Dat de eerste bijdrage van een nieuw forumlid eerst moet worden goedgekeurd is niets bijzonders...
Nou ben ik benieuwd waar uw mening op is gebaseerd.
Ik doe al mee aan online communities sinds IEX een bulletinboard was en moet moeite doen om me een toelatingsprocedure met een wachttijd te herinneren. Wel heb ik veel fora zien verdwijnen omdat moderatie moeite had om greep te houden op de dynamiek. Mediacourant bijvoorbeeld, die tot een paar jaar geleden een heel levendige achterban had.
Het feit dat een nieuw onderwerp van een nieuw lid niet direct zichtbaar is, is vanwege de gigantische hoeveelheid spam in het verleden. Geen idee of dat nog zo is, omdat er nu gemanaged wordt. Dat moet op zich geen probleem zijn, als dat maar snel wordt opgepikt en duidelijk is voor de nieuwe poster.
Dat de eerste bijdrage van een nieuw forumlid eerst moet worden goedgekeurd is niets bijzonders...
Nou ben ik benieuwd waar uw mening op is gebaseerd.
De praktijk. Ik ben moderator en admin op meerdere fora, waaronder grote, drukke fora met een fors hogere postcount dan hier. De controle op nieuwe deelnemers is er op al die fora, in verschillende fora. En dat is ook geen enkel probleem, zo lang je maar gewoon snel acteert. En dat hoeft echt geen uren per dag te kosten.
Een heel belangrijk punt is namelijk dat je je forum en je forumleden moet kennen. Dan zie je echt in een oogopslag wat er gebeurt, wie er over de schreef gaat en wat er moet gebeuren. Problemen in de kiem smoren in plaats van laten sudderen voorkomt heel veel werk aan de achterkant.
Vreemd dat bij het Douwe Egberts topic geen humor gewaardeerd wordt. Ik had als reactie op de vermelding van de moderator geschreven dat het fijn zou zijn als jullie ook zo snel zouden reageren bij topics waar het echt nodig is.
Zo te zien zit er iemand mee te lezen met de vinger boven de meldknop, want mijn reactie werd binnen een paar minuten verwijderd.
Er wordt meer verwijderd, en zo te zien niet allemaal na een melding. Niet alle feedback wordt gewaardeerd.
Ik snap wel dat eindeloze off-topic grappenmakerij verwijderd wordt.
Dat niet alle feedback gewaardeerd wordt kan ik nog begrijpen.
Dat een TO zelf kan bepalen welk antwoord hem/haar niet aanstaat en dit om deze reden verwijderd wordt, heb ik nooit begrepen. In het verleden werden hierom zelfs hele topics verwijderd.
En voor die off-topic grappenmakerij zou dan één lijn getrokken moeten worden. Zoals bijv. bij mensen die zuigen en maar bezig blijven.
Humor in een topic zou wat mij betreft altijd moeten mogen. Zolang het niet extreem kwetsend is, dan moeten we toch ook ooit kunnen lachen. Het hoeft van mij niet altijd zo serieus.
Overigens vraag ik me af wat nu precies ontopic is. Als tijdens een discussie andere zaken tevoorschijn komen, die raakvlakken hebben met het topic, dan is dat ontopic. Als vervolgens door wordt gediscussieerd over die andere zaken die dus ontopic zijn, dan is dat in mijn ogen nog steeds ontopic.
Overigens snap ik dat de discussie over Socrates compleet offtopic was, maar het grapje van Moneyman over de naam van de topicstarter valt onder mijn vorige post, namelijk humor.
Jammer dat mijn topic over de noodpakketten compleet is verwijderd. De moderatie vond dat dit in de huiskamer besproken dient te worden. Wat blijft er nog over van dit forum als er zo rigide ingegrepen wordt.
Humor in een topic zou wat mij betreft altijd moeten mogen. Zolang het niet extreem kwetsend is, dan moeten we toch ook ooit kunnen lachen. Het hoeft van mij niet altijd zo serieus.
Als het een los grapje is, prima. Maar hier wordt elke vraag onthaald door een kleine kern vast bezoekers die met elkaar aan het ginnegappen is en als het even kan de vraagsteller en elkaar te lijf gaan met laatdunkend en smalend commentaar. Dat is dodelijk voor zo'n forum.
Als het een los grapje is, prima. Maar hier wordt elke vraag onthaald door een kleine kern vast bezoekers die met elkaar aan het ginnegappen is en als het even kan de vraagsteller en elkaar te lijf gaan met laatdunkend en smalend commentaar. Dat is dodelijk voor zo'n forum.
En wie doet daar gezellig aan mee? Ik heb je regelmatig laatdunkend en smalend zien doen. Hypocriet.
Het lijstje van onbeantwoorde topics heeft alleen berichten van jaren geleden. Het eerste bericht in dat lijstje is uit 2017.
Wat voor nut heeft dat? Onbeantwoorde berichten van 7 Jaar geleden?
Het lijstje van onbeantwoorde topics heeft alleen berichten van jaren geleden. Het eerste bericht in dat lijstje is uit 2017.
Wat voor nut heeft dat? Onbeantwoorde berichten van 7 Jaar geleden?
Die vraag wordt ook al jaren gesteld. Waarschijnlijk hoopt de moderatie nog op reacties, enig probleem, die jaaaren oude topics zijn gesloten.