten: 916
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik leef blijkbaar nog.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
27 jun 2024 12:36
Wat moeten wij vandaag met ons leven tussen 13.00 en 18.00 uur?
Wenend, snikkend en ontroostbaar een flinke neut nemen.

O wacht, gosewijn was me al voor zie ik...

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat was dat een comedy vannacht op CNN zeg tussen Biden en Trump.
Ik snap ook niet waarom ze alleen die pakten.
Waarom niet de 4 beste kandidaten.

Thijs124
Berichten: 916
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat zijn de 2 enigste kandidaten, dus de besten die onder dat Amerikaanse systeem boven kunnen komen. Drie synoniemen, geld, invloed en macht.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Thijs124 schreef:
28 jun 2024 09:38
Dat zijn de 2 enigste kandidaten, dus de besten die onder dat Amerikaanse systeem boven kunnen komen. Drie synoniemen, geld, invloed en macht.
Volgens mij had RFK jr. Ook dubbele cijfers in de polls.
Maar dat kwam natuurlijk niet uit.

Bezorgdeburger
Berichten: 688
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Het lijkt me voor de democraten beter dat ze Biden vervangen. Er is nog tijd genoeg tot november.
Biden zal het niet doen maar als hij zelf die beslissing neemt kan dat ook sterk overkomen.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Afvoeren door de zij ingang.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 09:42
Thijs124 schreef:
28 jun 2024 09:38
Dat zijn de 2 enigste kandidaten, dus de besten die onder dat Amerikaanse systeem boven kunnen komen. Drie synoniemen, geld, invloed en macht.
Volgens mij had RFK jr. Ook dubbele cijfers in de polls.
Maar dat kwam natuurlijk niet uit.
Die volledig teert op het geld, de macht en naam van zijn familie, niets inhoudelijk toe te voegen heeft en het gekkencircus alleen maar groter maakt...

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
28 jun 2024 10:58
Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 09:42
Thijs124 schreef:
28 jun 2024 09:38
Dat zijn de 2 enigste kandidaten, dus de besten die onder dat Amerikaanse systeem boven kunnen komen. Drie synoniemen, geld, invloed en macht.
Volgens mij had RFK jr. Ook dubbele cijfers in de polls.
Maar dat kwam natuurlijk niet uit.
Die volledig teert op het geld, de macht en naam van zijn familie, niets inhoudelijk toe te voegen heeft en het gekkencircus alleen maar groter maakt...
Nou ik denk dat die wel meer inhoudelijk toevoegt.
Ik kon dat van Trump en de Biden en zijn VP niet echt zeggen.
Maar ja er is ook een verschil, Trump en Biden mogen giften ontvangen van iedereen in onbeperkte hoogte, bij RFK is dat maar 6000 per persoon. En hij moet zijn eigen beveiliging betalen.
Zolang bedrijven en 3 letter diensten bepalen hoe het allemaal niet in Amerika, zal het alleen maar minder worden.
Er komen steeds meer Bric landen bij. Dat geeft ook wat aan.

Cro
Berichten: 2119
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 09:42
Thijs124 schreef:
28 jun 2024 09:38
Dat zijn de 2 enigste kandidaten, dus de besten die onder dat Amerikaanse systeem boven kunnen komen. Drie synoniemen, geld, invloed en macht.
Volgens mij had RFK jr. Ook dubbele cijfers in de polls.
Maar dat kwam natuurlijk niet uit.
Dubbele cijfers voor de popular vote maakt in de US niets uit, immers de popular vote daar is niet relevant.

Je moet kiesmannen winnen en dus staten winnen. In vrijwel geen enkele staat kan je kiesmannen winnen gebaseerd op percentage van de stemmen, het overgrote deels is 'winner takes all'. En dan kan Kennedy best op 9.1% staan, in de laatste poll van gister die ik zie, voor de kiesman verdeling en dus de kansen op het presidentschap is hij niet direct relevant.

Het enige waar hij mogelijk een stempel kan drukken is door stemmen van of Biden of Trump af te snoepen in swingstates, waardoor dan de andere die staat wint. Maar een echte presidentskandidaat is hij simpelweg niet.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cro schreef:
28 jun 2024 11:29
Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 09:42
Thijs124 schreef:
28 jun 2024 09:38
Dat zijn de 2 enigste kandidaten, dus de besten die onder dat Amerikaanse systeem boven kunnen komen. Drie synoniemen, geld, invloed en macht.
Volgens mij had RFK jr. Ook dubbele cijfers in de polls.
Maar dat kwam natuurlijk niet uit.
Dubbele cijfers voor de popular vote maakt in de US niets uit, immers de popular vote daar is niet relevant.

Je moet kiesmannen winnen en dus staten winnen. In vrijwel geen enkele staat kan je kiesmannen winnen gebaseerd op percentage van de stemmen, het overgrote deels is 'winner takes all'. En dan kan Kennedy best op 9.1% staan, in de laatste poll van gister die ik zie, voor de kiesman verdeling en dus de kansen op het presidentschap is hij niet direct relevant.

Het enige waar hij mogelijk een stempel kan drukken is door stemmen van of Biden of Trump af te snoepen in swingstates, waardoor dan de andere die staat wint. Maar een echte presidentskandidaat is hij simpelweg niet.
Bij echte democratie moet je wel een kans krijgen natuurlijk.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 11:33
Cro schreef:
28 jun 2024 11:29
Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 09:42


Volgens mij had RFK jr. Ook dubbele cijfers in de polls.
Maar dat kwam natuurlijk niet uit.
Dubbele cijfers voor de popular vote maakt in de US niets uit, immers de popular vote daar is niet relevant.

Je moet kiesmannen winnen en dus staten winnen. In vrijwel geen enkele staat kan je kiesmannen winnen gebaseerd op percentage van de stemmen, het overgrote deels is 'winner takes all'. En dan kan Kennedy best op 9.1% staan, in de laatste poll van gister die ik zie, voor de kiesman verdeling en dus de kansen op het presidentschap is hij niet direct relevant.

Het enige waar hij mogelijk een stempel kan drukken is door stemmen van of Biden of Trump af te snoepen in swingstates, waardoor dan de andere die staat wint. Maar een echte presidentskandidaat is hij simpelweg niet.
Bij echte democratie moet je wel een kans krijgen natuurlijk.
Dan moet ie meedoen in een land dat het zo georganiseerd heeft dat ie een kans maakt.
Hij doet nu mee in Amerika waar de regels gelden zoals ze gelden.
Dat dat absurd en ondemocratisch is ben ik het mee eens, maar het is wel waar deze mee te dealen heeft. Dus of accepteren of veranderen ( en de kans daarop is 0 ).

Conclusie: hij is geen kandidaat die serieus te nemen is.

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij echte democratie wordt er natuurlijk gewoon gestemd op het plein door middel van het tellen van de handen.

Moneyman
Berichten: 30446
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 11:33
Bij echte democratie...
De "echte democratie" bestaat niet. Er zijn simpelweg verschillende vormen van democratie, ieder met zijn eigen spelregels.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
28 jun 2024 11:41
Bij echte democratie wordt er natuurlijk gewoon gestemd op het plein door middel van het tellen van de handen.
Hiermee sluit je iedereen uit die niet op het plein is en/of geen handen heeft.
De mensen die er wel zijn, zou je dubbel kunnen tellen ( 2 handen ).
Lijkt me geen 'echte democratie'. :wink:

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat kun je vinden, maar dat is toch echt hoe het in Athene werkte. Op zulke dagen mochten de Atheense burgers (burgers van buitenaf of slaven niet) wegblijven van hun werk om naar het Forum te gaan. Overigens werd ook daar niet gestemd op volksvertegenwoordigers, maar steeds op losse voorstellen. Over elke beslissing mocht men dus meestemmen. Een echte democratie.

En die jongens zonder handen, als die het ergens niet mee eens waren, dan moesten ze degene naast hen met de hand omhoog die voor is maar een stomp verkopen, dan gaan de handen naar beneden en dan is het weer gelijk.

Edit: en vergeet ook de vrouwen niet. Die mochten niet stemmen, dus die konden mooi even het werk van de man overnemen.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat kun je vinden, maar dat is toch echt hoe het in Athene werkte.
Maar waarom is dat een argument? Als het in Athene zo ging, dan is het een 'echte democratie'?
Over elke beslissing mocht men dus meestemmen. Een echte democratie.
Ook hier, waarom is dat dan de echte? Als een democratie uit gaat van het gelijkheidsideaal, dan is het wel vreemd om bepaalde groepen uit te sluiten.. Eén mens, één stem geldt dan blijkbaar toch niet helemaal.. Is het dan wel een 'echte democratie' ?

ik zou zeggen van niet.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
28 jun 2024 11:43
Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 11:33
Bij echte democratie...
De "echte democratie" bestaat niet. Er zijn simpelweg verschillende vormen van democratie, ieder met zijn eigen spelregels.
Zo is dat, ook b.v.Noord korea, Rusland en China zijn democratiën.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
28 jun 2024 15:51
Moneyman schreef:
28 jun 2024 11:43
Onkruid71 schreef:
28 jun 2024 11:33
Bij echte democratie...
De "echte democratie" bestaat niet. Er zijn simpelweg verschillende vormen van democratie, ieder met zijn eigen spelregels.
Zo is dat, ook b.v.Noord korea, Rusland en China zijn democratiën.
Die definitie is mij iets te ruim...

Plaats reactie