BL2 schreef: ↑11 nov 2024 23:49
Beter kan je je ongelijk niet aantonen Jablan......
Als Je nou even kijkt in dat filmpje Den Haag naar Leiden, dan zie je toch na Mariahoeve het groene bord 16 (= 160 kmh) staan op de binnensporen, bij minuut 6.50.
BL2 schreef: ↑11 nov 2024 23:58
En net als in het vorige bericht over Mariahoeve>Leiden klopt je bericht ook hier niet.....
Jammer dat je maar blijft hangen in je eigen denkwereld en niet open staat voor de uitleg van anderen......
Dus er staan borden 160 kmh bij Hoofddorp, maar de baanvaksnelheid is volgens jou maar 140 kmh naar Leiden. Dat is wat vreemd vind je niet Jablan ?
Dat die machinist de beperking laat zien van 140 kmh voor dat materieel komt omdat hij onder ATB rijdt en niet onder ATB+. Een Eurostar (ex Thalys) met ATB+ rijdt daar gewoon 160 kmh, zo ook tussen De Vink en Mariahoeve. Die borden 160 kmh staan er immers niet voor niets.......
Het kan ook zonder beledigingen of neerbuigend te worden, bl2. Staat je beter dan de indruk, die je nu geeft.
Eerste: bordje heb ik gemist. Mea Culpa. Het is een laag ding, normaal worden ze op hoogte geplaatst.
Tweede: er is een verschil tussen baanvaksnelheid en de werkelijkheid. Dat een lijn officieel een hogere snelheid heeft, dan momenteel in de praktijk toegestaan, zegt alles over een spoorbeheerder, die zijn winkel niet op orde heeft. Hetzelfde verschil theorie-praktijk hebben we al eerder gezien bij de beveiliging, die officieel op sommige plekken ETCS zou moeten zijn en waar in de praktijk de oude ATB actief is.
ATB+ is
verboden door wat nu European Union Agency for Railways heet. De achtergrond erbij: hier was sprake van een doorontwikkeling van ATB en precies dat mag niet meer sinds het ERTMS-project officieel is gestart.
Dit verbod heeft er vervolgens toe geleid, dat het onderhoud is uitgevoerd voor 140 km per uur en vooral niet sneller.
Door naar de bruggen: het verbod om sneller dan 140 km/u over een beweegbare brug te rijden, kwam ik tegen in de rapporten over de Lelylijn. Daar wordt dit verbod gebruikt als argument om te kiezen voor (dure) tunnels. Nu zijn er twee opties:
- Of jij hebt gelijk en in dat geval is er bij de Lelylijn-rapporten gelogen om een zo duur mogelijke lijn te presenteren, zodat die niet wordt aangelegd. (Een beweegbare brug is een stuk goedkoper te bouwen dan een tunnel van een paar kilometer lang.)
- Of jij hebt ongelijk en in dat geval heeft ProRail nagelaten de officiële snelheden aan te passen.
Zelf ga ik ervan uit, dat jij gelijk hebt, om de doodsimpele reden, dat ProRail vaker aantoonbaar onjuiste info naar buiten brengt.