Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10501
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Thijs124 schreef:
06 sep 2024 13:55
Veel van mijn gepensioneerde excollega vrachtwagenchauffeurs rijden inmiddels de streek en stads bus lijndiensten en taxiritten.
Dan noem je ook een groep die gewend is om te rijden op plekken waar ze de weg niet kennen en daar mee om kunnen gaan. Hele hordes mensen gaan langzaam rijden of stilstaan midden op de weg, omdat ze een adres zoeken. Overigens niet per se leeftijd gerelateerd. Of mensen raken in paniek omdat ze een afslag missen.

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Thijs124 schreef:
06 sep 2024 13:55
G
Zodra we met pensioen zijn stuur je ons, vul maar iets in met begonia's. P
Ik meende dat het om geraniums ging (eigenlijk heten die Pelargoniums want Geranium is de latijnse naam voor ooievaarsbek een hele andere buitenplant)

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hier rijden die 75 plussers taxi bus en trein op normale diensten als vaste krachten. Een test met arbeidsmigranten voor de bus en trein is snel beëindigd vanwege taalproblemen. Alleen gebroken Engels en Roemeens of Bulgaars wordt hier niet op prijs gesteld. Daarom worden alle chauffeurs bij het begin van hun pensioenleeftijd door het OV actief benaderd. Misschien is Heerlen en Maastricht en Roermond rustiger dan Amsterdam maar stil in de spits is het zeker niet. We hebben hier geen trams dus zullen we het in het gewone wegverkeer moeten doen.

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die verwarring ook altijd tussen pelargoniums en geraniums, buitengewoon ergerlijk voor een beetje botanicus.

Maar waarom laten die Duitse onderzoekers de testpersonen niet rijden met een plattegrond, duizendstratenboek of wegenkaart op het stuur? Dat doen die 70+’ers bij wijze van spreken met hun ogen dicht :mrgreen:

Wat me verbaast is de toon van het artikel. “Slechts 40 procent bij de jongere testgroep.” Alsof dat al niet verontrustend veel is.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
06 sep 2024 13:33
Ten 1e...
Ten 2e ...
Ten 3e ...
Ik vind alle drie je genoemde redenen niets afdoen aan wat ik schreef, en zou zéker geen voorstander van een dergelijk verbod zijn.

Even gechargeerd (maar niet eens zo veel): als je al geen gesprek meer aankunt, moet je je gewoon helemáál niet meer in de auto in het verkeer begeven. Ongeacht de leeftijd. Het gaat om vaardigheden, niet om je geboortejaar.

Morgan le Fay
Berichten: 573
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Wij hebben hier de volgende maand huisarrest.
https://www.provincie-utrecht.nl/onderw ... lopik-2024.
Kan alleen via Gouda reizen, alle alteratieve routes die wij weten worden door aanwonenden letterlijk met huid en haar afgedicht.

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
06 sep 2024 15:32
Even gechargeerd (maar niet eens zo veel): als je al geen gesprek meer aankunt, moet je je gewoon helemáál niet meer in de auto in het verkeer begeven. Ongeacht de leeftijd. Het gaat om vaardigheden, niet om je geboortejaar.
Vaardigheden kan je natuurlijk niet loskoppelen van leeftijd. Dat heeft er wel degelijk mee te maken. En ja, de ene 70 plusser is de andere niet. Daarvoor hoef je alleen maar naar het overduidelijke verschil tussen Biden en Trump te kijken. Bij Trump zou ik instappen, bij Biden niet.

Ben het met je eens als iemand niet kan rijden en praten tegelijk, ze beter niet meer achter het stuur kunnen kruipen. Alleen vinden ze zelf dat ze nog prima rijden. En eigenlijk houd ik het zelf ook een in stand, door allerlei smoesjes proberen te vinden om niet meer bij ze in de auto te hoeven stappen. Ik mag dan recht voor zijn raap zijn, maar om nou te zeggen: voor geen goud stap ik nog bij je in de auto, nee dat doe ik zelfs niet. Ook hun kinderen (waar ik dan mee omga) durven het gesprek daarover nauwelijks aan te gaan. En ik weet van hun echtgenotes dat zij vol stress en angst nog bij hun partner in stappen. Maar ja, niemand wil pa of partner kwetsen, het is nog zijn enige vrijheid enz.

Als de keuring met 75 strenger/uitgebreider zou plaatsvinden, voorkom je dat eieren lopen bij familie en bekenden. Je kan beter van een onbekende te horen krijgen dat het rijbewijs niet verlengd wordt omdat het niet meer verantwoord is.

Maar goed, heb verder niets in de melk te brokkelen wat dat betreft, dus don't worry.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
06 sep 2024 20:57
Moneyman schreef:
06 sep 2024 15:32
Even gechargeerd (maar niet eens zo veel): als je al geen gesprek meer aankunt, moet je je gewoon helemáál niet meer in de auto in het verkeer begeven. Ongeacht de leeftijd. Het gaat om vaardigheden, niet om je geboortejaar.
Vaardigheden kan je natuurlijk niet loskoppelen van leeftijd. Dat heeft er wel degelijk mee te maken. En ja, de ene 70 plusser is de andere niet. Daarvoor hoef je alleen maar naar het overduidelijke verschil tussen Biden en Trump te kijken. Bij Trump zou ik instappen, bij Biden niet.
Maar dat heeft niet met de leeftijd in zijn algemeenheid te maken, dat heeft gewoon alles te maken met hun individuele vaardigheden. Dus inderdaad, je kunt vaardigheden niet loskoppelen van leeftijd, maar een generiek verbod schiet zijn doel ook al heel gauw voorbij. Zeker met de leeftijden die jij noemt (70+), waarop heel veel mensen nog volop in het leven staan en prima in staat zijn dat verantwoord te doen.

Verder ben ik het wel aardig met je eens hoor :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
06 sep 2024 14:53
Hier rijden die 75 plussers taxi bus en trein op normale diensten als vaste krachten. Een test met arbeidsmigranten voor de bus en trein is snel beëindigd vanwege taalproblemen. Alleen gebroken Engels en Roemeens of Bulgaars wordt hier niet op prijs gesteld. Daarom worden alle chauffeurs bij het begin van hun pensioenleeftijd door het OV actief benaderd. Misschien is Heerlen en Maastricht en Roermond rustiger dan Amsterdam maar stil in de spits is het zeker niet. We hebben hier geen trams dus zullen we het in het gewone wegverkeer moeten doen.
Thijs, ik wil dat best van je aannemen, maar echt hier (DH) zie ik geen ouderen achter het stuur in spits of bepaalde lijnen. Zat tijdje terug in de bus, die gepensioneerde had helaas niet zijn stratenboekje :? bij zich. Passagiers moesten hem vertellen hoe hij moest rijden. :shock:

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 sep 2024 20:57
Ben het met je eens als iemand niet kan rijden en praten tegelijk, ze beter niet meer achter het stuur kunnen kruipen.
Waarom vind je dat? Ik heb eigenlijk zelden iemand in de auto, maar een van de laatste keren - in plaats dat 'mevrouw' me hielp de weg te vinden was het een oeverloos raad-raad-raad-raad- geen idee waar het over ging. In ieder geval niet over de auto of mijn rijstijl. Ik was bezig op het verkeer te letten en de weg te vinden. Wat overigens prima ging.

Was blij dat ik dat mens kon lozen, ik heb haar ook nooit meer mee willen nemen. Weet niet eens of ze nog leeft. Het laatste wat ik weet is dat ze met haar man naar de Jeneverstad is verhuisd - een lekker eind weg.

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 sep 2024 20:57
Ik mag dan recht voor zijn raap zijn, maar om nou te zeggen: voor geen goud stap ik nog bij je in de auto, nee dat doe ik zelfs niet.
Maar dat kan toch ook op een andere manier? Een stuk tactvoller? Ik heb het ruim een jaar geleden met de buurvrouw besproken, althans haar man, en later haar man. Manlief was in het ziekenhuis zelf al tot de conclusie gekomen dat het beter was de auto te laten staan, hij kon zijn hoofd niet meer goed draaien. Heb het er later nog wel met hem over gehad, maar dan meer in de zin van: hoe ga je er nu mee om, en hoe ga je verder. Was een prima gesprek.

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hoe kan het toch zijn dat zijn instantie zijn verantwoordelijkheden niet neemt en maar door gaat met zoals ze al jaren bezig zijn.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoo ... n-het-uwv/

Lowieze
Berichten: 6867
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Yesss de dames rolstoelbasketballers hebben Olympisch goud gehaald 💪
Met 63-49 gewonnen van Amerika!

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waar is Lady1234 als je haar nodig hebt in een verzekeringstopic? Ze reageert nog maar heel beperkt op het forum. Ik hoop dat is vanwege vakantie en dat het goed met haar gaat.

Janne.B.
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Op BNNVARA reageert ze nog volop, in haar stijl natuurlijk. Ze is nog kien genoeg als ik zie hoe ze één en dezelfde forummer maar niet met rust kan laten. Het is haar drive zeg ik maar, vind het een zielig oud vrouwtje.

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen idee hoe het bij het Kassa-forum gaat, daar kom ik nooit. Ze gaf hier altijd bijzonder goed advies over belastingen en verzekeringen.

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien heeft onze grote vriend zijn meldknop gebruikt.

J. Deltoer
Berichten: 3361
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U bedoelt, die man die altijd zeurt over de moderatie omdat hij zijn zin onvoldoende krijgt?

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die man die ons er regelmatig voor een week op forum vakantie kan sturen.
Hij leest hier altijd mee.

Of de Lady is ziek.
Dan van harte beterschap gewenst.

Francesco26
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

ZeerPrivé schreef:
06 sep 2024 21:15
Zat tijdje terug in de bus, die gepensioneerde had helaas niet zijn stratenboekje :? bij zich. Passagiers moesten hem vertellen hoe hij moest rijden. :shock:
[/quote]

Was de buschauffeur de gepensioneerde of was jij dat zelf?

Volgens een vriendin die al enkele jaren buschauffeur is in Friesland mag een buschauffeur tijdens het rijden niet praten met passagiers. Wat ze wel mag als ze stilstaat bij een halte. Jou buschauffeur was dus niet heel klantvriendelijk. Of wist de buschauffeur het adres waar jij heen moest gewoon niet?

Plaats reactie