Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Er zijn fondsen die dit wangedrag mogelijk maken. Soros, maar ook de postcodeloterij.
juliomariner
en kuklos
vinden dit leuk
Ik moet gewoon werken, dus een dagje meelopen is niet aan mij besteed. En ik denk dat ik direct wordt ontslagen als ik me in demonstraties ga mengen, maakt niet uit aan welke kant van het politieke spectrum.
juliomariner
vindt dit leuk
-
Dan spuug je hier maar je gal uit. Lekker anoniem, dus de kans op ontslag is minder dan minimaal. Ja toch?
De discussie over boeren is ook niet dat ze geen overlast veroorzaakten, maar dat men dat in veel mindere mate heeft gedaan. Bij de andere groepen gaat er ondertussen geen maand voorbij of er is weer ergens overlast veroorzaakt.
-
Ik vind de hoeveelheid stikstof die ze uitstoten anders behoorlijk overlastig. Daardoor kunnen we geen 130, en we kunnen ook geen huizen bouwen. Nou jij weer.
De hoeveelheid stikstof die wordt uitgestoten of de extreem ultra strenge norm die we onszelf hebben opgelegd?
Ben wel benieuwd eigenlijk wat voor sector dat is, want volgens mij mag dat laatste helemaal niet zomaar. Ik las laatst bijvoorbeeld nog een artikel over een demonstrant die in voorarrest gezet zou zijn, en welke acties zijn werkgever dan zou mogen nemen. Uitkomst was heel basaal, als de medewerker niet kan komen werken mag je stoppen het loon door te betalen voor de momenten dat deze niet is komen werken, maar verdere actie zou onverstandig zijn tot er een eventuele veroordeling ligt met celstraf, want enkel voorarrest zou mogelijk c.q. waarschijnlijk niet voldoende grond zijn voor ontslag en de werkgever dus mogelijk duur komen te staan.
Enkel deelnemen aan een demonstratie zonder verdere consequenties zou dat dan mijn inziens al helemaal niet zijn.
Laatst gewijzigd door Cro op 18 sep 2024 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat ik zeggen dat een volledige achtergrondcheck (financieel, tot aan sociale contacten) door de MIVD er onderdeel van is. En dat die ook van mijn radar account weten daardoor, dus dat is het probleem niet. Echter lijkt het me dat men wel aan komt kloppen als ik me in zulke kringen ga bevinden. De sector ga ik uiteraard niet benoemen, omdat het aantal bedrijven op 1 hand te tellen is en het aantal mensen werkzaam in de sector onder de 20 zit.
Wisselende sociale contacten, of een dronken grietje oppikken is dan weer geen probleem. U boft maar! Ook in een vertrouwensfunctie moet er een geldige reden voor ontslag zijn. Deelnemen aan een demonstratie — een grondrecht! — zal dat niet gauw zijn.
Vreedzame demonstranten voor het klimaat zijn meer dan eens hardhandig aangepakt, met de inzet van veel ME’ers, de wapenstok en waterkanonnen. Boeren die demonstreerden tegen de regering door het dumpen van puin, brandende strobalen, mest en zelfs asbest op de snelweg is nauwelijks een strobreed in de weg gelegd.
Vreedzame demonstranten voor het klimaat zijn meer dan eens hardhandig aangepakt, met de inzet van veel ME’ers, de wapenstok en waterkanonnen. Boeren die demonstreerden tegen de regering door het dumpen van puin, brandende strobalen, mest en zelfs asbest op de snelweg is nauwelijks een strobreed in de weg gelegd.
-
Dat laatste is niet helemaal waar. Ook de boeren zijn wel aangepakt, er is zelfs geschoten.
Naar mijn bescheiden mening moet elke demonstratie waarbij geweld wordt gebruikt en/of grote economische schade bewust wordt veroorzaakt keihard worden aangepakt. Dat je wilt laten horen dat je het ergens niet mee eens bent prima maar daarbij past geen geweld/ veroorzaken van economische schade.
De beste manier om de politiek te laten merken dat je het er niet mee eens bent is eens in de 4 jaar in het stemhokje.
Naar mijn bescheiden mening moet elke demonstratie waarbij geweld wordt gebruikt en/of grote economische schade bewust wordt veroorzaakt keihard worden aangepakt. Dat je wilt laten horen dat je het ergens niet mee eens bent prima maar daarbij past geen geweld/ veroorzaken van economische schade.
De beste manier om de politiek te laten merken dat je het er niet mee eens bent is eens in de 4 jaar in het stemhokje.
Als je wegen gaat blokkeren ben je niet vreedzaam aan het demonstreren.
juliomariner
vindt dit leuk
-
Misschien wel vreedzaam maar er wordt een enorme economische schade veroorzaakt. Keihard aanpakken dus en niet zoals nu met fluwelen handschoentjes.
kuklos
vindt dit leuk
Voor plakacties op kunstobjecten kan ik als even linkse als vermogende intellectueel maar weinig begrip opbrengen, maar voor domme en zakkenvullende klompenfascisten heb ik geen enkel begrip.
Terwijl de usual suspects hier vanmiddag over elkaar heen buitelen in hun boze witte verontwaardigheid, ben ik aan het genieten van mijn renten en het mooie weer.
Terwijl de usual suspects hier vanmiddag over elkaar heen buitelen in hun boze witte verontwaardigheid, ben ik aan het genieten van mijn renten en het mooie weer.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Het wordt steeds zotter met de soevereinen...
https://nos.nl/artikel/2537684-soeverei ... r-deventer
https://nos.nl/artikel/2537684-soeverei ... r-deventer
Thijs124
vindt dit leuk
Blijkbaar geen aanwijsbare verbinding met Zuid Limburg. Maar uitzetten naar Afghanistan.
Misschien is het toch wel noodzaak om ff te kijken naar onze pandas die we gekregen hebben.
https://nos.nl/l/2537901
Aangezien ze inmiddels meermaals kleine pandaatjes hebben gemaakt, zijn ze vrij waarschijnlijk wel echtOnkruid71 schreef: ↑20 sep 2024 18:06Misschien is het toch wel noodzaak om ff te kijken naar onze pandas die we gekregen hebben.
Panda puppies, wel te verstaan.
-
Doen ze met iedereen die bij of voor Defensie werkt. Heb ik ook meegemaakt. Moest ik aan een kolonel uitleggen waarom ik in een kraakpand woonde. Was geen probleem meer toen we ontdekte dat zijn dochter in mijn vriendenkring zat.
Jij mag gerust demonstreren Nijo, als je maar varkensvlees gaat roosteren bij een moskee.
Die panda's hebben we niet gekregen maar voor vele miljoenen tijdelijk gehuurd.