Huiskamer
Re: Huiskamer
Hoe komt het toch dat ik dit soort berichten, nu dus over een toegezonden Tracker om je mobiel af te luisteren, vaak maar niet wil geloven.
En dat uitgerekend naar iemand welke regelmatig hiet op de forum in de picture staat, onlangs nog over met een reeks beweringen over ProRail en spoorbeveiliging, welke later toch ook niet geheel juist waren.
Het komt op mij over als interessant doenerij, compleet met zwaar beveiligde bedrijven en mannetjes welke op zoek gaan naar spionagesoftware op een huislaptop.
En dat uitgerekend naar iemand welke regelmatig hiet op de forum in de picture staat, onlangs nog over met een reeks beweringen over ProRail en spoorbeveiliging, welke later toch ook niet geheel juist waren.
Het komt op mij over als interessant doenerij, compleet met zwaar beveiligde bedrijven en mannetjes welke op zoek gaan naar spionagesoftware op een huislaptop.
kuklos
vindt dit leuk
-
Ik geloof er ook geen ruk van. Helemaal omdat dat soort 'trackers' nog steeds science fiction zijn. Leuk in films maar de realiteit werkt niet zo.
Natuurlijk bestaan trackers wel, net als inde film. Je route (met auto, hardlopen, fietsen) op een GSM bijhouden kan toch ook.
-
Helaas mogen sommige mensen geen details geven over hun identiteit en locatie.
ID staat voor interessant doenerij.
-
- Contacteer:
Snap je opmerking maar ik heb een hele goede deal met HollandsNieuwe ( 20 GB voor 12,50 met onbeperkt bellen )
En heb 2 abonnement lopen.
20GB heeft een waarde van 28,-
Maandelijks verkoop ik gemiddeld voor 20-22 euro waardoor deze 2 abonnementen slechts +- 5,- kosten.
Als ik de bestaande abonnementen verlaag dan zijn de kosten wel iets minder maar verhoudingsgewijskan ik maandelijks minder verkopen wat het uiteindelijke "voordeel" minimaal is.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Contacteer:
Consumenneke schreef: ↑03 dec 2024 17:40Waar is dat al vaker gezegd?Teunbosseman schreef: ↑03 dec 2024 16:23Het is al vaker gezegd, zodra de consument / particulier ietwat van een voordeel heeft waar de grote bedrijven / (r)overheid niet van mee kunnen profiteren dan passen ze de regels aan en wordt het voordeel weer ongedaan gemaakt.
Wie zijn ze?
Waarom maak je niet een apart topic over Thoorn, want ik had nog nooit van zo'n service gehoord en misschien zijn er wel meer mensen die hun ervaring/mening willen delen?
Of wil je gewoon even mopperen over de boze buitenwereld vol schavuiten die jouw leven lastig maken?
Gebruik de zoekfunctie dan kom je vanzelf topics tegen.
Ze slaat terug op de (r)overheid.
Waarom zou ik een apart topic maken over Thoorn. Kan naar mijn mening prima in de huiskamer. Nu weet oa jij er dus wel van dat je betltegoed kan verkopen alleen niet meer op de manier welke Thoorn deed.
Ondertussen heb ik al een andere manier gevonden
Ja ik wilde even mopperen, vandaar ook in de huiskamer, net zoals tig andere leden hun beklag soms doen. Nogal kansloze opmerking
Consumenneke
vindt dit leuk
Sommige dingen hier moet je met flink wat korreltjes zout nemen, dat is in het verleden wel gebleken. Zoals ik het lees heeft Jablan dit ‘van horen zeggen’. Het apparaat en de verpakking is voor verder onderzoek opgehaald en dan gelijk maar zelf de conclusie trekken dat dit stinkt naar bedrijfsspionage of erger.BL2 schreef: ↑04 dec 2024 00:46Hoe komt het toch dat ik dit soort berichten, nu dus over een toegezonden Tracker om je mobiel af te luisteren, vaak maar niet wil geloven.
En gij geleuft da…..
BL2
vindt dit leuk
@Lowieze: ik ben geen ict'er, dat is waar.
In alle eerlijkheid: in bedrijven is de beveiliging vaak verder en beter op orde dan bij de overheid.
Ondertussen ... is duidelijk, dat het pakje voor mij gewoon vlot bezorgd is. Tussen vorige week woensdag en gisteren zijn er nog een paar bezorgd, waardoor we weten om welk bedrijf het gaat en de laatste jaren zijn daar meer pogingen geweest om het bedrijfssysteem plat te leggen.
We wonen al goed beveiligd, maar dank je voor de waarschuwing.
Dit zijn dingen, die je pas gelooft, als je het meemaakt. Huis-tuin-keuken-laptop is alleen voor de hobby en privé contacten daar. Het ding van mijn werk is veel beter ingericht. Maar waarom vind je het nodig om altijd zo te reageren? Of ben je sowieso iemand, die graag twijfel zaait en storm oogst?BL2 schreef: ↑04 dec 2024 00:46Hoe komt het toch dat ik dit soort berichten, nu dus over een toegezonden Tracker om je mobiel af te luisteren, vaak maar niet wil geloven. [...] Het komt op mij over als interessant doenerij, compleet met zwaar beveiligde bedrijven en mannetjes welke op zoek gaan naar spionagesoftware op een huislaptop.
In alle eerlijkheid: in bedrijven is de beveiliging vaak verder en beter op orde dan bij de overheid.
De meeste nieuwe auto's en alle nieuwe vrachtwagens worden standaard met één geleverd. Diefstalpreventie.
Voor zover ze nog niet bestonden, zijn gadgets uit Bond-films vrij snel na de film realiteit geworden.Methusalah schreef: ↑04 dec 2024 06:46Helemaal omdat dat soort 'trackers' nog steeds science fiction zijn. Leuk in films maar de realiteit werkt niet zo.
Ondertussen ... is duidelijk, dat het pakje voor mij gewoon vlot bezorgd is. Tussen vorige week woensdag en gisteren zijn er nog een paar bezorgd, waardoor we weten om welk bedrijf het gaat en de laatste jaren zijn daar meer pogingen geweest om het bedrijfssysteem plat te leggen.
Niemand ontkent dat er trackers bestaan. Je kunt ze gewoon kopen voor je kat, of er een onder de auto van de burgemeester plakken. Het gaat hier om een tracker die software op je telefoon wil installeren.
Als goed beveiligd bedrijf zou ik met zeer ernstig zorgen maken als een externe, kwaadwillende partij kennelijk beschikt over privéadressen van medewerkers (en/of van inhuurkrachten).
Als ik het nu goed begrijp, is het bedrijf dat doelwit is, niet hetzelfde bedrijf dat de tracker van Jablan gecontroleerd heeft. Dat begrijp ik dan weer niet.
Als goed beveiligd bedrijf zou ik met zeer ernstig zorgen maken als een externe, kwaadwillende partij kennelijk beschikt over privéadressen van medewerkers (en/of van inhuurkrachten).
Als ik het nu goed begrijp, is het bedrijf dat doelwit is, niet hetzelfde bedrijf dat de tracker van Jablan gecontroleerd heeft. Dat begrijp ik dan weer niet.
Volgens mij werkt Jablan voor een bedrijf dat door andere bedrijven wordt ingezet, ik geloof op het vlak van HR. Dan kan het prima zijn dat iemand het bedrijf waar hij werkt als doel heeft om uiteindelijk zo bij 1 van de bedrijven waar zij voor werken binnen te komen. Natuurlijk meldt Jablan zulke zaken aan de eigen werkgever en die doet onderzoek en mogelijk blijkt een ander bedrijf het doelwit.
Wij doen ook alleen maar werk voor anderen. Ons eigen werk is niet per se interessant, maar de kennis van andere bedrijven wel. Het enige interessante voor China en Rusland is vooral onze manier van werken, aangezien men daar nog zaken aan het ontdekken is. Pas nog maar eens begrepen dat Chinezen nooit vooruit zullen lopen, omdat ze alleen kunnen kopiëren en verbeteren, maar eigenlijk nooit innoveren. Daar hebben ze door hun eigen cultuur juist anderen voor nodig.
Wij doen ook alleen maar werk voor anderen. Ons eigen werk is niet per se interessant, maar de kennis van andere bedrijven wel. Het enige interessante voor China en Rusland is vooral onze manier van werken, aangezien men daar nog zaken aan het ontdekken is. Pas nog maar eens begrepen dat Chinezen nooit vooruit zullen lopen, omdat ze alleen kunnen kopiëren en verbeteren, maar eigenlijk nooit innoveren. Daar hebben ze door hun eigen cultuur juist anderen voor nodig.
Jablan
vindt dit leuk
-
Nou als ik de overige reacties zo lees delen vele toch ook wel het hoge 007 gehalte van je berichten.
Het bedrijf welke zgn de trackers verzend zal deze proza ook wel meelezen, zeer interessant allemaal de interne bedrijfsinfo welke je openbaar deelt. Ze weten in elk geval ook dat hun adressen administratie goed op orde is......
kuklos
vindt dit leuk
Nee, ik reageerde vooral op de verbazing van Erthanax die het vreemd vindt dat een andere instantie onderzoek doet dan de instantie waarop de verzender van de tracker zich richt.
Instantie? Ik kreeg na de uitleg van Jablan de indruk dat het ging om een bedrijf, een van zijn klanten. Maar dat kan ik verkeerd begrepen te hebben.
Als ik wordt ingehuurd door bedrijf A en daar mijn telefoon en laptop met regelmaat moet laten scannen, hoe merkt bedrijf A dan dat niet zij, maar een ander bedrijf doelwit zijn van de software die de tracker wil installeren? En zoals ik al eerder schreef, ik zou mij als veiligheidsgevoelig bedrijf vooral ernstig zorgen maken als kwaadwillenden zouden beschikken over een aantal privéadressen van medewerkers en kennelijk ook inhuurkrachten.
Hoe zou een veiligheidsgevoelig bedrijf (waarvan de systemen al eerder doelwit waren) het vinden als de mobiele apparatuur van een inhuurkracht door een van zijn andere klanten gescand wordt? Als Chief Security Officer zou ik dat niet op prijs stellen. Als inhuurkracht trouwens ook niet. Hoe kun je dan de vertrouwelijkheid van gegevens garanderen, ook van minder gevoelige klanten?
En een kwaadwillende partij die over privéadressen beschikt, waarom gaat die in hemelsnaam dergelijke geavanceerde, agressief geherprogrammeerde trackers gewoon toesturen? Die moet dan toch veel betere methoden hebben?
Als ik wordt ingehuurd door bedrijf A en daar mijn telefoon en laptop met regelmaat moet laten scannen, hoe merkt bedrijf A dan dat niet zij, maar een ander bedrijf doelwit zijn van de software die de tracker wil installeren? En zoals ik al eerder schreef, ik zou mij als veiligheidsgevoelig bedrijf vooral ernstig zorgen maken als kwaadwillenden zouden beschikken over een aantal privéadressen van medewerkers en kennelijk ook inhuurkrachten.
Hoe zou een veiligheidsgevoelig bedrijf (waarvan de systemen al eerder doelwit waren) het vinden als de mobiele apparatuur van een inhuurkracht door een van zijn andere klanten gescand wordt? Als Chief Security Officer zou ik dat niet op prijs stellen. Als inhuurkracht trouwens ook niet. Hoe kun je dan de vertrouwelijkheid van gegevens garanderen, ook van minder gevoelige klanten?
En een kwaadwillende partij die over privéadressen beschikt, waarom gaat die in hemelsnaam dergelijke geavanceerde, agressief geherprogrammeerde trackers gewoon toesturen? Die moet dan toch veel betere methoden hebben?
BL2
vindt dit leuk
Oproepen tot geweld is volgens mij niet het doel van dit forum.ZeerPrivé schreef: ↑04 dec 2024 19:23Sch*tziek word je van die gasten. Ik zou de rijbaan open hebben gelaten en ze het zelf hebben laten uitzoeken met woedende en doorrijdende automobilisten. https://regio15.nl/nieuws/demonstraties ... 12-041224/
Dit is geen oproepen tot geweld.
Hij schrijft alleen wat hij zou doen als hij het voor het zeggen had.
Ben het wel met hem eens. Laat iedereen die op de snelweg wil lopen zelf het risico lopen dat het mis gaat. Het is niet voor niets verboden. Waarom dan als tegenactie de auto's laten omrijden? Arresteer gewoon man voor man.
Hij schrijft alleen wat hij zou doen als hij het voor het zeggen had.
Ben het wel met hem eens. Laat iedereen die op de snelweg wil lopen zelf het risico lopen dat het mis gaat. Het is niet voor niets verboden. Waarom dan als tegenactie de auto's laten omrijden? Arresteer gewoon man voor man.
Helemaal eens. Continu een complete stad lam leggen, met alle gevolgen van dien... door hun manier van rellen (noem dit geen demonstreren meer) berokkenen ze zeer velen gigantische schade en leed. Kansloos. Hun op zich goede bedoelingen maken dat echt niet anders.ZeerPrivé schreef: ↑04 dec 2024 19:23Sch*tziek word je van die gasten. Ik zou de rijbaan open hebben gelaten en ze het zelf hebben laten uitzoeken met woedende en doorrijdende automobilisten. https://regio15.nl/nieuws/demonstraties ... 12-041224/
Knap of triest (kies maar) dat je daar een oproep tot geweld in kan lezen.rwolters schreef: ↑04 dec 2024 19:44Oproepen tot geweld is volgens mij niet het doel van dit forum.ZeerPrivé schreef: ↑04 dec 2024 19:23Sch*tziek word je van die gasten. Ik zou de rijbaan open hebben gelaten en ze het zelf hebben laten uitzoeken met woedende en doorrijdende automobilisten. https://regio15.nl/nieuws/demonstraties ... 12-041224/
Ik kan bij XR nergens goede bedoelingen ontdekken. Mensen met goede bedoelingen doen iets, echt iets, zoals het ontwikkelen van alternatieven. XR zijn professionele actievoerders.Moneyman schreef: ↑04 dec 2024 20:00Helemaal eens. Continu een complete stad lam leggen, met alle gevolgen van dien... door hun manier van rellen (noem dit geen demonstreren meer) berokkenen ze zeer velen gigantische schade en leed. Kansloos. Hun op zich goede bedoelingen maken dat echt niet anders.ZeerPrivé schreef: ↑04 dec 2024 19:23Sch*tziek word je van die gasten. Ik zou de rijbaan open hebben gelaten en ze het zelf hebben laten uitzoeken met woedende en doorrijdende automobilisten. https://regio15.nl/nieuws/demonstraties ... 12-041224/
De mensen van Loop Biotech doen echt iets, een doodskist van paddestoelen die het milieu veel minder belast dan traditionele doodskisten. Zij zijn slechts een voorbeeld, er zijn er veel meer die echt iets doen.
Moneyman
, Nijogeth
, BL2
, juliomariner
en Teunbosseman
vinden dit leuk