Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1894
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
19 okt 2024 19:21
Nijogeth schreef:
19 okt 2024 09:17
https://archive.ph/Pt15Z

Ik blijk dus niet de enige te zijn die nadenkt of het niet makkelijker is om dure levensverlengende behandelingen af te kunnen kopen.

Ik ben dan van mening dat euthanasie dan niet direct hoeft te zijn en het geld niet per se voor de nabestaanden. Maar stel de behandeling zorgt ervoor dat iemand nog 3 jaar kan leven in plaats van 1 jaar, maar die behandeling kost wel 3 ton. Je kunt dan ook de mogelijk bieden om geen behandeling te kiezen en een ton in de zak te steken. Dan kun je het laatste jaar nog dingen doen die je altijd al wilde doen en zelf kiezen voor het moment waarop je klaar bent.
Afkopen hoeft voor mij niet, maar ik ben en blijf van mening dat euthanasie veel te moeilijk wordt gemaakt. En dat mensen door te veel hoepels moeten springen om zelf te mogen beslissen over hun leven.
Mee eens wat betreft het beslissen over euthanasie,en ook zeer zeker wat betreft het vaccineren van volwassenen en kinderen,en dan heb ik het uiteraard niet over de "reguliere" en beproefde vaccinaties.
Maar over die in mij ogen stuitende reclame campagne om nog maar eens een covid prik te halen.
Was getekend; een wappie ( ik zal jullie voor zijn :wink: )

ZeerPrivé
Berichten: 6219
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deze schipper mag niet meer overvaren :shock: https://archive.ph/DHiou

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
19 okt 2024 21:21
Was getekend; een wappie ( ik zal jullie voor zijn :wink: )
Nou, je neemt het plezier zo wel weg.

Nevyn
Berichten: 1382
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben op deze rustige middag even het Form aan het bekijken.
Wat mij opvalt, dat er zo weinig meer over auto's wordt geplaatst.
Toen ik hier jaren geleden kwam, ging het heel veel over auto's

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben altijd in voor meer gesprekken over auto's. Daar zullen er wel meer van zijn, maar ook een hoop die dat niet zien zitten.

Als je doelt op het feit dat er minder klachten over autoverkopers zijn, dan zou dat op zich wel kunnen. Er wordt steeds minder gehandeld in auto's en steeds meer mensen kiezen voor lease. De verkopers die dan als eerste omvallen, dat zullen de louche verkopers zijn, gok ik dan maar.

sjohie
Berichten: 11241
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nevyn schreef:
20 okt 2024 15:39
Ben op deze rustige middag even het Form aan het bekijken.
Wat mij opvalt, dat er zo weinig meer over auto's wordt geplaatst.
Toen ik hier jaren geleden kwam, ging het heel veel over auto's
Naja, ik kan je wel vertellen dat wij net een nieuwe, naja 1½ jaar oude, auto hebben gekocht? Een Lynk&Co 01, een plugin hybride, dus elektrisch en zonder schakelen door de stad, heerlijk. :D

scharrelschipper
Berichten: 1894
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
20 okt 2024 14:07
Deze schipper mag niet meer overvaren :shock: https://archive.ph/DHiou
Ken het verhaal uiteraard,Heb er zelf gelukkig geen last van.
Aardige bijkomstigheid:heb in 1982 mijn vaarbewijs gehaald in Frankrijk,hetgeen een "validité permanente" heeft.
In ons land bestond toen nog geen vaarbewijs,en met dat Franse mocht ik ook in Duitsland het gehele kanalen stelsel en de zogenoemde zijrivieren bevaren.
De Rijn vereist een Rijnpatent.
Tijdens de corona ellende verliep mijn nl.vaarbewijs en kon er tijdelijk niet gekeurd worden.
Ben er niet meer aan begonnen en vaar al een paar jaar met mijn Franse vaarbewijs.

scharrelschipper
Berichten: 1894
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Gelden die regels ook voor andere beroepen vraag ik me dan af?

ZeerPrivé
Berichten: 6219
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scharrelschipper schreef:
20 okt 2024 19:16
Gelden die regels ook voor andere beroepen vraag ik me dan af?
Geen idee eigenlijk. Misschien beroepsmilitairen? Politie, brandweer? Ik had iig nog nooit iets gelezen over een dergelijke Europese obesitas maatregel.

Thijs124
Berichten: 1449
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

In ieder geval niet voor vrachtwagenchauffeurs. Dan kunnen ze er veel aan de kant zetten.

Moneyman
Berichten: 31388
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
20 okt 2024 15:59
Als je doelt op het feit dat er minder klachten over autoverkopers zijn, dan zou dat op zich wel kunnen. Er wordt steeds minder gehandeld in auto's en steeds meer mensen kiezen voor lease. De verkopers die dan als eerste omvallen, dat zullen de louche verkopers zijn, gok ik dan maar.
Als ik kijk naar mijn wekelijkse jurisprudentienieuwsbrieven, dan is het aandeel procedures over al dan niet nonconforme auto's onverminderd hoog.

Nijogeth
Berichten: 10677
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het was voor mij ook maar een gok.

Plaats reactie